Motor slaat af bij het in trekken van de koppeling

Mphilipsen

Rookie
4 mrt 2019
4
1
Hallo iedereen

Sinds kort kon ik weer gaan rijden met mijn motor want het was weer 1 maart! (Leuk die winter regeling) nu kwam ik alleen er achter dat mijn motor een Kawasaki VN 700 Vulcan afslaat als ik gas geef terwijl ik mijn koppeling in trek en hij komt boven de 3000 toeren.
Als ik mijn motor in zijn vrij heb staan en dan de koppeling los laat en dan gas geef heeft hij nergens last van het is echt puur als ik mijn koppeling in trek.
Wie weet wat dit kan zijn?

Ik heb hem goed rijdend weg gezet.

Groetjes, Matthew.
 
Hallo iedereen

Sinds kort kon ik weer gaan rijden met mijn motor want het was weer 1 maart! (Leuk die winter regeling) nu kwam ik alleen er achter dat mijn motor een Kawasaki VN 700 Vulcan afslaat als ik gas geef terwijl ik mijn koppeling in trek en hij komt boven de 3000 toeren.
Als ik mijn motor in zijn vrij heb staan en dan de koppeling los laat en dan gas geef heeft hij nergens last van het is echt puur als ik mijn koppeling in trek.
Wie weet wat dit kan zijn?

Ik heb hem goed rijdend weg gezet.

Groetjes, Matthew.

Nu vergeet ik er bij te zeggen dat zolang ik dus geen gas geef blijft hij wel gewoon lopen en kan ik wel gewoon schakelen
 
Dan zou je de Jiffy effe moeten zekeren met een Ty-Rap. Kan best zijn dat die door het schudden bij 3000 de schakelaar triggert, ik acht de kans echter uiterst klein.
Uit het verhaal blijkt ookniet of de motor helemaal uitgaat of weer terugkomt onder 3000 rpm
 
Dan zou je de Jiffy effe moeten zekeren met een Ty-Rap. Kan best zijn dat die door het schudden bij 3000 de schakelaar triggert, ik acht de kans echter uiterst klein.
Uit het verhaal blijkt ookniet of de motor helemaal uitgaat of weer terugkomt onder 3000 rpm
Bedankt voor de reacties, de motor slaat af, de jiffy heb ik al los gehad en ook hier deed hij het zelfde .. koppeling in getrokken dan tot 3000 slaat hij af maar is de koppeling los en staat hij in zijn vrij is er geen probleem en slaat hij niet af
 
Hallo iedereen

Sinds kort kon ik weer gaan rijden met mijn motor want het was weer 1 maart! (Leuk die winter regeling) nu kwam ik alleen er achter dat mijn motor een Kawasaki VN 700 Vulcan afslaat als ik gas geef terwijl ik mijn koppeling in trek en hij komt boven de 3000 toeren.
Als ik mijn motor in zijn vrij heb staan en dan de koppeling los laat en dan gas geef heeft hij nergens last van het is echt puur als ik mijn koppeling in trek.
Wie weet wat dit kan zijn?

Ik heb hem goed rijdend weg gezet.

Groetjes, Matthew.

Een beetje verwarrend verhaal, maar aangezien de motor enkele maande stil heeft gestaan gok ik op vast klevende koppelingsplaten.

Met de motor UIT!! :
Kun je dan de motor vooruit duwen als je hem in de versnelling zet Met ingetrokken koppeling?
 
als die in z'n vrij staat met de koppeling ingetrokken slaat hij dan ook af?
normaal gesproken is er maar 1 verschil tussen koppeling in en in z'n vrij en dat is het gewicht van de ingaande as van de versnellingsbak die wel of niet meedraait. en dat gewicht heeft een stukje vliegwiel werking en dat kan net genoeg zijn om te zorgen dat een motor zich wel of niet verslikt doordat hij sneller in toeren stijgt en zakt met minder gewicht.
maar aangezien je net na de winterstop zit zou ik eerst eens een stuk gaan rijden en zorgen dat er verse benzine in zit en liefst een carb cleaner er bij gebruiken want ik verwacht dat er gewoon wat vervuiling in de sproeier zit na een lange winter stil staan.
 
als die in z'n vrij staat met de koppeling ingetrokken slaat hij dan ook af?
normaal gesproken is er maar 1 verschil tussen koppeling in en in z'n vrij en dat is het gewicht van de ingaande as van de versnellingsbak die wel of niet meedraait. en dat gewicht heeft een stukje vliegwiel werking en dat kan net genoeg zijn om te zorgen dat een motor zich wel of niet verslikt doordat hij sneller in toeren stijgt en zakt met minder gewicht.

:')
 
download.jpg


Dit is het elektrische schema.
Motor start gewoon netjes met de koppeling ingetrokken zoals het hoort maar zo gauw je gas geeft met de koppeling ingetrokken slaat deze af
Laat je de koppeling los dan blijft de motor met gas geven gewoon lopen.
Ook rijden is geen probleem. Alleen het wegrijden is heel lastig want je kan haast geen gas geven want dan slaat hij af.
Hij doet dus alles goed behalve dus dat je haast geen gas kan geven met ingetrokken koppeling en daardoor lastig weg kunt rijden.

Ff verduidelijking van het probleem
Motor is volledig standaard en origineel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan