• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Motor start ff'kes, dan een harde knal

Lid geworden
12 jul 2008
Waarderingsscore
0
Opvolgend op een eerder bericht.

Ik heb een Yamaha xv 500 k (virago) gekocht uit 1983 van een vriend, hij heeft de kabelboom verkeerd aangesloten op de accu, waardoor t hele zaakje doorbrande.

Net vandaag een nieuwe kabelboom erop gezet, past allemaal en lichten en dergelijke doen het.

Echter, Krijg em soms maar ff aan de praat (na een tijdje te trachten te starten), draait dan op 1 cilinder (heeft 2), en na een paar seconden volgt een keiharde knal... 3x gebeurt tot dusver. (bougies enzo zien er prima uit)
ervaringen mee? suggesties? Is de stroom voorziening misschien te zwak door geoxideerde kabels? Deze zien er echter ook wel prima uit...

Een stomme vraag wellicht, maar op welke stand moet t kraantje v/d tank staan, reserve, PR, fuel?

De motor deed het goed voordat de kabel doorbrande, terwijl t in t progres van doorbranden was begon de motor ook te knallen etc.. hoorde ik van mn maat...

Wachtende op some info!
mvg

Knallen? Bobine kapot?

Kraantje op "Fuel" of op "Pri" als je wat moet testen. "Res" kan ook voor testen.

Tja, je hebt dus een kabelboom en alles lijkt te werken. Prima! Anders multimeter erop en meter met die hap.

Ik zou zeggen check je bobine(s) even... vocht, scheurtjes en dingen. Wellicht zijn die ook wel gesloopt door je vriend's escapades.

Opvolgend op een eerder bericht.

Ik heb een Yamaha xv 500 k (virago) gekocht uit 1983 van een vriend, hij heeft de kabelboom verkeerd aangesloten op de accu, waardoor t hele zaakje doorbrande.

Net vandaag een nieuwe kabelboom erop gezet, past allemaal en lichten en dergelijke doen het.

Echter, Krijg em soms maar ff aan de praat (na een tijdje te trachten te starten), draait dan op 1 cilinder (heeft 2), en na een paar seconden volgt een keiharde knal... 3x gebeurt tot dusver. (bougies enzo zien er prima uit)
ervaringen mee? suggesties? Is de stroom voorziening misschien te zwak door geoxideerde kabels? Deze zien er echter ook wel prima uit...

Een stomme vraag wellicht, maar op welke stand moet t kraantje v/d tank staan, reserve, PR, fuel?

De motor deed het goed voordat de kabel doorbrande, terwijl t in t progres van doorbranden was begon de motor ook te knallen etc.. hoorde ik van mn maat...

Wachtende op some info!
mvg

Kijk ff op de 1e link in mijn onderschrift, als de site nog gewoon draait dan kun je alle pdf files downloaden van Yamaha die jij nodig hebt. ( ff naar de DATABASE ! link gaan )

De certificaten zijn nep, kun je dus gewoon accepteren.

Grtn Simon. 8-)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan