Motor start niet

TimoHeikens

Rookie
4 jun 2022
8
3
Motorliefhebbers,

Motor weggebracht omdat hij niet wil starten. Krijg ik dit filmpje gestuurd. Blijkbaar staat men voor een raadsel. Filmpje uploaden lukt misschien niet. Wat ze laten zien, is dat ze een voltmeter op de + van de accu zetten en de - op de achterband. En dan geeft de meter 12V aan. Iemand een idee?

Gr. Timo
 

Bijlagen

  • IMG_0686.MOV
    1,7 MB
Ja, en? Meeste banden zit koolstof in om de gewenste eigenschappen te krijgen. Dit zorgt er oa voor dat een band enigszins geleid. Met mijn prima rijdende en startende vfr meet ik 7 a 9 volt tussen plus en band. Afhankelijk hoe hard ik druk.

En ja, dit heb ik nu net getest. :P

Als die motor ook nog eens op een stalen heftafel staat kan er ook nog extra route zijn voor de electronen.

db
 
Haha, dat is waar. Accu is opgeladen, startmotor draait wel goed rond, maar motor slaat niet aan. Dat deed hij overigens 2 dagen ervoor wel. Het enige wat in de 2 dagen is gebeurd, is dat de 2 draadjes aan het remschakelaartje rechts bij mijn gashendel los zijn. Ik kreeg ze niet meer vast.
 
Haha, dat is waar. Accu is opgeladen, startmotor draait wel goed rond, maar motor slaat niet aan. Dat deed hij overigens 2 dagen ervoor wel. Het enige wat in de 2 dagen is gebeurd, is dat de 2 draadjes aan het remschakelaartje rechts bij mijn gashendel los zijn. Ik kreeg ze niet meer vast.
En als je die draadjes met elkaar verbindt, start hij dan wel?
 
sommige motoren, maar dat zijn in mijn ervaring enkel scooters, starten alleen als je 1 van de remmen inknijpt. in diezelfde ervaring gaat de motor ook niet rond als je op de startknop duwt, zonder een rem te bedienen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan