motor tikt als je eum net gestart heb

boytje

Die hard MF'er
14 sep 2008
963
200
Noord Holland
hey hey heb een vraag! ik heb een honda cbr 600 uit 94
als ik eum net heb gestart is het net of je de kleppen hoor tikken is na een paar meter rijde wel weer over en dan loopt ie ook wel weer prima maar vind het raar

kan het last ??
wat kan in er aan doen ??
groetjes :W
 
Ik zou ff kijken of die dingen niet eerder vervangen zijn.

Mij lijkt t niet zo'n goed idee om met dit "blinde" advies zomaar wat te vervangen terwijl je alleen vermoedens hebt......

Voor tzelfde geld is je oliepeil (noem ook maar wat lulligs) of wat dan ook gewoon niet goed ofzo.
 
ben bij een winkel geweest die zeide ook dat het bij een cbr 600 f regelmatig voor kwam is idd de ketting spanner die op druk moet komen is te verhelpe met een nieuwe maar kon bij 60.000 ook gerust en dan gelijk een nieuwe ketting en een beurtje

bedankt voor jullie tips :) :}
 
?

Niet bij een CBR hoor...

waarom heb ik de ketting dan al wel moetten vervangen?na 45000km bij een cbr600 uit 96?

bij mij zat de spanner toch echt aan het end en de ketting lag los te ratelen en dat was na dat er een gemodificeerde spanner op was gezet.

en overigens heb ik het rond die km stand ook bij m'n R1 uit 99 gedaan en loopt nu merkbaar beter en netter,

de oude ketting was +- 10mm langer geworden dan een nieuwe waardoor de timing van je klepen achter raakt.
 
waarom heb ik de ketting dan al wel moetten vervangen?na 45000km bij een cbr600 uit 96?

bij mij zat de spanner toch echt aan het end en de ketting lag los te ratelen en dat was na dat er een gemodificeerde spanner op was gezet.

en overigens heb ik het rond die km stand ook bij m'n R1 uit 99 gedaan en loopt nu merkbaar beter en netter,

de oude ketting was +- 10mm langer geworden dan een nieuwe waardoor de timing van je klepen achter raakt.

de gemodificeerde spanner, was dat een handmatige spanner ? dan zou ik denken dat hij te strak heeft gestaan. Als er geen rare dingen gebeuren dan wordt het bij 90.000 kilometer een beetje tijd om aan het vervangen van de ketting te gaan denken.

Ik denk dat jouw vervanging exemplarisch nodig is geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan