Motor transport Spanje

Haring

Die hard MF'er
5 mei 2009
888
16
Utrecht
Heb enkele topics bezocht maar up-to-date info is moeilijk aan te komen.

Wij zijn op zoek naar motor transport naar Malaga (om vervolgens door te steken naar Marokko...) voor april.

Iemand nog goede ervaringen met andere transporteurs in Europa (en specifiek Spanje)?
En ervaringen met kosten voor deze onderneming?

Hieronder het overzicht met transporteurs die hebben gereageerd met indicatie van prijs:
  • MolCargo/Revi (Kwintsheul) 1750 euro voor 2 motoren, ex 21% BTW, ex 15% dieseltoeslag
  • NordCargo (Moerdijk) 600 ex BTW euro retour p. motor
  • Spanjemotortours 750 euro retour p. motor, gebonden aan vaste data
  • Motormove 695 euro retour p. motor, gebonden aan vaste data
  • Santi (Middelbeers) - geen quotatie
  • TB Travel - geen los motortransport zonder boeking van gehele reis
  • Cos cargo - nog onbekend
  • Van Dijk (Venray)

edit: quote NordCargo aangepast, overzicht transporteurs toegevoegd
 
Laatst bewerkt:
Heb enkele topics bezocht maar up-to-date info is moeilijk aan te komen.

Wij zijn op zoek naar motor transport naar Malaga (om vervolgens door te steken naar Marokko...) voor april. Heb 2 transporteurs benaderd (Mol/Revi en NordCargo) en die quoten respectievelijk 2400 EUR incl en 2900 EUR incl.
Nogal aan de hoge kant wat mij betreft.

Iemand nog goede ervaringen met andere transporteurs in Europa (en specifiek Spanje)?
En ervaringen met kosten voor deze onderneming?
Ik heb even gekeken en kreeg gelijk Motomove transport in google met hele andere prijzen, 675euro
Verder heb ik er niet veel verstand van maar volgens mij ben je nogal laat met plannen . denk dat daarom jou bedragen zo hoog zijn.
 
Bedankt, die had ik inderdaad ook gevonden maar de timing is niet echt geweldig. Spanjetours organiseert ook transport tijdens Ramadan/Suikerfeest periode, niet helemaal handig voor reizigers die naar Marokko willen.
Desalniettemin ga ik ze maar even benaderen voor mogelijkheden…
 
tb travel

Onderstaande heeft misschien ook een mogelijkheid, in ieder geval een loods in Malaga
 
en die quoten respectievelijk 2400 EUR incl en 2900 EUR incl.
Quote van Nordcargo was bijna precies een jaar geleden €500 ex btw malaga retour per motor. Is die €2400+ een totaal prijs voor meerdere motoren?
 
Bizarre bedragen.

Ik heb gezocht naar Italië en vond ook de meest uiteenlopende prijzen. Scherpste prijs en toch vertrouwd was 225 ex btw enkele reis Milaan (voor het idee)
 
santi uit middelbeers
Die had ik benaderd maar helaas geen respons.

Quote van Nordcargo was bijna precies een jaar geleden €500 ex btw malaga retour per motor. Is die €2400+ een totaal prijs voor meerdere motoren?
Dat klopt. Nogmaals gebeld met ze en krijg nu 600€ retour ex BTW. Dus prijs iets verhoogd maar dit ligt meer in de richting die ik voorbij zie komen.
Zal na uiteindelijk besluit een opsomming maken met transporteurs en quotes anno 2023.
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Bizarre bedragen.

Ik heb gezocht naar Italië en vond ook de meest uiteenlopende prijzen. Scherpste prijs en toch vertrouwd was 225 ex btw enkele reis Milaan (voor het idee)
Geen gekke prijs zou ik zeggen. Care to share het bedrijf? Mooie optie voor later
 
Is auto + motor trailer niet mogelijk? De Huur voor een trailer voor 2 motoren valt wel mee.
Het is wel heen en terug een dag langer reizen.
Wat voor racewagen heb jij dat je 5000km in 2 dagen af kan leggen?

TB biedt alleen pakketreizen aan, geen losse motortransport..
Als hij plek heeft en jij wat flexibel bent mbt het wegbrengen en ophalen is er soms wel wat mogelijk.
(Om de wagen vol te krijgen)
 
@ Raymond "Het is wel heen EN terug een dag langer" dus 2 dagen langer :Y . Hierbij ga ik er vanuit dat het vliegtuig ook bijna een dag kost .....

Malaga is ca 2200 km, dus 1100km per dag.
 
Als je s`ochtends om 5 uur met het vliegtuig vertrekt sta je om half 9 met je koffertje buiten de luchthaven van Malaga.
Dan moet je je motor ophalen (Nordcargo zit dichtbij) en rij je rond 10 uur naar Marokko.
In het vliegtuig kan je een tukkie doen en als je met de auto gaat heb je minmaal een dag nodig om bij te komen.

Overigens zijn de tickets eind april wel aan de hoge kant: (transavia) 21-4 voor €215 en 22-4 voor €326 enkele reis
Eind juni ga ik een weekje naar Malaga (€200 Retourtje)
Voordeel is wel dat ik een motor daar heb staan en een auto huur.
 
Als je s`ochtends om 5 uur met het vliegtuig vertrekt sta je om half 9 met je koffertje buiten de luchthaven van Malaga.
Dan moet je je motor ophalen (Nordcargo zit dichtbij) en rij je rond 10 uur naar Marokko.
In het vliegtuig kan je een tukkie doen en als je met de auto gaat heb je minmaal een dag nodig om bij te komen.

Overigens zijn de tickets eind april wel aan de hoge kant: (transavia) 21-4 voor €215 en 22-4 voor €326 enkele reis
Eind juni ga ik een weekje naar Malaga (€200 Retourtje)
Voordeel is wel dat ik een motor daar heb staan en een auto huur.
Vliegtickets vielen inderdaad niet mee..

NordCargo zit inderdaad naast het vliegveld dus met de taxi ben je er zo.
Heb gekeken naar auto+trailer maar I.c.m. Trailer huur, parkeren en reiskosten (tol, hotel, peage en brandstof) had dit niet de voorkeur.
 
Hoe lang wil je gaan? Is het niet goedkoper en makkelijker om daar iets te huren als je er zelf niet heen wilt rijden?
We gaan dik twee weken. Heb gekeken voor huur maar de huur komt al snel op 1000 per motor (Tenere 700, BMW), wat opzich te overzien is. Echter de vriendin kan niet overweg met een te grote motor. Die rijdt nu een Rebel 500.
Plus deel van de experience voor mij persoonlijk is om het met eigen motor te ervaren 🙂
 
We gaan dik twee weken. Heb gekeken voor huur maar de huur komt al snel op 1000 per motor (Tenere 700, BMW), wat opzich te overzien is. Echter de vriendin kan niet overweg met een te grote motor. Die rijdt nu een Rebel 500.
Plus deel van de experience voor mij persoonlijk is om het met eigen motor te ervaren 🙂
Met een huurmotor mag je de grens niet over dus zou je in Marokko moeten huren.
Je kunt van Lankveld in Beek en Donk nog proberen, die reden ook motoren in de vrachtauto van en naar Spanje.
Het is handig als een vervoerder een lokatie bij het vliegveld heeft.
Lankveld zit in Barcelona en Porto (Portugal), beide lokaties zijn niet interssant om door te reizen naar Marokko.
 
Terug
Bovenaan Onderaan