waarschijnlijk meerdere dingen.
dat hoog in toeren blijven hangen is waarschijnlijk valse lucht die aangezogen wordt.
uitvallen is waarschijnlijk een tankbeluchting die verstopt zit. dat kan je redelijk makkelijk controleren door als de motor moeilijk gaat doen even de vulopening open te doen en te luisteren of je lucht hoort aanzuigen. als je dat hoort en de motor doet weer normaal dan is het tijd om de tankbeluchting weer werkend te krijgen.
inderdaad je haalt de tankdop uit de vulopening. en als je motor al afgeslagen is op het moment dat de de tank open hebt helpt het als je de benzine kraan even een minuutje op pri zet als die stand er op zit voordat je start zodat de vlotterkamers van de carburateurs weer vol kunnen lopen.
Er is dus aan de motor gewerkt. Het is niet zo dat de problemen begonnen zijn kort na dit werk?de leidingen zijn vrij nieuw
waarschijnlijk meerdere dingen.
dat hoog in toeren blijven hangen is waarschijnlijk valse lucht die aangezogen wordt.
uitvallen is waarschijnlijk een tankbeluchting die verstopt zit. dat kan je redelijk makkelijk controleren door als de motor moeilijk gaat doen even de vulopening open te doen en te luisteren of je lucht hoort aanzuigen. als je dat hoort en de motor doet weer normaal dan is het tijd om de tankbeluchting weer werkend te krijgen.
Er is veel werk aan de motor verricht. De motor is omgebouwd tot café racer met een aantal custom onderdelen hoewel deze veelal optisch zijn. Op een custom uitlaatsysteem, andere sproeiers,luchtfilter en verlengde kabelboom is de motor mechanisch helemaal hetzelfde. Bij aankoop van de motor was deze al omgebouwd en heb ik hier ook normaal mee kunnen rijden. De genoemde problemen zijn redelijk recent begonnen. Na aankoop heb ik aardig lange ritjes kunnen maken (+- 2 uur rijden) totdat dus deze problemen ineens naar boven kwamen. Tussen de aankoop en het beginnen van de problemen is er niet meer aan de motor gesleuteld.
Maar zou het dan niet zo moeten zijn dat de motor vanaf begin af aan al slecht reed? Want bij aankoop van de motor deed hij het prima en heb ik behoorlijke ritten kunnen maken, de problemen zijn recent pas gestartDit zijn al 3 punten waar het mis kan gaan als het niet goed is gedaan of op elkaar is afgestemd
ook als je gewoon met de tankdop open rijdt. als je met een open tankdop nog steeds uitval hebt draai dan op het moment dat je stilvalt even de aftapplug uit de carb. als daar nog goed benzine uit stroomt kan je de benzine toevoer uitsluiten. dan zijn er nog maar 2 dingen die het dan kunnen zijn mechanische schade (erg onwaarschijnlijk) of een probleem met de ontsteking. en aangezien de kabelboom verlengt is kan het natuurlijk best dat daar ergens iets mis is gegaan. stroomt er geen benzine meer uit de carbs als je de aftap er uit haalt of het druppelt slechts dan zit het probleem toch in de benzine toevoer. dan zou het een slang kunnen zijn die gekneld zit of een kraan die niet goed werkt of een benzine filter dat verstopt zit.Tankbeluchting is niet het probleem, de tankdop is helemaal uit elkaar gehaald en gereinigd en er word geen lucht naar binnen gezogen wanneer problemen optreden. Motor loopt perfect stationair nu maar zodra ik de weg op ga en begin te rijden valt ie met een kilometer alweer stil.
Dat maakt niet veel uit.Even een update, alles wat hierboven genoemd is, is nagekeken en werkt naar behoren. Nu heb ik de accu een keer helemaal opgeladen omdat de motor constant met startkabels gestart moest worden, en nu rijd de motor weer. Zal het probleem dan aan de dynamo/regelaar liggen dat de accu niet goed genoeg oplaad? De motor is Amerikaans wat betekend dat de verlichting aan gaat zodra het contact aangezet word. Zou dit te veel stroom kunnen trekken?
De accu is dus goed
elke keer volledig ontladen wordt een accu véél beter van dus dit moet top-accu zijn
[/sarcasme]
how to - accu en laadsysteem controleren.Dat maakt niet veel uit.
Je kunt eea nameten. In de lijst how to's staat een instructie.
MetenWanneer de accu vol is geladen zit deze ook rond die spanning. Na een paar ritten verdween weer al het vermogen van de motor. Accu weer aansluiten op de lader liet zien dat de accu weer leeg was gelopen. Kan ik hieruit concluderen dat de accu simpelweg niet opgeladen en dat er iets mis is met de dynamo of met de regelaar?