• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

motor van de motorbok geflikkerd

pinin39

MF veteraan
Lid geworden
24 apr 2004
Waarderingsscore
0
beste luitjes,

heb vorig jaar november deze bok in elkaar gezet :

http://www.thundercat.superbikeclub.com/projects/motorbok.htm

precies volgens de tekeningen en met zwaarder materiaal als aangegeven , dus nog steviger.

nou is mij vorig jaar bij het afbokken al eens een keer voorgekomen dat de motor van de bok donderde en ik mijn FZR 600 moest tegenhouden om niet te vallen en de motorbok klem zat onder de uitlaat '(

vorige week weekendje weg geweest en kom terug en wat blijkt , mijn motor ligt naast de motorbok (met wederom de motorbok weer zo klem dat we de motor met 3 personen moesten redden uit zijn vreemde postitie !!!

hij heeft 3 maanden in de winterstop op deze bok gestaan zonder probleem.

wie heeft een idee wat er fout zou kunnen zijn gegaan ?

mijn schoonouders hebben onder bedreiging van een UZI verklaard dat er niemand bij is geweest en verder komt er niemand in de schuur.

mijn schoonmoeder is als de dood voor de motor en zeker voor het alarm
en mijn schoonvader ziet het nut niet in van een 2 wieler als je ook droog kunt zitten in een koekblik dus ben er ook wel van overtuigd dat zij er niets aan hebben gedaan (hadden ze hem in ieder geval maar rechtop gezet dan had ik niet schade gehad en rotte bougies !!)

tja, als je een motorbok zelf in mekaar nico-d dan kan je verwachten dat ie het niet goed doet :+

maar heb je geen jiffy ofzo?

Lijkt of je een heel gammele bok in elkaar gezet hebt, normaliter staat een motor toch behoorlijk stevig op een bok, iig wel bij mij.....

En de bok is nog heel? Dan lijkt het me erg vreemd dat je motor er zomaar vanaf gevallen is.

Kun je zien of je 'Bok" het begegeven heeft????????

normaal moet dit dus eigenlijk niet kunnen!!!

Veel succes Maurice

snap zo wie zo niet , als ie er vorig jaar al een keer vanaf gestuiterd is . Dat je hem er nog een keer opgezet heb . :? :? :? :?

had dat ding al lang aan stront gezaagd B| B|

hebt ge een ploatje geschoten?
:^
Maakt wellicht duidelijker hoe-ie eraf is kunnen donderen.

Ik vind wel die constructie met die rechtop staande pootjes onder een hoek van 90 graden niet zo geweldig. Die kunnen beter iets naar achteren staan, zodat je hem minder makkelijk over het kantelpunt kan duwen.

Wat een @#$!@#$@# je moet die stangen ook enigzins onder een hoek laten staan..

staan ze onder 90 graden..MUHAHAHA :}

Beter opletten de volgende keer in de winkel ;)

Omdat de achterbrug niet "recht"loopt, maar schuin af naar achterzijde, zal motor waarschijnlijk naar achteren zijn gegleden? (heb dit ook wel eens meegemaakt met mijn 1e motor(fzr600!) maar was nog net niet omgeflikkerd.

De Kale

(bokken die grijpen op 2 pallen die je in de achterbrug schroeft, kennen dit probleem niet, maar je fzr heeft hiervoor geen schroefdraadgaten.)

komen de antwoorden :

Nee kan niet klagen in de winkel want zelf gemaakt !!!
Ja beste wel schade : Kuip kapot (onder buddy gelukkig)
Ja ellende : heeft een paar dagen plat gelegen , dus starten deed ie niet meer
Al een keer eerder gebeurt : Ja maar toen was het bij het afbokken nu stond ie stil

kortom , ik snap het niet .... maar weet wel dat ie niet meer op deze bok komt
ik ga een andere kopen en als ie dan flikkert : GARANTIE , CLAIM , I SUE I

maar misschien is die opzij gevallen, jij suggereert dat die eraf gereden is.

Die dingen moeten geen 90 graden staan maar iets schuin dan flikkert die er ook zijwaarts niet af. Ga daar maar ff over nadenken..geen sin an om uit te leggen ..

hep een winterbui B|

En je mot er fixeer schroeven op douwen daar waar je achterbrug op leunt..zo moeilijk is dat toch niet te verzinnen? Die steunen kunnen alle kantn op

Maar nu weten we nog steeds niet waarom je hem altijd op de bok laat staan :?
Ivm ruimte gebrek?

heb de bok getest : die is nog helemaal goed , geen scheuren en geen afgebroken delen.

ook toen ik de motor voor het eerst op de bok zette hebben we hem goed getest en als ie op de bok staat kun je de motor geen kant op duwen (links / rechts) dus de constructie is stevig, denk alleen dat die 90 graden het probleem is !!

we gaan eens kijken naar een andere oplossing want een ander probleem is bij het opbokken dat de steun onderlangs tegen de band aankomt (zie de tekening op de site)dus bij het opbokken kun je bok niet echt ver er onder zetten !!

Terug
Bovenaan Onderaan