Motor verkopen en dan (rare)eisen stellen

Ik heb zelfs proefgereden bij de nieuwe motoren die ik gekocht heb, er is dan wel minder kans op technische defecten maar ik wil toch weten hoe het rijdt ook al heb ik van te voren mijn research gedaan, als dat niet bevalt gaat het alsnog niet door.
 
Ik heb zelfs proefgereden bij de nieuwe motoren die ik gekocht heb, er is dan wel minder kans op technische defecten maar ik wil toch weten hoe het rijdt ook al heb ik van te voren mijn research gedaan, als dat niet bevalt gaat het alsnog niet door.
Ik heb mijn nieuwe motoren vaak uit de folder gekocht (modellen waren nog niet beschikbaar bij de dealer) :Y .
 
Ik koop mijn motoren net zoals ik vrouwen zoek op tinder.

Veel te optimistisch kijken naar te mooie modellen buiten je range, vervolgens eentje zoeken die toch haalbaar lijkt als je een wat oudere neemt met wat meer ervaring. Bij de eerste keer in het echt blijkt dat ze toch wat meet krasjes had dan zichtbaar was op de foto, maar je hebt toch al besloten dat je alles zal doen om met deze naar huis te gaan.

De proefrit is eigenlijk alleen om te kijken of deze je niet ergens op straat achterlaat of dood wil maken als je even niet goed oplet.
 
Door dat soort beslissingen staan er dus soms motoren met minder als 1000 km op de teller weer in de showroom. :Y
Toen ik mijn 1e supersport kocht heb ik een vergelijkbaar model een dag meegekregen om te zien of het wat voor me was; aangezien ik daarna alleen nog maar supersports heb gekocht vond ik proefritten niet meer zo relevant. Als ik zou overstappen naar een ander type motor, zou ik wel een proefrit willen maken.
 
Bij aankoop van een nieuwe motor kan je gebruik maken van een demo -motor. Maar toen ik vorig jaar mijn NT1100 heb gekocht, waren er geen demo’s. Als ik dat had gewild, had ik 9 maanden moeten wachten. Ik kwam van een African Twin, dus ik was er gerust in dat de NT1100 wel zou bevallen.
 
Ik koop mijn motoren net zoals ik vrouwen zoek op tinder.

Veel te optimistisch kijken naar te mooie modellen buiten je range, vervolgens eentje zoeken die toch haalbaar lijkt als je een wat oudere neemt met wat meer ervaring. Bij de eerste keer in het echt blijkt dat ze toch wat meet krasjes had dan zichtbaar was op de foto, maar je hebt toch al besloten dat je alles zal doen om met deze naar huis te gaan.

De proefrit is eigenlijk alleen om te kijken of deze je niet ergens op straat achterlaat of dood wil maken als je even niet goed oplet.
Kun je bij Tinder ook proefrijden?
 
Door dat soort beslissingen staan er dus soms motoren met minder als 1000 km op de teller weer in de showroom. :Y
En dan ben ik aan de beurt.... Ik kocht op deze manier een praktische nieuwe KTM 390 Adventure met veel opties en volledige fabrieksgarantie. Ik ben er inmiddels al weer 5000 km heel blij mee. :t
 
Stel, je wil een BMW GS van 3 jaar oud verkopen (waarde 15000 - 20000).
Laat je dan een wildvreemde een half uurtje rondtoeren?
Als het om zulke bedragen gaat, dan ruil je je motor gewoon in bij de dealer of laat de dealer je motor namens jou verkopen en betaal je uiteindelijk commissie. Zo simpel is het.
 
De garage gaf 8500€ voor de inruil van mijn Africa twin
ik heb hem zelf verkocht voor 9750€.
 
En dan ben ik aan de beurt.... Ik kocht op deze manier een praktische nieuwe KTM 390 Adventure met veel opties en volledige fabrieksgarantie. Ik ben er inmiddels al weer 5000 km heel blij mee. :t
Mooi man! :t Ik kocht een paar jaar terug een 990 SM-T met erg weinig km en nog 1.5 jaar fabrieksgarantie voor beduidend minder als de nieuwprijs, wel na een proefrit. :P De eerste eigenaar ging weer terug naar een Hayabusa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan