Motor verkopen en dan (rare)eisen stellen

vandaag mail gestuurd om een hilux te kopen..
auto inruilen en camper weg..

ben benieuwd of we daar gezeur mee gaan krijgen..
 
Wat een spastisch gedoe.
Ik zal het wel niet helemaal snappen omdat ik ten oosten van de IJssel woon...

Iemand die voor een motor/auto komt komt zelden alleen, het voertuig moet immers ook nog mee en 2 tegelijk besturen valt toch tegen.
2e persoon is dan toch gewoon "onderpand". En al komen ze alleen, dan nog komen ze zelden lopend. Bij schade aan de motor gaat hun auto nergens heen voordat het afgehandeld is.
In het slechtste geval heb ik financieel nog niks, maar ik heb altijd al eens een draadeind door een autodeur willen rammen :9

Enfin, al heel wat motoren verkocht, al heel wat proefritten "gegeven", soms kopen ze hem, soms niet. Maar nog nooit is mijn fantasie met dat draadeind tot werkelijkheid hoeven worden.
 
Wat een spastisch gedoe.
Ik zal het wel niet helemaal snappen omdat ik ten oosten van de IJssel woon...

Iemand die voor een motor/auto komt komt zelden alleen, het voertuig moet immers ook nog mee en 2 tegelijk besturen valt toch tegen.
2e persoon is dan toch gewoon "onderpand". En al komen ze alleen, dan nog komen ze zelden lopend. Bij schade aan de motor gaat hun auto nergens heen voordat het afgehandeld is.
In het slechtste geval heb ik financieel nog niks, maar ik heb altijd al eens een draadeind door een autodeur willen rammen :9

Enfin, al heel wat motoren verkocht, al heel wat proefritten "gegeven", soms kopen ze hem, soms niet. Maar nog nooit is mijn fantasie met dat draadeind tot werkelijkheid hoeven worden.
Ik heb in AutoWeek wel eens gelezen over een man die kwam proefrijden in een nieuwe Hummer en een bevallige dame achterliet.
Dat bleek later een hoertje te zijn die hij net had opgepikt en mevrouw wist van niets.
 
De proefrijder komt dan iig weer. Zie je de motor dus iig weer verschijnen.
Tenzij wild-west verhalen, maar gelukkig woon ik in het oosten.
 
Ik woon in het wilde westen maar hier is er echt nog nooit iets fout gegaan en ik heb toch al heel wat motoren en auto's verkocht.
 
Kan iemand uitleggen wat er fout kan gaan aan een iDeal/tikkie betaling aangezien sommigen alles contant willen? Die snap ik ff niet.
 
Kan iemand uitleggen wat er fout kan gaan aan een iDeal/tikkie betaling aangezien sommigen alles contant willen? Die snap ik ff niet.
Zolang het via je eigen bank gaat is er niks aan de hand. Jij stuurt een tikkie verzoek. Geld is direct zichtbaar op je rekening en niet terug te halen

Contant zou nog vals kunnen zijn O-)
 
De proefrijder komt dan iig weer. Zie je de motor dus iig weer verschijnen.
Tenzij wild-west verhalen, maar gelukkig woon ik in het oosten.
Of niet, en wat die je dan? In je hobbykelder?😂

En gaat ook om je tijd of schade bij een val. Garandeerd gezeur over de schade. Want proefrit piloot wil misschien niet die 2500 schade betalen. Als 100 eur om iets te huren er al niet af kon..
 
Wat een spastisch gedoe.
Ik zal het wel niet helemaal snappen omdat ik ten oosten van de IJssel woon...

Iemand die voor een motor/auto komt komt zelden alleen, het voertuig moet immers ook nog mee en 2 tegelijk besturen valt toch tegen.
2e persoon is dan toch gewoon "onderpand". En al komen ze alleen, dan nog komen ze zelden lopend. Bij schade aan de motor gaat hun auto nergens heen voordat het afgehandeld is.
In het slechtste geval heb ik financieel nog niks, maar ik heb altijd al eens een draadeind door een autodeur willen rammen :9


9/10 gaat het idd goed, maar je zal maar net die éne zijn die z'n motor kwijt geraakt dmv een proefrit.

Spastisch gedoe of niet, ik snap de bezorgdheid wel.
 
Wat is daar gek aan, kost 100 euro en dan heb je een dag om het uit te vinden. Of motor van een vriend of bekende, ik kan mij niet voorstellen dat je als motorrijder geen idee hebt, wat bij je past als je zoekt in het hogere segment. Zo heb ik al 4 keer een motor verkocht. Echt niemand die dat gek vond of dit zo niet wilde. maar als er mensen zijn die hun dure motor blind aan een vreemde meegeven onder het mom van een proefrit, mijn zegen hebben ze. Als boetes en schade niet uitmaakt…en veel plezier met het contact met je verzekeringsmaatschappij😄
En als ik de motor wil kopen en er blijkt tijdens het rijden dat er iets niet in orde is met de motor. Wie zegt mij als koper dan dat ik mijn geld terug krijg, omdat ik geen zin heb in een motor met een gebrek? Zonder proefrit zou ik sowieso niet kopen.

Toen ik mijn eerste auto kocht bleek bijv. dat er een klein lek zat in een vacuumslang van het remsysteem. Daar kom je zonder proefrit niet achter en zij hadden dit niet vermeld/wisten dit niet. (de auto remde in eerste instantie redelijk normaal, pas bij wat vaker achterelkaar remmen weigerden de remmen opeens).
 
Wat is daar gek aan, kost 100 euro en dan heb je een dag om het uit te vinden. Of motor van een vriend of bekende, ik kan mij niet voorstellen dat je als motorrijder geen idee hebt, wat bij je past als je zoekt in het hogere segment. Zo heb ik al 4 keer een motor verkocht. Echt niemand die dat gek vond of dit zo niet wilde. maar als er mensen zijn die hun dure motor blind aan een vreemde meegeven onder het mom van een proefrit, mijn zegen hebben ze. Als boetes en schade niet uitmaakt…en veel plezier met het contact met je verzekeringsmaatschappij😄
Ik vind je een beetje raar. Ik wil toch weten of de motor die ik wil kopen het goed doet? Blij dat je je motor verkocht hebt op jouw voorwaarden. Als ik er niet nop mag rijden denk ik dat je wat te verbergen hebt.
 
Ik zie de correlatie met vaders en dochters niet zo, maar zie mijn eerdere reactie aan IJzer, als je echt iets serieus wil kopen en ondervinden, kan dat op andere manieren dan op kosten, risico en tijd van een toevallige pariculiere eigenaar. Kom op zeg..
Je bent een uitzondering van mij krijg je dan alleen de groeten.
 
Vrijdag m'n auto, sleutels, papieren en rdw code in t dashbord kastje achter gelaten.

Konden ze op t gemak een proefrit maken, uitlikken, bekijken en wikken en wegen zonder dat ik me druk hoefde te maken.
Ding was verzekerd , zat nog een kwart tank benzine in.. en je bent d'r maar gezegend mee ;p

Kopers nooit gezien, want kreeg maandag ochtend een app'je met de vrijwaring.


Heb ze ook letterlijk nooit gezien, werkelijk geen idee wie dat hok nou gekocht hebt.


T is maar een beetje hoe je d'r in staat, meestal als je mensen niet bij voorbaat als boeven behandeld .. gaat t allemaal wel prima.
 
Ik heb altijd een paspoort met een paar honderd Euro cash er in bij me als onderpand. Is nog nooit mis gegaan.

Dat ik 2 weken terug vertelde tegen de oude eigenaar van m'n nieuwe auto dat ik gerust handgeld wou betalen
( kon niet meteen mee, ingewikkeld verhaal )

Stond ie raar te kijken... "hoezo, je zegt toch dat je hem wilt, en komt halen ?"


Moet eerlijk zeggen, dat hoewel een rare snuiter was, ( maar.. ben ik ook ;p ) , ik eigenlijk niet meer twijfelde
aan de eerlijkheid in wat ie me vertelde aan de auto.


M'n Varadero ging nog veel makkelijker, proefrit van nog geen kilometer.. ( kutweer, was bang op m'n muil te gaan met
een onbekende motor ) , rij terug "yo, wil hem hebben"

Maakte het afhandelen wel heel soepel daarna, van 2 kanten.


Het is echt heel vaak een beetje hoe je je zelf gedraagt, en ook..
Maar dat is meer iets waar ik gevoelig voor ben, hoe je het persoon inschat.

Ben ook wel eens van een koop weggelopen omdat de verkoop locatie en verkoper me jeuk gaf.
De verkoper ... te gladjes.. echt zo'n onaangename mooiboy "aal" .
Ben geen inspecteur ;p , maar d'r werden daar auto's omgekat waar je bij stond. ( naar mijn idee )
Het meurde er gewoon naar onraad, maar echt zichtbaar.. nee.. je "zag" het zo niet.

Bedrijf had dezelfde maand nog een inval , moet je raden waarvoor....
( nope, ik ben gewoon weg gegaan en gedacht... niet mijn zaak )
 
2e persoon is dan toch gewoon "onderpand".
Zo kun je bedrogen uit komen. Dit is ook trouwens een bekend schema van oplichting. Er komen twee makkers om een motor te bekijken. Althans, zo lijkt het. Eentje gaat een proefrit doen en verdwijnt. Wanneer je zijn makker probeert aan te spreken, zegt ie dat hij die kerel niet kent en heeft hem maar een lift gegeven waarna ook verdwijnt. Daar gaat ie, je onderpand.
 
Zo kun je bedrogen uit komen. Dit is ook trouwens een bekend schema van oplichting. Er komen twee makkers om een motor te bekijken. Althans, zo lijkt het. Eentje gaat een proefrit doen en verdwijnt. Wanneer je zijn makker probeert aan te spreken, zegt ie dat hij die kerel niet kent en heeft hem maar een lift gegeven waarna ook verdwijnt. Daar gaat ie, je onderpand.
Die vent blijft zolang ik dat wil. Rijden jullie geen motor of zo. Watjes :9
 
Klopt wel. Je mag geen paspoort of identiteitskaart aan zomaar iemand afgeven.
Bij motor trackdays geef je het af om een transponder te krijgen van de organisatie.
Circa honderd deelnemers in vijf groepen.
Er was dit jaar inderdaad iemand die daar tegen in beroep ging
Ik ben al sinds 2006 niet anders gewend in binnen en buitenland.
Nog nooit iemand zien/horen klagen.
Maar hij heeft dus wel een puntje. :)
 
Bij motor trackdays geef je het af om een transponder te krijgen van de organisatie.
Circa honderd deelnemers in vijf groepen.
Er was dit jaar inderdaad iemand die daar tegen in beroep ging
Ik ben al sinds 2006 niet anders gewend in binnen en buitenland.
Nog nooit iemand zien/horen klagen.
Maar hij heeft dus wel een puntje. :)
Er is niet voor niets een campingcarnet in het leven geroepen. Al die paspoorten in een burealade bij de receptie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan