Motor verkopen en dan (rare)eisen stellen

als ik een motor koop zonder proefrit ga ik er van uit dat er geen krukas in zit , en dat het frame krom is .
daar pas ik mijn bod op aan.
je kan mij overtuigen van het tegendeel door een proefrit.
anders moet je je motor verkopen aan iemand die wel zo goedgelovig is om jou op jouw blauwe ogen te geloven.
PS , heb ooit een motor gekocht - zonder proefrit- waar geen zuiger in zat 8-)
die was zo goedkoop dat ik er smakelijk om kon lachen.

Nee hoor men kan gewoon de motor die ik verkoop laten keuren. Maar nee er is geen proefrit mogelijk op mijn naam en verzekering!!
 
Als ik geen proefrit kan doen ga ik die motor ook niet kopen, simpel zat.
Prima toch ?

Een aspirant koper denkt dat hij/zij uitmaakt wat de verkoper moet doen ? Dat de verkoper moet dansen naar hun wensen? De omgekeerde wereld de verkoper die bepaalt en de koper die betaald !

Heb 2 jaar geleden zo nog een motor verkocht aan een koper die bloed serieus was . Hij had geld+z'n vader achtergelaten en een 1 dag verzekering afgesloten. Dan zul je mij ook niet meer moeilijk horen doen over een proefrit.

Bij een verkoop haal ik altijd vooraf altijd de motor al uit de verzekering+RDW schorsen. En zal derhalve niet toestaan dat een mafkees even een 200km/uur proefritje maakt op mijn motor door het centrum ;)

Diegene met enig verstand van dergelijke consciënties zullen het wel met mij eens zijn bij een particuliere verkoop.
 
Ik dacht dat er in de FZRclub ooit iemand was die zijn FZR verkocht en daar ging ook iemand op weg die een proefrit ging maken. Belde hij na 10 minuten boos op dat "die kutmotor uitgevallen was". Dus de koop ging niet door en verkoper bleef met een stotterende motor achter.

Bleek dus gewoon dat zijn CDI gejat was..

Meneer had een defecte CDI en geen zin om een andere te kopen. Dus gewoon gaan proefrijden en het ding omgewisseld. Zadel omhoog en 1 schroef en een stekker....

Je zou ze toch doodschoppen...
 
in de handel kan je alles verwachten , van verkopers die het kenteken even niet kunnen vinden en dat later nog na gaan sturen, verkopers die beweren de motor rijdend te hebben weggezet , maar als je dan gaat kijken missen diverse onderdelen.
ook kopers die zich twee maanden na de koop van een 20 jaar oude auto komen beklagen dat de airco het niet doet ( correct overigens , zat er niet op) die dan een deel van het aankoopbedrag terug willen. Aangeboden dat ze het hele aankoopbedrag terug mogen hebben , als ze de auto achterlaten, beginnen ze te dreigen.
ooit bij een maat een keer een motor verkocht aan een dame zonder motorrijbewijs, die was het zat dat de buren voor haar oprit parkeerden , dus wilde iets om op de parkeerplaats te zetten 8-)
hij hoefde niet te lopen , maar ze zou het op prijs stellen als we hem kwamen brengen.
daar kan de humor er wel van inzien ,
soms wel vermoeiend, als je het halve land af rijdt en de aangeboden motor lijkt niet eens op de foto's in de advertentie?
andere kleur , slechtere staat compleet andere fiets.
of een motor die in perfecte staat zou moeten zijn , maar als je daar aankomt is iemand met een jumpstarter in de weer en heeft het ding al 12 jaar niet gelopen?
hoort er allemaal bij. never a dull moment.
 
Het hangt er toch vanaf welke motor je verkoopt.
Ik heb begin dit jaar een Africa Twin van 3 jaar oud met 24.000 km op de teller, verkocht.
Ik heb niet laten proefrijden. Als er tijdens de proefrit wat mis gaat, hoe los je dat op?
 
Ik heb in augustus mijn GS, HP2 Sport en S1000RR aangeboden.
Gewoon iedereen proefritjes zonder legitimatie of aanbetaling.

Twee direct verkocht, bij de HP2 Sport leek het meer voor een rit als ervaringsdeskundige.
Alleen om even te proberen. -O-

Een paar dagen later alsnog aan derden verkocht zonder proefrit en starten.
Gewoon direct de bus in en een cijfer met vier nullen aftikken. _O- :}

Hoewel het bedrag er pas na 24 uur was.
Overboeking vanuit België.
 
Het hangt er toch vanaf welke motor je verkoopt.
Ik heb begin dit jaar een Africa Twin van 3 jaar oud met 24.000 km op de teller, verkocht.
Ik heb niet laten proefrijden. Als er tijdens de proefrit wat mis gaat, hoe los je dat op?
Als je zeker wil zijn, kun je de proefrijder een documentje laten ondertekenen met naam, tijd, en iets in de trant van slopen is kopen + dat de gereden boetes tussen betreffende tijdstippen waarbinnen de proefrit is afgesproken voor de rijder zijn. Dit is gewoon rechtsgeldig en daarmee wordt de proefrijder aansprakelijk.
 
Als je zeker wil zijn, kun je de proefrijder een documentje laten ondertekenen met naam, tijd, en iets in de trant van slopen is kopen + dat de gereden boetes tussen betreffende tijdstippen waarbinnen de proefrit is afgesproken voor de rijder zijn. Dit is gewoon rechtsgeldig en daarmee wordt de proefrijder aansprakelijk.
Particulier en bedrijf verwarring ?

Onwaar , het kenteken waarop de naam staat dat is de rechtsgeldige persoon.Die zal tenalletijden aansprakelijk worden gesteld. In Friesland wonen hele stugge koppige mensen. De medewerkers van het CJIB zijn nog stugger en die hebben dan nog eens een dikke extra plaat voor de kop.

Geloof mij ,ik heb hierover contact gehad met het CJIB .Zij gaven aan daar geen gehoor aan te geven aan een dergelijk verzoek. Wil jij als eigenaar vh kenteken je recht behalen dan zal dat via een rechter moeten. Die rechteruitspraak zal je vervolgens naar het CJIB moeten sturen eer dat zij in beweging zullen komen.
 
Laatst bewerkt:
Onwaar , het kenteken waarop de naam staat dat is de rechtsgeldige persoon.Die zal tenalletijden aansprakelijk worden gesteld. In Groningen wonen hele stugge koppige mensen. De medewerkers van het CJIB zijn dus ook stug en die hebben dan nog eens een dikke extra plaat voor de kop. Geloof mij ,ik heb hierover contact gehad met het CJIB .Zij gaven aan daar geen gehoor aan te geven aan een dergelijk verzoek. Wil jij als eigenaar vh kenteken je recht behalen dan zal dat via een rechter moeten. Die rechteruitspraak zal je vervolgens naar het CJIB moeten sturen eer dat zij in beweging zullen komen.
Het Cjib zit in Leeuwarden, wat voor jou info in Friesland gesitueerd is.
En Groningers en Friezen zijn gewoon leuke mensen.
 
Ik heb vertrouwen in de mensheid.
Maar wat als de motor Total löss is door een ongeluk tijdens de proefrit?
 
Ik heb vertrouwen in de mensheid.
Maar wat als de motor Total löss is door een ongeluk tijdens de proefrit?
Hangt af bij een bedrijf of bij een particulier ? Een goed bedrijf dekt zich tegenwoordig goed in middels een proefrit document . Een particulier heeft pech gehad als men schade veroorzaakt aan het voertuig.
 
Particulier en bedrijf verwarring ?

Onwaar , het kenteken waarop de naam staat dat is de rechtsgeldige persoon.Die zal tenalletijden aansprakelijk worden gesteld. In Friesland wonen hele stugge koppige mensen. De medewerkers van het CJIB zijn nog stugger en die hebben dan nog eens een dikke extra plaat voor de kop.

Geloof mij ,ik heb hierover contact gehad met het CJIB .Zij gaven aan daar geen gehoor aan te geven aan een dergelijk verzoek. Wil jij als eigenaar vh kenteken je recht behalen dan zal dat via een rechter moeten. Die rechteruitspraak zal je vervolgens naar het CJIB moeten sturen eer dat zij in beweging zullen komen.

Het verhaal van het CJIB wat ontzettende leuke en lieve mensen zijn :+

Op het moment dat er een Mulder-gedraging heeft plaats gevonden welke op kenteken is geschreven krijgt de tenaamgestelde, op dag, datum en tijdstip van constatering, de bon thuis.
Hij dient de bekeuring te betalen en dient zijn geld maar terug te vorderen van de feitelijke bestuurder.

Anders wordt het als er door de bestuurder een verkeersovertreding, welke onder het strafrecht valt, wordt begaan wat wordt afgedaan via het kenteken.
Bv. 45 km/u te hard rijden en geflitst worden.
Op het moment dat u het transactievoorstel van de OVJ ontvangt kunt u op die beschikking aangeven dat u op DD&T van constateren niet de bestuurder was, en kunt u de personalia van de feitelijk bestuurder invullen en kan de strafvervolging tegen de feitelijke bestuurder plaats vinden.

Mocht u om wat voor reden de naam van de feitelijke bestuurder op dat moment niet in kunnen of willen invullen vind strafvervolging automatisch plaats tegen de kentekenhouder.


Als de koper van uw auto tijdens de proefrit is staande gehouden en er is geverbaliseerd op persoon is er voor u niets aan de hand en zult u als het goed is niet eens merken dat de koper een overtreding met uw auto heeft begaan.
 
bij mij kwam een jonge man van de ander kant van Nederlands op de trein naar mij toe om te kijken en natuurlijk een proefrit te maken voor en op mijn transalp .ook ik dacht hee trein ;) dat bleek later .

Had zijn helm mee na de motor bekeken te hebben wilde die wel een proefrit maken geen probleem maar ! rij wel even mee met me ander motor mee je weet de weg ook hier niet dus een stukje in de buurt van ruim 10 km voor hem even wennen vreemde motor .
na de proefrit zag ik zijn grijns op ze gezicht en wat vind je er van JA interesse hij deed een bod dat was 50 euro minder wat ik vroeg .
Daar kon ik mee leven *D hij moest alleen dan later terug komen op te betalen en over schrijven ik zeg geld heb je ja --overschrijven het geld en de overschrijving op naam kan ja --dan kunnen hier aan de tafel met wat drinken naar keus regelen .

Oke betaal verzoek dat regelt moeders altijd maar ik stuur niet naar huis zonder verzekering te regelen ik heb mijn verzekering maatschappij op geven en ook voor een oldtimer verzekering daar was die erg blij mee .geroggeld 😉

Hij op weg hij moest van mij ! wel een berichtje geven al die thuis was ook nog een oud slot geven zodat die op slot kon zetten als die onderweg een tussen stop wilde maken en een patatje of zo en op een voor hem vreemde motor moest wel ruim 175 km in de avond naar huis .

Na een uurtjes of wat krijg een berichtje heel huis thuis gekomen ging allemaal goed en bedankt me eindeloos voor de afwikkeling en de goede zorgen en blij . en ik ook :t zo kan het dus ook tot op heden geen negatieve ervaringen in mijn 15 jaar op markplaats in en verkoop .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan