Motor verkopen en dan (rare)eisen stellen

Creatief.
Maar gelukkig weet Marika het ook niet zeker.

Andersom geredeneerd:
Ik heb een nieuwe motor gekocht bij een (motor)dealer, met factuur.
Ben 'm na 1 jaar zat en verkoop deze aan de deur aan de hoogste bieder.
Geld, overschijven klaar.

Hey, ik heb spijt (ofzo) en ik ga de motor terug eisen.
(Zonder geld er voor terug te willen betalen)

Lijkt mij dat het niet zo werkt.
 
Dan woon ik in een huis van de bank.aarde bank heeft geen sleutel en ik wel. Als ik iets koop is het van mij. Dat de verzekering op naam van mijn zoon van 5, of op mn vrouws naam staat doet er niet toe. Ben wel benieuwd hoe dat juridisch zit.
De bank heeft het huis in onderpand, en dien je er als goed beheerder mee om te gaan. Lees de hypotheekakte maar eens na.
Bij sommige heb je zelfs ook vooraf toestemming nodig als je aanpassingen gaat doen, bank wil immers niet dat het minder waard wordt :+
 
Dan is het ook niet jouw motor. Of je hem nu betaalt hebt of niet, hij staat niet op jouw naam dus het is niet jouw motor.

Op het papieren kentekenbewijs staat: "de tenaamgestelde kan niet automatisch geidentificeerd worden als de eigenaar. "
Of iets in die trant, weet niet of het de exacte woorden zijn.

Ik neem aan dat dit nog steeds zo is.
Zo'n constructie is toch ook zo bij een leaseauto die op jouw naam staat? Hij staat op jouw naam, maar hij is pas van jou als je hem afbetaald hebt.

Edit, foto gemaakt:

IMG_20221211_100855413~3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Was een voorbeeld, wij zijn, in het open buitengebied waar we wonen snel onze spullen kwijt. Overal prima wegen waar je vroeger 80 mocht en nu 60 terwijl je makkelijk en ongevaarlijk 100 kan. Maar ik ben eigenaar maar de boetes komen op iemand anders binnen. Een inbeslag name kan dus niet gebeuren. Tenminste, ik heb hem al wel eens op moeten halen bij de domeinen. Dure stallingskosten maar verder niks.

Het ging over het eigendom tijdens de proefrit
Waarom deel je dat allemaal hier, je krijgt alleen maar rare vragen ? Wil je laten zien hoe slim je dingen aangepakt hebt?
 
Twee motoren verkocht en twee keer meegereden met een andere motor, beiden gevallen reed ik voor naar locaties waar ze konden testen ( en even desgewenst het gas open konden trekken), bij mij hetzelfde credo, ik zorg goed voor mijn motoren, kan altijd de onderhoudskosten laten zien, er kan altijd wat kapot gaan, dat zal ik je niet aanrekenen als het niet door jou toedoen is maar bijvoorbeeld iets technisch, echter sloop je em door jou toedoen dan koop je em.

Ik heb wel een andere rare regel, wat ik vraag is altijd een eerlijke prijs, vaak een stuk onder de marktwaarde, ik hoef geen winst te maken en niet het onderste uit de kan, maar afdingen gaat niet gebeuren.
 
Kleine drie jaar geleden een motor verkocht voor de weduwe van mijn overleden neef (Die de oorspronkelijke eigenaar was) Ik stelde ook behoorlijk wat eisen in de advertentie en kreeg hier dus ook een bak ellende over me heen ondanks uitleg van de situatie en de vraag om dat achterwege te laten als je geen interesse had.

het is toch simpel: als je het niet eens bent met de eisen klik je toch de volgende advertentie aan, als de verkoper zijn eigendom niet verkocht krijgt is dat toch niet jouw probleem? En verwacht je nou echt dat een verkoper zijn eisen aanpast als je hem gaat lopen afzeiken 😂
 
Bij mijn huidige motor destijds ook de vraagprijs moeten achterlaten, foto van m'n rijbewijs én een document moeten tekenen. Dit ging om €1400. Ik vond het onnodig, maarja aan de andere kant boeit het me ook niet. Na een half uurtje rijden m'n geld terug gekregen en uiteindelijk voor 2/3 van de prijs de fiets naar huis gebracht. Zelf ben ik niet zo moeilijk en ligt het puur aan de persoon die voor het aangeboden goed komt kijken. Vaak komen er toch aanhangsels mee om het voertuig gelijk naar huis te kunnen rijden. Dat vind ik genoeg verzekering dat de proefrijder er niet zomaar vandoor zal gaan.
 
Waarom deel je dat allemaal hier, je krijgt alleen maar rare vragen ? Wil je laten zien hoe slim je dingen aangepakt hebt?
Nee, hier helpen we elkaar. Dus als het beter kan hoor ik het graag. Het is oneerlijk dat een lease motor niet in beslag genomen kan worden en mn eigen brik wel.
 
Kleine drie jaar geleden een motor verkocht voor de weduwe van mijn overleden neef (Die de oorspronkelijke eigenaar was) Ik stelde ook behoorlijk wat eisen in de advertentie en kreeg hier dus ook een bak ellende over me heen ondanks uitleg van de situatie en de vraag om dat achterwege te laten als je geen interesse had.

het is toch simpel: als je het niet eens bent met de eisen klik je toch de volgende advertentie aan, als de verkoper zijn eigendom niet verkocht krijgt is dat toch niet jouw probleem? En verwacht je nou echt dat een verkoper zijn eisen aanpast als je hem gaat lopen afzeiken 😂
Ja ik denk oprecht dat een verkoper zijn eisen aanpast als hij de motor niet verkocht krijgt op zijn manier
 
Ja ik denk oprecht dat een verkoper zijn eisen aanpast als hij de motor niet verkocht krijgt op zijn manier
Dus als jij zegt dat de verkoper een sukkel is omdat hij graag vooraf de.vraagprijs wil bij een proefrit denk je dat hij zegt dat je hem dan zo wel meekrijgt? Bijzonder...
Als de verkoper na een tijdje nog steeds met zijn onverkochte motor zit zal hij best wat aan zijn eisen doen, maar echt niet omdat jij hem afzeikt..
 
Dus als jij zegt dat de verkoper een sukkel is omdat hij graag vooraf de.vraagprijs wil bij een proefrit denk je dat hij zegt dat je hem dan zo wel meekrijgt? Bijzonder...
Als de verkoper na een tijdje nog steeds met zijn onverkochte motor zit zal hij best wat aan zijn eisen doen, maar echt niet omdat jij hem afzeikt..
Afzeiken, ik heb het nergens over afzeiken. Ik zeg alleen dat je af en toe toch water bij de wijn moet doen als je het anders niet verkocht krijgt. Jij doet heel gekwetst, waar komt dat vandaan?
 
Dus als jij zegt dat de verkoper een sukkel is omdat hij graag vooraf de.vraagprijs wil bij een proefrit denk je dat hij zegt dat je hem dan zo wel meekrijgt? Bijzonder...
Als de verkoper na een tijdje nog steeds met zijn onverkochte motor zit zal hij best wat aan zijn eisen doen, maar echt niet omdat jij hem afzeikt..
Bijzondere reactie…je roept wat naar iemand, komt met wat tegenstellingen die niet aan de orde zijn en verwijt deze dat vervolgens..
 
Afzeiken, ik heb het nergens over afzeiken. Ik zeg alleen dat je af en toe toch water bij de wijn moet doen als je het anders niet verkocht krijgt. Jij doet heel gekwetst, waar komt dat vandaan?
Ik doe heel gekwetst? 🤣
Ik heb het in mijn de post waar jij op reageerde al over afzeiken en dat een verkoper daarom zijn eisen zou aanpassen. Verschillende interpretatie van geschreven tekst, spannender wordt het niet hoor...
 
Bij mijn huidige motor destijds ook de vraagprijs moeten achterlaten, foto van m'n rijbewijs én een document moeten tekenen. Dit ging om €1400. Ik vond het onnodig, maarja aan de andere kant boeit het me ook niet. Na een half uurtje rijden m'n geld terug gekregen en uiteindelijk voor 2/3 van de prijs de fiets naar huis gebracht. Zelf ben ik niet zo moeilijk en ligt het puur aan de persoon die voor het aangeboden goed komt kijken. Vaak komen er toch aanhangsels mee om het voertuig gelijk naar huis te kunnen rijden. Dat vind ik genoeg verzekering dat de proefrijder er niet zomaar vandoor zal gaan.

Hmm, als ik een motor verkoop dan laat ik helemaal niemand proefrijden ? Proefrijden op mijn kenteken en verzekering never nooit. Wil men pertinent proefrijden dan gaan ze maar bij een een motorzaak proefrijden en daar kopen!

Wat wel kan is proefrijden op een Dynobank op eigenkosten tegen betaling van mijn vrije dag.
 
Hmm, als ik een motor verkoop dan laat ik helemaal niemand proefrijden ? Proefrijden op mijn kenteken en verzekering never nooit. Wil men pertinent proefrijden dan gaan ze maar bij een een motorzaak proefrijden en daar kopen!

Wat wel kan is proefrijden op een Dynobank op eigenkosten tegen betaling van mijn vrije dag.
Moet jij weten Henk 👍🏻
 
als ik een motor koop zonder proefrit ga ik er van uit dat er geen krukas in zit , en dat het frame krom is .
daar pas ik mijn bod op aan.
je kan mij overtuigen van het tegendeel door een proefrit.
anders moet je je motor verkopen aan iemand die wel zo goedgelovig is om jou op jouw blauwe ogen te geloven.
PS , heb ooit een motor gekocht - zonder proefrit- waar geen zuiger in zat 8-)
die was zo goedkoop dat ik er smakelijk om kon lachen.
 
Hmm, als ik een motor verkoop dan laat ik helemaal niemand proefrijden ? Proefrijden op mijn kenteken en verzekering never nooit. Wil men pertinent proefrijden dan gaan ze maar bij een een motorzaak proefrijden en daar kopen!

Wat wel kan is proefrijden op een Dynobank op eigenkosten tegen betaling van mijn vrije dag.
Jij geeft zeker alleen een schop tegen de banden om te beoordelen of een voertuig in goede staat verkeerd?
 
Ooit een R1 te koop gezet en daar kwamen 2 jonge gasten op af. De ene ging een proefrit maken en de ander bleef achter. Is dat teringjong bijna 3 kwartier weggeweest....

Ik was blij dat er iemand achterbleef en toen die droeftoeter eindelijk terugkwam zei hij: "fijne motor, ik wil hem wel kopen. Maar dan moet ik eerst mijn eigen motor kwijtraken want ik heb geen geld....."

Die heb ik zo ongeveer van mijn R1 afgeslagen en van mijn terrein afgeschopt. Maar als er de weken daarna een paar bekeuringen voor 200+ km/u binnenkomen, wat kan ik daarmee behalve betalen?

Dan wordt je wel een beetje vervelend de volgende keer. Ik sta ook niet te springen om iemand een proefrit te laten maken. Ervaring maakt wijs, of in mijn geval: wantrouwend....
 
Ooit een R1 te koop gezet en daar kwamen 2 jonge gasten op af. De ene ging een proefrit maken en de ander bleef achter. Is dat teringjong bijna 3 kwartier weggeweest....

Ik was blij dat er iemand achterbleef en toen die droeftoeter eindelijk terugkwam zei hij: "fijne motor, ik wil hem wel kopen. Maar dan moet ik eerst mijn eigen motor kwijtraken want ik heb geen geld....."

Die heb ik zo ongeveer van mijn R1 afgeslagen en van mijn terrein afgeschopt. Maar als er de weken daarna een paar bekeuringen voor 200+ km/u binnenkomen, wat kan ik daarmee behalve betalen?
Dat dus. Proefrit prima, nogmaals voor afsluiting van een koop. Onderhandelingen gehad, je weet wat je zoekt, welke eigenschappen een motor heeft en of het bij je past. En je hebt er geld voor, en dus op tafel, ook voor schade. Proefrit om te kijken of er niets raars mee is, en dan dus kopen als hij goed is. En niet van, fijne motor, hier ga ik voor sparen, of jammer dat de kleur niet anders is, of ik ga er nog even over denken. Ben je een haartje betoeterd? Motor van €15.000,- kans op diefstal, schade of boetes, voor bovenstaande onzin. 👋😆
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan