motor voor vertrekken eerst laten warmdraaien??

kefke

MF'er
23 dec 2005
170
0
schilde
Ik heb een honda SP1 en weet niet of het goed is voor de motor om deze eerst op temperatuur te laten komen alvorens te vertrekken of beter starten en meteen vertrekken en inlage toeren blijven tot de motor voldoende is opgewarmd alvorens sportief te rijden?
Is er iets zoals aanslag of dergelijke? :?
 
Warmrijden moet je doen zoals het woord al zegt... Rijdend

Gewoon starten en wegwezen, als olie warm is (nee niet je koelwater) kun je doen waar je zin in hebt...

En bij Louis zijn de analoge MotoDetail olietemp. meters (om in je blok te schroeven) nu in de aanbieding voor 14,95 :Y

full


http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10034300
 
En bij Louis zijn de analoge MotoDetail olietemp. meters (om in je blok te schroeven) nu in de aanbieding voor 14,95 :Y

(Afbeelding)

http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10034300


Die zijn leuk als je een naked bike heb. Als je een fiets met kuip heb. heb je er maar weinig aan. zal je wat anders moeten verzinnen.temp sensor en meter op je dash

De eerste 10 km kom ik meestal niet boven de 5000 rpm daarna gaat het gas er op(indien mogelijk O-) )
 
Er wordt ook gezegt RUSTIG warm rijden ,niet meteen tot 14000 toeren trekken |(
een SP1 trekt maximaal 10.500/11.000 toeren,bij 14.000 klappen de cilinders door de koppen heen :P

@TS

wat ik doe is de choke uittrekken,starten,choke bijstellen dat op het toerentaldisplay alleen de kleine toerenblokjes zichtbaar zijn,bij 35 graden de choke helemaal induwen en rijden,maximaal 4500 toeren draaien tot de 75 a 80 graden op het display staan,dan een aantal kilometers rijden met deze temperatuur en steeds meer toeren opbouwen.

blijft een mooi ding zo,n SP
 
Ik laat altijd de motor even warm draaien dan kan de olie langs ieder kanaal en poort zijn weg zoeken en voor je hem belast ligt overal olie waar het moet zijn.

Zet de motor buiten start hem en trek mijn jas aan oordoppen in mustje op en daarna de helm handschoenen en dan wegwezen.

gr.Willem
 
Ik heb wel eens overwogen om een soort heteluchtkachelsysteem te maken om het karter alvast op te warmen voor het starten. :Y Vooral in de winter leek mij dit nuttig.

En bij het olieverversen de olie alvast apart op te warmen.
In ieder geval vul ik altijd het oliefilter al met olie voor de montage.

Serieus. 8-)

En ga er maar vanuit dat olie in een fractie van een seconde al op de belangrijke delen is. :z
 
Ik heb wel eens overwogen om een soort heteluchtkachelsysteem te maken om het karter alvast op te warmen voor het starten. :Y Vooral in de winter leek mij dit nuttig.

En bij het olieverversen de olie alvast apart op te warmen.
In ieder geval vul ik altijd het oliefilter al met olie voor de montage.

Serieus. 8-)

En ga er maar vanuit dat olie in een fractie van een seconde al op de belangrijke delen is. :z
Tegenwoordig wel maar ouwe bakken hebben een paar minuten nodig ...niet meteen wegrijden dan he (CB450k0 bijv.)
Ouwe autos hebben nog weleens warmtewisselaartjes om de olie snel warm te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan