motorbeurs Utrecht 22-25 feb 2024 mét alle grote merken!

Iemand die weet waar je in de buurt je auto makkelijk (gratis of goedkoop) kwijt kan? Wil best een kwartiertje lopen
ArcGIS Web Application

Jaarbeurs is dat grijze gebied in het midden:
1708717044850.png


Je kunt op de wijken klikken: geel is nog van ma-za 09:00 - 23:00 betaald parkeren.
Grijs verschild per wijk. Bij mij (Parkeerrayon Hoograven) is het op zaterdag/zondag gratis (half uurtje lopen).
Een wijk dichterbij (Rivierenwijk noord) is weer betaald op zaterdag, zuid is weer gratis.
Transwijk is ook gratis, maar ook het dichtstbij de Jaarbeurs, maar dat truukje kennen meerdere mensen.
 
Hier net thuis na een prima dagje!

8:30 rolde mijn vervoer de oprit op (pa reed, ma ging naar de fiets en wandel beurs en daarna Utrecht in) nog even een oom opgehaald en iets na 10:00 waren we in Utrecht.

Relatief weinig bekenden dit jaar gezien.
Natuurlijk mijn sponsor Ride-on Motortours, @Sender, @Super Blackbird wel gezien en een knikje gegeven maar die was in gesprek met (mogelijke) klanten en betwijfel of hij mij herkende en bij het naar de auto lopen op Westraven mijn oude racemaatje/concurrent uit de RSZ periode nog gezien.

Vond het weer een leuke beurs, minder vol als 2022 en eerder maar wel stukken leuker als 2023 (waar ik me nog steeds ook vermaakt heb).

Ook qua aankopen geen klagen:
Zit altijd te prutsen met olie wisselen omdat er geen fatsoenlijke trechter te vinden is. Deze op de RaceFoxx stand gekocht:
IMG_5273.jpeg


Bij Oliehandel.nl deze 2 voor 30 euro (goede prijs en komt wel een keer op):
IMG_5274.jpeg


Ik word een oude verstandige man die niet zo'n zin heeft aan steenharde muziek dus deze nog even gehaald bij Alpine:
IMG_5275.jpeg


En last but not least, toch een nieuwe helm! Ik reed altijd al met de RPHA 11 van HJC, toch een muts van zo'n 400-600 euro afhankelijk van de verf die erop zit. De laatste heeft de vleugel wat glijschade en ik vermoed dat de KNMV daar niet blij mee is en de reserve helm die ik nu in gebruik heb is net even wat minder. En toen kwam ik op de stand van Motorkledingstore.nl een hele berg tegen met nog een paar Sjes die goed afgeprijsd waren. Voor 258 euro kon ik deze niet laten liggen. Gewoon kaal wit maar best. Crashen is al duur zat.
IMG_5277.jpeg


En een ex racer van Glenn van Stralen stond er voor 9000 te koop, snelwisselsteem voorwiel gaan we jatten!
IMG_5272.jpeg
 
Ik snap niet goed wat daar zo leuk aan is. Het kost tenslotte ook jaarlijks lidgeld.
 
Iemand die weet waar je in de buurt je auto makkelijk (gratis of goedkoop) kwijt kan? Wil best een kwartiertje lopen
Ik had m'n auto bij de Ikea gezet en vandaar de bus gepakt. Bushalte staat voor de ingang van de Ikea. Met 20 min ben je bij de Jaarbeurs.
 
Vaak kritisch geweest op de Motorbeurs.
Afgelopen jaren ging ik iedere keer weg met teleurstelling en op dat moment het gevoel om er niet weer heen te gaan.
Maar ja, als het voorjaar dan weer aanbreekt ga ik voor het motor-gevoel toch weer naar Utrecht.
Laatste jaren was ik met een paar uurtjes weer vertrokken.

Dit jaar is de Motorbeurs weer de goede kant op gegaan.
Ik heb het vol kunnen houden van 10.30h tot 18.15h. Deze keer wel met een goed gevoel naar huis gegaan.

Ik mis nog wel een enkele stand, maar dat gaat mss in de toekomst ook weer goed komen???
Het dieptepunt van vorig jaar moeten we maar snel vergeten!
 
Ik had m'n auto bij de Ikea gezet en vandaar de bus gepakt. Bushalte staat voor de ingang van de Ikea. Met 20 min ben je bij de Jaarbeurs.
Dan ben je met de trein nog sneller vanaf Bunnik.
Ik kwam ook andere leden van onze motorclub tegen die daar de auto hadden geparkeerd. (gratis en op 2 min lopen van het station)
 
Vaak kritisch geweest op de Motorbeurs.
Afgelopen jaren ging ik iedere keer weg met teleurstelling en op dat moment het gevoel om er niet weer heen te gaan.
Maar ja, als het voorjaar dan weer aanbreekt ga ik voor het motor-gevoel toch weer naar Utrecht.
Laatste jaren was ik met een paar uurtjes weer vertrokken.

Dit jaar is de Motorbeurs weer de goede kant op gegaan.
Ik heb het vol kunnen houden van 10.30h tot 18.15h. Deze keer wel met een goed gevoel naar huis gegaan.

Ik mis nog wel een enkele stand, maar dat gaat mss in de toekomst ook weer goed komen???
Het dieptepunt van vorig jaar moeten we maar snel vergeten!
Welke enkele stand mis je nog?
 
Vandaag ook geweest.
Heb er denk ik van 12.30u-17.15u rondgelopen. Een stuk beter dan vorig jaar! De stands van de importeurs waren wel iets kleiner, maar dat is niet erg. Er stond genoeg. KTM stond bij Arie Molenaar. Heb met wat contacten bij importeurs gepraat, nieuwe motoren bekeken, verder nog een rondje gelopen door alle hallen, niets gekocht, heb niets nodig behalve meer tijd om te rijden. :+

Uiteindelijk niet via P+R gegaan, maar mijn auto geparkeerd bij mijn schoonpa in de wijk Zuilen en van daar de bus gepakt. Net iets meer dan 3 euro kwijt voor een retourtje.

Ze hebben de boel weten te verbeteren van de Jaarbeurs, anders was het nu echt het einde geweest. Gelukkig dus goed gegaan. 👍🏻

Ik heb alleen nog niemand hier horen miepen over de influencerstraat in hal 10. 🙃
 
Wat ik me nog herinner....................

Voorheen was er altijd een stand met een Duitser die gereedschap verkoopt.
Daar heb ik wel vaker spulletjes gekocht. (er stond vandaag eea op mijn lijstje)

Viel me op minder (kleine) stands voor kleding en motor-reizen. (maar MKC heeft nu een mega-stand)
Verder was the Wall of death niet meer.

Geen verwijt, maar het is wat ik nog weet uit verleden.
Maar er zullen natuurlijk altijd exposanten verdwijnen en mss ook wel weer nieuwe bij komen?
Gelukkig dit jaar nauwelijks stands met onzinnige tasjes en nep-sieraden.
 
Vandaag ook geweest.
Heb er denk ik van 12.30u-17.15u rondgelopen. Een stuk beter dan vorig jaar! De stands van de importeurs waren wel iets kleiner, maar dat is niet erg. Er stond genoeg. KTM stond bij Arie Molenaar. Heb met wat contacten bij importeurs gepraat, nieuwe motoren bekeken, verder nog een rondje gelopen door alle hallen, niets gekocht, heb niets nodig behalve meer tijd om te rijden. :+

Uiteindelijk niet via P+R gegaan, maar mijn auto geparkeerd bij mijn schoonpa in de wijk Zuilen en van daar de bus gepakt. Net iets meer dan 3 euro kwijt voor een retourtje.

Ze hebben de boel weten te verbeteren van de Jaarbeurs, anders was het nu echt het einde geweest. Gelukkig dus goed gegaan. 👍🏻

Ik heb alleen nog niemand hier horen miepen over de influencerstraat in hal 10. 🙃
Stond die chick met die roze R6 er weer?
 
Vandaag ook geweest.
Heb er denk ik van 12.30u-17.15u rondgelopen. Een stuk beter dan vorig jaar! De stands van de importeurs waren wel iets kleiner, maar dat is niet erg. Er stond genoeg. KTM stond bij Arie Molenaar. Heb met wat contacten bij importeurs gepraat, nieuwe motoren bekeken, verder nog een rondje gelopen door alle hallen, niets gekocht, heb niets nodig behalve meer tijd om te rijden. :+

Uiteindelijk niet via P+R gegaan, maar mijn auto geparkeerd bij mijn schoonpa in de wijk Zuilen en van daar de bus gepakt. Net iets meer dan 3 euro kwijt voor een retourtje.

Ze hebben de boel weten te verbeteren van de Jaarbeurs, anders was het nu echt het einde geweest. Gelukkig dus goed gegaan. 👍🏻

Ik heb alleen nog niemand hier horen miepen over de influencerstraat in hal 10. 🙃

Wat ik me nog herinner....................

Voorheen was er altijd een stand met een Duitser die gereedschap verkoopt.
Daar heb ik wel vaker spulletjes gekocht. (er stond vandaag eea op mijn lijstje)

Viel me op minder (kleine) stands voor kleding en motor-reizen. (maar MKC heeft nu een mega-stand)
Verder was the Wall of death niet meer.

Geen verwijt, maar het is wat ik nog weet uit verleden.
Maar er zullen natuurlijk altijd exposanten verdwijnen en mss ook wel weer nieuwe bij komen?
Gelukkig dit jaar nauwelijks stands met onzinnige tasjes en nep-sieraden.
Wera, Kukko, Beta en nog een paar en diverse stand met grabbelbak gereedschap gezien. Dus welke Duitser je bedoelt weet ik niet, maar er was genoeg?

Wel minder stands kleding en reizen dat klopt, maar meer kleding dan vorig jaar.

Wall of death was er zeker wel.

Stond die chick met die roze R6 er weer?
Ja. Wat de infuencer straat was durf ik niet te zeggen, ik ben dan ook niet de doelgroep _O-
 
Wat ik me nog herinner....................

Voorheen was er altijd een stand met een Duitser die gereedschap verkoopt.
Daar heb ik wel vaker spulletjes gekocht. (er stond vandaag eea op mijn lijstje)

Viel me op minder (kleine) stands voor kleding en motor-reizen. (maar MKC heeft nu een mega-stand)
Verder was the Wall of death niet meer.

Geen verwijt, maar het is wat ik nog weet uit verleden.
Maar er zullen natuurlijk altijd exposanten verdwijnen en mss ook wel weer nieuwe bij komen?
Gelukkig dit jaar nauwelijks stands met onzinnige tasjes en nep-sieraden.
Wall of death stond achter in de hoek, waar die band op stond te treden.
 
Wat ik me nog herinner....................

Voorheen was er altijd een stand met een Duitser die gereedschap verkoopt.
Daar heb ik wel vaker spulletjes gekocht. (er stond vandaag eea op mijn lijstje)

Viel me op minder (kleine) stands voor kleding en motor-reizen. (maar MKC heeft nu een mega-stand)
Verder was the Wall of death niet meer.

Geen verwijt, maar het is wat ik nog weet uit verleden.
Maar er zullen natuurlijk altijd exposanten verdwijnen en mss ook wel weer nieuwe bij komen?
Gelukkig dit jaar nauwelijks stands met onzinnige tasjes en nep-sieraden.
Zou het kunnen dat je hal 12 gemist hebt?
 
Van 13:00 tot 19:00 rond gelopen. In het begin nog even snel wat rondjes gereden op het test parcours.

De Segway elektrische motorscooter stond uiteraard geen rij voor maar was wel geinig om te rijden. Daarna op een aprilla tuono en rsv gereden omdat mijn vriendin wilde weten hoe die reden tegenover andere.

Verder met een groepje alle motoren bekeken en vooral overal op gaan zitten. Had de cfmoto 450mt en 800nk advanced nog niet eerder in het echt gezien die 125nk zag er ook wel strak uit maar was nog niets over bekend.

Met flinke korting een Honda Grom voor een dag gehuurd bij Grom bikes. Nog eens even kijken welke dag ik daar op ga scheuren. Bij de vage handelaar stands nog wat klein gereedschap gehaald en aan het einde nog oordoppen op maat bij Alpine laten aanmeten.

Al met al een geslaagde dag.
 
Interessant gebruik van het woord influencers. Ik denk dan aan een huppelkut die een vlog over make up of zo maakt, niet aan een bijbelgenootschap op 2 wielen.
Vond de beurs verder vele malen beter dan vorig jaar. Ik miste wel de kwaliteitskleding merken een beetje. Kon geen goede winterhandschoenen vinden. Alleen goedkope troep.
 
Is dit jouw sponsor?
Gisteren nog naar een boeiend verhaal van Dafne zitten luisteren, wat heeft zij al veel gereisd op de motor, de wereld rond, jaloersmakend. :Y
Jep, 2005 met ze naar IoM geweest en dit jaar gaan we (pa en ik) weer.
Zijn al vele jaren sponsor. Erg leuke mensen!

En ga dit jaar ook met Rob naar Zwaagdijk, zaterdag op een oude GSXR een 3u endurance rijden en zondag demo met hun Benelli zijspan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan