Motorblok 87-88er FZR1000

yamahafrans2

MF veteraan
9 okt 2004
1.786
32
Jirnsum
Ik heb nog een 5-bak blok staan.Eind vorig jaar in elkaar gezet, heeft dit jaar plaats gemaakt voor 1000 blok met 6-bak.

Na het vervangen van de nokkenasketting zit er een tikje in.Waarschijnlijk net even te hard geklonken.Nieuw ketting kost 36.66 inclusief verzenden en zit er binnen een uur in.

Alleen het koppelingshuis heb ik overgezet in mijn "nieuwe"blok, verder is ie compleet met alles erop en aan , inclusief oliekoeler en recente olie.Blok heeft geen overmatig olieverbruik.Ik heb er niet lang mee gereden maar onder de 1 op 6000 zal ie niet zitten.

Kleppen heb ik eind vorig jaar gesteld.


Doe een bod !


Frans

frans1024@hotmail.com
 
Ik heb er evt ook voor de FZ ers ook nog wel een 1000 CDI bij.
Ik heb ook nog een FZ onderblok met krukas en cilinderblok met zuigers bij.
Alleen geen FZ750 6 bak en carterpan meer.

Frans
 
maandagmorgenschopje.

Blok voor 275 euro.Krijg je er een FZ750 onderblok,complete krukas en wat 5 versnellingsbakken, bij
Koppelingshuis heb ik er ook wel bij(enigste wat ontbreekt) maar tandwiel en huis zijn nog gescheiden.Moet opnieuw worden geklonken (of gebout)

Frans
 
reservering opgeheven.Is dus gewoon weer te koop.(samen met nog wat dozen blokdelen en een andere FZ750 blok)

Frans
 
Blok + de rest gereserveerd tot eind morgen middag.

Zie bijlage voor de verzameling

full


Frans
 
Hoeveel heeft het blok gelopen Frans?
En hoeveel pk levert ie? 8-)


Hij heeft nog geen 2dkm gelopen.Vermogen op achterwiel ca 165pk.



Frans





























Geen idee.Onderblok vorig jaar in onderdelen gekocht.Krukas(bigends) voelden beter aan(fractie) dan mijn 50dkm blok.Cilinderset/kop zijn van mijn "oude" blok.

Ik heb er vanaf mid vorig jaar tot de pekel mee gereden.Op de klok zat ie over de 280.
 
Hij heeft nog geen 2dkm gelopen.Vermogen op achterwiel ca 165pk.



Frans


Geen idee.Onderblok vorig jaar in onderdelen gekocht.Krukas(bigends) voelden beter aan(fractie) dan mijn 50dkm blok.Cilinderset/kop zijn van mijn "oude" blok.

Ik heb er vanaf mid vorig jaar tot de pekel mee gereden.Op de klok zat ie over de 280.

En is inruil van een ander 1000 blok bespreekbaar?
32604 km. Hij heeft wel een kleine olielekkage aan d lnkerkant, waar de koppelingsstift door het blik loopt. Niet veel, maar toch.
 
En is inruil van een ander 1000 blok bespreekbaar?
32604 km. Hij heeft wel een kleine olielekkage aan d lnkerkant, waar de koppelingsstift door het blik loopt. Niet veel, maar toch.

Aan inruilen doe ik niet.Ik wil alles opruimen.Alles wat op de foto staat gaat als het goed is morgen weg voor 250 euro.

Ik heb nog wel een andere glim en blink blok hangen.Met 6 bak ,Inclusief super mooie carbs ,CDI en alles wat er verder aan de motor vast zit.Daar zit ook een YZF750 achterbrug en wiel in.

Doe daar maar eens een bod op.Als je hem in onderdelen verkoopt(Blok,carbs,YZF750 achterbrug,wielen,Aprilia RSV remschijven, R1 bluespots,Mooie gave voorvork met nieuwe keerringen) heb je een ander blok voor weinig.

Frans


EDIT je kan ook een nieuwe keerring van een paar euro erin stoppen .Als er verder niets mis is dan is de lekkage ook over.
 
Laatst bewerkt:
Aan inruilen doe ik niet.Ik wil alles opruimen.Alles wat op de foto staat gaat als het goed is morgen weg voor 250 euro.

Ik heb nog wel een andere glim en blink blok hangen.Met 6 bak ,Inclusief super mooie carbs ,CDI en alles wat er verder aan de motor vast zit.Daar zit ook een YZF750 achterbrug en wiel in.

Doe daar maar eens een bod op.Als je hem in onderdelen verkoopt(Blok,carbs,YZF750 achterbrug,wielen,Aprilia RSV remschijven, R1 bluespots,Mooie gave voorvork met nieuwe keerringen) heb je een ander blok voor weinig.

Frans


EDIT je kan ook een nieuwe keerring van een paar euro erin stoppen .Als er verder niets mis is dan is de lekkage ook over.

Hallo Frans,

ik kan HELAAS geen voorraad plaatsen, heb enkel een kleine berging. Die is met vier fietsen al bijna vol.
Maarruh, die yzf achterbrug compleet met wiel lijkt mij wel wat.
Heb je geloof ik meer bandenkeuze. Ook invloed op het rijgedrag?
Wat vraag je er voor?

Cor
 
Fietsen kunnen wel buiten staan.

Voor de YZF-achterbrug ben je de 2e op de lijst.(mocht ie de motor niet in zijn geheel weggaan)

Met een YZF750 of FZR1000 89+ achterbrug heb je een iets kortere wielbasis(ketting 2 schakels korter) en kun je er gewoon MPP of Dunlop 208's onder zetten.
Spitsere bandjes met meer grip.Het is dan net of er 30kg van je motor is gehaald.

Frans
 
Fietsen kunnen wel buiten staan.

Voor de YZF-achterbrug ben je de 2e op de lijst.(mocht ie de motor niet in zijn geheel weggaan)

Met een YZF750 of FZR1000 89+ achterbrug heb je een iets kortere wielbasis(ketting 2 schakels korter) en kun je er gewoon MPP of Dunlop 208's onder zetten.
Spitsere bandjes met meer grip.Het is dan net of er 30kg van je motor is gehaald.

Frans

Thanx,

heb nog gereageerd middels pb'tje via d club.

Groet,
Cor
 
Terug
Bovenaan Onderaan