motorblok met Karcher van verf ontdoen maar hoe?

piet7

Banned User
29 sep 2003
1.438
0
Gaat zoiets nou ook lukken met water IPV lucht,iemand ervaring ermee opgedaan?
Als enkel maar een oppervlak op het blok onstaat waar de nieuwe verf mooi op aangebracht kan worden zonder dat ik de hele buurt in stofwolken zet.
 
ik weet niet waar ik het gelezen heb maar ook voor waterreinigers schijnt er een aan te koppelen beker te zijn waar je dan een goedje indoet dat voor het slijpen zorgdraagd zodat de verf eraf gaat.
 
ik heb iets gevonden maar das nogal prijsig zo tezien.
Home - > Entire Range -> Karcher spares and accessories -> Sand Blasting Kit

Product Code: 555758
Cost - £51.06 plus VAT (£60.00 inc)





Qty to order: 1234


Sand Blasting Kit




Used to remove paint, rust and cement from metallic and stone surfaces by using a combination of high pressure water and sand. Simple bayonet fitting allows use with all Karcher domestic pressure washers.

nu nog even de karcher site voor nederland vnden.
 
ik heb iets gevonden maar das nogal prijsig zo tezien.
Home - > Entire Range -> Karcher spares and accessories -> Sand Blasting Kit

Product Code: 555758
Cost - £51.06 plus VAT (£60.00 inc)





Qty to order: 1234


Sand Blasting Kit




Used to remove paint, rust and cement from metallic and stone surfaces by using a combination of high pressure water and sand. Simple bayonet fitting allows use with all Karcher domestic pressure washers.

nu nog even de karcher site voor nederland vnden.


Hmm, bij Karcher I presume, dr Livingstone?

dure troep

geef mij de link ff anders moet ik weer tikken.


o ja ook nog koffie ;)
 
Het kan ook zonder toevoegingen, maar dan heb je meer druk nodig.
Officieel moet je als je toevoegingen gebruikt jouw restwater opvangen.

Bij ons op het bedrijf is max 350 bar bij 120 graden. daar gaat het heel aardig mee behalve in de randen, hoeken en gaten
 
demonteer je dat blok eerst of wil je hem in zijn geheel en/of in het blok kaal gaan spuiten?
Kzou dan goed op de pakkingen richten... :X

in de buurt van pakkingen zorgen dat de straal erin een haaksehoek tegenaan blaast,en water in de cilinders is geen punt,bougies na afloop eruit en blok op zijn kop en schoonspuiten met lagedruk en klaar ermee.
 
Laatst bewerkt:
helaas heb ik maar een 80/100 bar gevalletje staan maar volgens mij moet die als ie met korreltjes gaat gooien de boel echt wel kaal krijgen.
Ik wil geen glasdeeltjes gebruiken want die zooi moetik niet op mijn terrasje hebben,liefst iets dat op zand lijkt of misschien gebruik ik dat ook,vandat grijze zeezand ligt hier zat in de buurt bij een bouwproject.
 
Laatst bewerkt:
Wie koopt nou zoiets,ik hoop imitatiespul te vinden compleet met beker/reservoir om het slijpspul in tedoen.
full
 
zie je het al voor je B| mijn heele terras wit uitgeslagen over de muren en mijzelf nog maar te zwijgen :X


Edit :die foto hier effe boven is een verkeerde ,die is voor normaal waterspuitwerk zonder beker,vandaar dat ik die ook miste op het plaatje.

Geen idee dus hoe dat spul eruit ziet,nog weer effe verder googlle maar en beter opletten :P
 
zie je het al voor je B| mijn heele terras wit uitgeslagen over de muren en mijzelf nog maar te zwijgen :X


Edit :die foto hier effe boven is een verkeerde ,die is voor normaal waterspuitwerk zonder beker,vandaar dat ik die ook miste op het plaatje.

Geen idee dus hoe dat spul eruit ziet,nog weer effe verder googlle maar en beter opletten :P


zoeken op gridstralen?
 
Van Stihl hebben ze ook zoiets, zandstraalset, weet alleen niet wat het kost... Is een spuitkop met een zuigslangetje eraan, volgens mij niet duur, dacht dat het op de meeste hogedrukreinigers paste... Schijnt goed te werken. Zal eens rondsnuffelen, post ik het wel en keer
 
Ik lees net toch in de handleiding van dat spuitpistool dat het ding toch bedoelt is voor het klusje dat ik heb,hij zuigt via een slang die niet is afgebeeld de korreltjes op en op het spuitpistool kan je dan als extra nog een waterslang aansluiten om extra water toetevoegen om stofvorming tegen te gaan.

Maar dit is dus niet wat ik zoek het is vast veel te duur.
En je hebt dacht ik ook een persluchtcompressor erbij nodig,ik bedoel maar!

Hopenlijk post iemand hier een adresje waar een simpel setje te verkrijgen is of misschien moest ik het eens proberen met een zandstraalbeker bedoelt voor een perslucht installatie die kosten heel weinig.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij veel logischer om het met afbijt te doen. Dan hoef je het product niet mee te spuiten en gebruik je veel minder. Ik heb hier goede ervaringen mee.


Afbijt is idd killing ..favoriet spul van me...alleen die milieu versie is een stuk slechter dan die geen rekening houdt met het milieu (geen geintje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan