Hoy paar simpele vraagjes, springt de motor uit zijn versnelling of slipt de motor door met schokken.
Heb zelf alle typen Speed triple.
Sleutel regelmatig aan deze blokken, en bak en koppeling zijn de zwakke punten van deze blokken
Maar kan u eerst niet eens kijken wat er werkelijk aan de hand is.
Koppelings korf, of versnellingsbak.
Maar als u hier geen kennis van heeft heeft dat weinig zin.
Blok moet in ieder geval open.
Zou direkt niet gokken op een schakelvorkje.
Ik heb bijna alles van deze motoren liggen, maar is wel makkelijk dat u eerst even kan kijken wat werkelijk het probleem is.
Hi Alfaduc,
Ik denk dat de tweede de beste omschrijving is, hij blijft prima in zijn versnelling maar bij veel gas in z'n twee krijg je het tweede fenomeen.
Dit is niet het geval wanneer je heel rustig aan het gas draait (bijvoorbeeld in de file) en wanneer je dan op een bepaalde snelheid bent (in z'n 2 dan) kun je het gas na een tijdje wel opentrekken in zijn 2.
Verder is er geen probleem met op of af schakelen. Geen verdere geluiden te horen niets..
Ik had begrepen van iemand dat het zou kunnen liggen aan de mapping van de motor.
Gezien ik van een standaard uitlaat, zwart lang en lage uitlaat over ben gegaan naar een originele hoge race uitlaat van triumph.
Dus leek mij nu de beste optie om even een tuneboy bezoekje te gaan doen om in ieder geval de juiste mapping te krijgen of een PC maar heb liever iets wat direct in de ecu word gedaan.
Verder moest ik volgens een ''bron'' dit eerst doen:
1: Balance throttle bodies
2: Set CO setting
3: Reset throttle position sensor.
Heb jij misschien verder nog wat suggesties voor mij? Of een motorblokje voor een leuke prijs of of??
Hoor het graag, in ieder geval bedankt voor je reactie.
En zeg maar ''je'' ik ben namelijk nog maar 23