Motorblok schoonmaken

Kasper

Rookie
30 mrt 2004
18
0
45
Rotterdam
Hoe krijgen jullie een lekkend motorblok schoon? Iets in de olie/water pomp is lek, maar ik kan dat pas zien als ik het blok heb schoongemaakt. Het is nu nog enorm vet, een en al olie.
Iemand goeie tips?
BVD!

Brutus30

Die hard MF'er
10 mrt 2004
444
0
35
Oisterwijk
Ik doe dit met een bus remmen reiniger. Ze zijn best duur geloof 4 euro, maar ik neem die altijd mee van mn werk. En het werkt goed.

eigenwijs

Die hard MF'er
17 feb 2004
844
0
uitgeest
loop je al met een kunstgebitje :? ,hier ik kauw even voor, :r bij een wasserette de hogedrukspuit erop,kies een passend program,en hoppa :)

Rynno

Die hard MF'er
11 jul 2004
259
0
Den Bosch
Dreumex garagezeep, blokje een beetje natmaken en met (oude?)
afwasborstel poetsen. Werkt perfect, ook op vette achterwielen.
Ik gebruik altijd de witte Dreumex in de 5 liter blikken (of 4,5?)
Kost wel wat maar je doet er jaren mee, en is ook nog goed voor de handen.
(Af en toe gebruik ik ook ontvetter van de automaterialenhandel, opbrengen
en afspoelen met water)

30 nov 2003
45
0
den bosch
met benzine schoonmaken en dat aansteken. Is ie ook mooi droog ineens :Z

je kunt hem ook effe cippen. effe de cip+ op de ingang en cip- op de uitgang en dan eens lekker met loog circuleren!!

Kofferrek

MF veteraan
Donateur
23 jun 2003
83.252
2
jij wil echt graag met je hogedrukspuit spelen :+

de voorgaande middelen gewoon afspoelen met de tuinslang werkt ook prima en je houdt tenminste ook je vet in je lagers en ketting
:^

En als hij echt ergens lekt spuit je met een hogedrukspuit ook het water in je blok :P

Kasper

Rookie
30 mrt 2004
18
0
45
Rotterdam
Voorlopig genoeg bruikbare tips! Ik ga binnenkort aan de slag en laat wel ff weten wat het beste werkt.
Bedankt allemaal! :)

eigenwijs

Die hard MF'er
17 feb 2004
844
0
uitgeest
nu gaat ie dus,diesel en een plantenspuit,dreumex,een ontvetter,remmenreiniger,lampenolie,en een muntje voor de spuit halen *D
ik geloof er niks van :+

Kasper

Rookie
30 mrt 2004
18
0
45
Rotterdam
Heb alleen maar remreiniger in huis gehaald en het werkt echt uitstekend! Binnen 5 minuten alles schoon en vetvrij (alleen nu is de stoep wat zwart...) o-)