Motorjas en broek vastritsen van verschillende merken?

Bramoto

Die hard MF'er
17 mei 2019
277
80
Hi all,

Ik heb al een Rev'it Spitfire motorjas en ben eens aan het kijken om nu ook een leren broek bij te kopen.
Moet ik binnen Rev'it blijven om alles aan elkaar vast te kunnen ritsen? Of kan je elke broek met een ritje aan van eender welk merk gewoon vastritsen aan eender welke jas?

Ritsen jullie dit zelf altijd vast of enkel wanneer je heel sportief gaat rijden?

Bedankt
 
Meestal zit er in de jas, waar de rits zit. Een extra rits aan geritst met een stuk stof. Deze kan je aan de broek laten naaien.
Kijk maar eens in je motorjas of dit ook het geval is.
 
Mijn Revit jas kwam met een extra stuk rits die je gewoon aan je andere, niet-compatibele broek kan naaien. Is voor iemand met een naaimachine twee minuten werk.

Je kan deze losse ritsjes voor Revit jassen ook los kopen bij de meeste grote motorkledingzaken.
 
Hi all,

Ik heb al een Rev'it Spitfire motorjas en ben eens aan het kijken om nu ook een leren broek bij te kopen.
Moet ik binnen Rev'it blijven om alles aan elkaar vast te kunnen ritsen? Of kan je elke broek met een ritje aan van eender welk merk gewoon vastritsen aan eender welke jas?

Ritsen jullie dit zelf altijd vast of enkel wanneer je heel sportief gaat rijden?

Bedankt
Als je gelukt heb past het, als je pech hebt niet.
Dus je jas even meenemen als je een broek gaat kijken. Sowieso een goed idee want de hoogte van de rits wil ook nog wel verschillen.

En zoals gezegd overzetten van een losse rits kan meestal ook wel.

Rit hem altijd wel vast. Vind om toch prettiger zitten
 
Bedankt voor de tips. In mijn eigen jas vind ik die aparte rits niet terug, maar dat kan ik nog apart kopen inderdaad.
Indien de broek dus niet past zal ik dat vastnaaien zoals aangegeven :D
 
Bedankt voor de tips. In mijn eigen jas vind ik die aparte rits niet terug, maar dat kan ik nog apart kopen inderdaad.
Indien de broek dus niet past zal ik dat vastnaaien zoals aangegeven :D

Waar ik eveneens op zou letten is waar het begin en einde van de rits zit. Zorg dat je rits aan de "voorkant van je lijf" begint en je daar kan inhaken.
Het is namelijk enorm klote als je je bovenlijf ver moet draaien om vervolgens ergens "op je rug" die ritsen in elkaar moet haken.

(ik heb een Revit Sand 4 broek/jas gehad en om jas en broek aan elkaar te ritsen zat een kort ritsje (ca. 25cm) "bij de onderrug". Vreselijk irritant en amper vast te krijgen)
 
Je kan ook een verbindingsstuk maken van beide losse eindjes rits.
Is veel minder werk voor een kleermaker dan een rits in broek of jas vervangen.

Heb zo'n verbindstuk tussen een Furygan jas en Revit broek.
Omdat de originele rits nog op de broek zit past mijn Revit jas er ook nog op.
 
Je kan ook een verbindingsstuk maken van beide losse eindjes rits.
Is veel minder werk voor een kleermaker dan een rits in broek of jas vervangen.
Zo heb ik het ook gedaan. Ook makkelijk uit elkaar te halen als je ooit 1 vd 2 wil vervangen. En werkt prima.
 
Ik zou lekker bij revit blijven, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Aanbod genoeg en bijkomend voordeel bij revit broeken kan je nog kiezen uit verschillende lengtematen zodat het altijd aansluit bij je lichaam.
 
Je kan ook een verbindingsstuk maken van beide losse eindjes rits.
Is veel minder werk voor een kleermaker dan een rits in broek of jas vervangen.

Heb zo'n verbindstuk tussen een Furygan jas en Revit broek.
Omdat de originele rits nog op de broek zit past mijn Revit jas er ook nog op.
Ik ben niet volledig mee wat je bedoelt..? :P
 
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden:

1619636301459.png
 
Zouden de ritsen niet op elkaar passen, dan kun je bij een schoenmaker/kleermaker of de motorzaken met kledingreparatie een tussenrits laten maken zoals @TA68 hierboven toont.
Zelfde merk is nog altijd niet garantie dat het past.

Zo pasten mijn eerste lederen rev'it broek en jas prima op elkaar. 3 jaar later kocht ik een textiel pak van rev'it erbij, maar die pastten niet op de andere jas of broek.

Bovenstaande kleding heen ik zo'n 10 jaar of langer mee gereden. Kocht toen weer een rev'it jas en broek, die pastten wel op het textiel pak.

Aan m'n motor jeans heb ik bij de motorzaak een rits in laten naaien. Zomaar klaar terwijl u wacht. Ik draag deze jeans ook wel naar klanten en vind dan zo'n riem met rits zoals rev'it zelf wel verkoopt niet mooi / net staan.
 
Waar ik eveneens op zou letten is waar het begin en einde van de rits zit. Zorg dat je rits aan de "voorkant van je lijf" begint en je daar kan inhaken.
Het is namelijk enorm klote als je je bovenlijf ver moet draaien om vervolgens ergens "op je rug" die ritsen in elkaar moet haken.

(ik heb een Revit Sand 4 broek/jas gehad en om jas en broek aan elkaar te ritsen zat een kort ritsje (ca. 25cm) "bij de onderrug". Vreselijk irritant en amper vast te krijgen)
Ik heb ook zo'n korte rits tussen mijn Revit jack en broek. Vond het inderdaad ook erg irritant en zat al te bedenken hoe ik dat aan kon gaan passen. Echter nu na een maand bijna elke dag op de motor te hebben gezeten(nog maar een maandje mijn rijbewijs, vandaar zo enthousiast aan het rijden:P) rits is hem letterlijk binnen een paar seconden dicht, gewoon met mijn handen achter mijn rug. Dus na veel oefenen kan het zomaar ineens niet meer irritant zijn..:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan