Winddichte Motorjas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goromo

MF'er
18 sep 2023
34
13
Beste MF’ers,

Al een hele poos geleden heb ik mijn eerste en laatste motorjas gekocht.
Omdat ik met de 45kmh scooter ook in de winter naar mijn werk reed zocht ik een warme, winddichte jas.
Op aanraden van de lokale dealer liep ik met de Revit Voltiac naar buiten.
Helaas bleek al snel dat de jas op zichzelf niet winddicht was en dat de oplossing lag in het eroverheen aantrekken van een regenjas. De combinatie was voor mij warm genoeg om ook in de winter door te rijden.
Ik kreeg langzaam het idee dat zoiets als een winddichte (motor) jas niet bestond totdat ik bij de Decathlon een winterjas kocht.
Deze jas was naast dat die lekker warm was ook ‘echt’ winddicht.
Nu heb ik sinds kort een motor en gezien mijn eigen bescherming kan ik deze jas helaas niet op de motor aandoen en rijd ik weer met de combi rond wat ik als vrij oncomfortabel ervaar.

Nu wil ik graag een nieuwe jas aanschaffen maar weet niet zo goed uit welke term ik mag opmaken dat de jas ook echt wind dicht is.
Bij een klein aantal jassen staat het erbij maar vaak kun je er niks over lezen in de omschrijving.
Wel lees je vaker iets over GTX/Raintex, betekent dit dan ook automatisch dat de jas naast regenvast ook winddicht is ?
Mocht je je eigen ervaring willen delen dan stel ik dit zeer op prijs.
 
Ik zou je graag ff in het grote kleding topic stellen. Daar hoort ie thuis. Vermeld ook ff wat je budget is. Mijn jas is wind en waterdicht maar past niet in ieders budget.
 
Je kan ook denken aan een dunne windstopper onder je jas. Heb je een keuze in de warme zomerdag.
Als de winddichte laag niet aan de voorkant maar aan de achterkant zit, doet dan nog iets af aan de warmte die de jas vasthoudt ?
Ik zou je graag ff in het grote kleding topic stellen. Daar hoort ie thuis. Vermeld ook ff wat je budget is. Mijn jas is wind en waterdicht maar past niet in ieders budget.
Het budget ligt ergens rond de €400,-.
Het gaat mij vooral om het winddichte gedeelte. Ik wil graag in de koude dagen (niets als het vriest) door rijden maar niet als het regent.
Als
Ik maar al eens weet waar ik op moet letten als ik de eigenschappen van de jas doorlees.
 
Beste MF’ers,

Al een hele poos geleden heb ik mijn eerste en laatste motorjas gekocht.
Omdat ik met de 45kmh scooter ook in de winter naar mijn
Je weet dat dit het motor-forum is?
Als de winddichte laag niet aan de voorkant maar aan de achterkant zit, doet dan nog iets af aan de warmte die de jas vasthoudt ?

Het budget ligt ergens rond de €400,-.
Het gaat mij vooral om het winddichte gedeelte. Ik wil graag in de koude dagen (niets als het vriest) door rijden maar niet als het regent.
Als
Ik maar al eens weet waar ik op moet letten als ik de eigenschappen van de jas doorlees.
Kijk eens in het kleding topic en lees dat door. Daar zal je alles vinden dat je zoekt.

Elke fatsoenlijke motorjas is winddicht. Zeker voor 400 euro. Of jouw definitie van winddicht moet erg afwijken van de norm.

Een revit voltaic is gewoon een prima motorjas, wat is daar naar jouw mening niet winddicht aan? :?
 
Je weet dat dit het motor-forum is?

En jij hebt daarna ook verder gelezen tot het stuk dat hij sinds kort nu een motor heeft? ;)

On topic.
Ik heb ondertussen 3 jassen van Revit, gaande van €250 tot €800, en deze zijn toch allemaal winddicht.
Enige verschil is dat de duurdere nog een extra stormkraag heeft, maar de jassen op zich zijn allemaal winddicht.
 
Slotje en door naar het kleding topic wat mij betreft.
Waar is het kleding topic ?
Ik lees MF op mijn mobiel en zie totaal niet in welk topic wat gepost is.
Screenshot_2024-02-12-21-41-45-45_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
De Revit Voltaic heeft een korte verbindingsrits. Wellicht is een jas met een lange verbindingsrits vastgeritst aan de broek warmer omdat de wind niet onder je jas kan waaien.
 
Dank voor jullie reacties zover.

Bij nader inzien hoort deze vraag inderdaad in het grote kleding topic.
Het zal verder aan mijzelf liggen maar vind het vreemd dat alles gerelateerd aan kleding onder één topic valt.
Gezien het belang van de kleding, de diversiteit en het aanbod zou je verwachten dat deze materie zijn eigen rubriek(en) zou hebben.
Dit op persoonlijke titel :}
Kan ik dit topic zelf verplaatsen of moet de beheerder dit doen ?.

De Revit Voltiac die ik nu heb is volgens mij de eerste uitvoering die op de markt is gekomen en misschien is deze verbetert door de jaren ?.
Wat ik op de scooter merkte is dat ik, bij koude weersomstandigheden, het als eerste koud kreeg op de borst wat mij ook logisch lijkt omdat je daar het meest wind vangt. Met de regenjas eroverheen had ik hier geen last meer van en ook niet met de decathlon jas.
 
Regenjas werkt prima. 👍 Ik rij vanaf maart/april in eendelig leer en als ik in het voorjaar de Eifel in duik kan het daar nog behoorlijk fris zijn.
Met een regenjas over het leren pak is het comfortabel. Windstopper onder het pak werkt niet. De wind moet buiten het pak blijven en niet erin.
 
Regenjas werkt prima. 👍 Ik rij vanaf maart/april in eendelig leer en als ik in het voorjaar de Eifel in duik kan het daar nog behoorlijk fris zijn.
Met een regenjas over het leren pak is het comfortabel. Windstopper onder het pak werkt niet. De wind moet buiten het pak blijven en niet erin.
Dat vermoeden had ik ook al, dank voor de bevestiging
Revit Afterburn het hele jaar door :]
Inderdaad een mooie jas, kom ik geregeld op terug als ik op het net aan het neuzen ben. Is die niet net iets tekort ?
 
Dat vermoeden had ik ook al, dank voor de bevestiging

Inderdaad een mooie jas, kom ik geregeld op terug als ik op het net aan het neuzen ben. Is die niet net iets tekort ?
voor mij niet ik ben 194 dus zeker niet de kortste .....
een langere jas vind ik eerder vervelend
 
Revit Afterburn het hele jaar door :]
Alpinestars Neo WP hier (volgens mij vergelijkbaar met de Rev'it Afterburn).
Winddicht, kan ook een buitje hebben maar uiteraard niet waterdicht aangezien het geen Gore Tex membraan heeft.

Voor zwaar weer heb ik de Rev'it Doninator jas + broek 👍🏻
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan