Motorjas(sen)

Hoechst

MF'er
12 feb 2022
103
118
Gister heb ik mijn 2e motor jas gekocht.
Toen ik nog in de lesfase zat (8 maanden geleden) heb ik mijn 1e motorjas gekocht. Ik zat toen nog in de veronderstelling dat ik een Honda Shadow zou kopen. Dus heb ik een iets minder sportief modelletje aangeschaft.
ik heb nu een Honda CBR en heb 1 van de nieuwe collectie van Alpinestars gekocht, Bij het dragen van deze jas heb ik ook meteen een stuk minder rugpijn gek genoeg.

Hoeveel motorjassen hebben jullie?
 
1: een doorwaaijas voor de mooie dagen, ik ben ook een een mooiweerrijder en dus heb ik slechts 1 nodig. Ik kan nog een windstopper eronder dragen voor de wat frisse dagen.
 
Sinds kort 4:

1: Macna 4 seizoenen jas met een 3-lagen systeem, bij het lessen 8 jaar geleden aangeschaft en daarmee een langdurige haat/liefdeverhouding aangegaan.

2: Macna lederen jas met gedeeltelijk textiel op de armen voor wat afkoeling. Gekocht na een periode van veel haat met de eerder genoemde Macna 4 seizoenen jas.

3: Doorwaaier van Rev'it, voor de echt warme dagen.

4: Goretex van Rev'it om de eerstgenoemde jas z'n welverdiende pensioen te geven.
 
Drie stuks. Ook zo'n vier seizoenen textiel jas, die bij de vorige eigenaar iets te lang heeft gehangen blijkbaar. De watervaste voering die erbij komt, is niet watervast meer en begint tevens los te laten. Tijd voor (weer) een andere |(
 
zoals de meesten minimaal 2: 1 doorwaai met protectoren, merk maakt niet zoveel uit. Ze zijn redelijk goedkoop. Maar de regen / winter pak heb ik wel goede kwaliteit Rukka goretex pro. Als je veel rijdt in de regen, dan is Goretex pro the way to go!

En! Alie express elektrische bodywarmer. Lekker! draag ik ook thuis, laat de verwarming gewoon uit...
 
Een retro leren motorjack, die ik ook casual draag en een all weather Alpine, parka achtige Motorjas, die bijna nooit draag. Ben een mooi weer rijder geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan