Motorjeans

Fubar89

MF'er
1 aug 2023
77
23
Beste allen,

Ik kan bijna op voor mijn avd examen. Echter nu ben ik mij aan het orienteren voor goede kleding. Ik heb op het moment 2 motorjeans. 1 met erg dikke pads, die gebruik ik voor de rijles en 1 zonder pads. Hier kunnen wel pads in. Deze laatste is een John doe ironhead xtm. Volledig Kevlar. Moeten hier altijd pads in worden gebruikt?

Ik wil namelijk met de motor naar het werk gaan, 40 km enkeltje. En op het werk de broek gaande dag door gewoon kunnen dragen. Ik kan natuurlijk de pads verwijderen, maar dat is weer broek uit/aan gedoe. Ik vroeg me af of er ook broeken zijn zonder de pads en dus waarbij volledig kevlar altijd voldoende beschermd?

Graag hoor ik jullie inzage. Wellicht open ik ook nog een topic voor een motor :)
 
Wel of geen pads in je motorkleding is een afweging tussen veiligheid (kans op botbreuken verminderen) versus comfort op je werk.
Je zou ook een normale broek op je werk kunnen hangen.
 
De kevlar dient meer om te beschermen tegen het schuren over de grond, maar zal qua impactprotectie weinig verschil maken.
Daar heb je dus je pads voor (die overigens ook beschermen tegen het schuren).

Moet je die dus dragen? Nee. Doe je dat beter wel? Ja.
Heel simpel eigenlijk.
 
Tja, wat is beschermend…..is een eigen afweging om zonder die dingen te rijden. Die pads zitten er niet voor voor niets in denk ik…..ook de heup pads. En voor gemak te keizen….. :?

Ik heb PMJ motorjeans met alles erop en eraan en geen denken aan om ze te verwijderen als ik motor rij.
 
Oke, nou veiligheid voor alles. Begrijp me niet verkeerd. Snap nu de impact en schuren.
Ik kwam net in de zoektocht ook dunnere pads tegen al! Welke pads level 1 zijn het beste voor een john doe broek? Zie verschillende.

Broek op het werk is wellicht niet zon gekke gedachte overigens..

Welke PMJ broek heb je?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee welke uitvoering , ik heb mij bij de motorzaak laten voorlichten en hij past mij goed, hij stond mij qua ook prijs aan…220 euro ofzo. Goedkopere uitvoeringen moet je vaak nog de pads erbij kopen, dus let daar op.
 
Laatst bewerkt:
Beste allen,

Ik kan bijna op voor mijn avd examen. Echter nu ben ik mij aan het orienteren voor goede kleding. Ik heb op het moment 2 motorjeans. 1 met erg dikke pads, die gebruik ik voor de rijles en 1 zonder pads. Hier kunnen wel pads in. Deze laatste is een John doe ironhead xtm. Volledig Kevlar. Moeten hier altijd pads in worden gebruikt?

Ik wil namelijk met de motor naar het werk gaan, 40 km enkeltje. En op het werk de broek gaande dag door gewoon kunnen dragen. Ik kan natuurlijk de pads verwijderen, maar dat is weer broek uit/aan gedoe. Ik vroeg me af of er ook broeken zijn zonder de pads en dus waarbij volledig kevlar altijd voldoende beschermd?

Graag hoor ik jullie inzage. Wellicht open ik ook nog een topic voor een motor :)
Ik heb de neiging te zeggen dat je de verkeerde broek hebt gekocht als je erover nadenkt om de pads te moeten verwijderen om hem comfortabel te kunnen dragen. :X
Mijn Rev'it jeans met pads zit oprecht heerlijk en draag ik gedurende mijn werkdagen van zo'n 11 uur en dan komt daar ook nog 2 uur woonwerkverkeer bovenop. Alleen in de zomer wissel ik van broek omdat ik dan graag in een korte broek loop.
 
Eentje gekocht van Riding Culture (dochterbedrijfje van Rokker) en die zit ook gewoon comfortabel uren lang... maar ik moet ook bekennen dat ik deze heb gekocht met een fikse korting want meer dan €200 neertellen voor een broek doet me pijn.
 
Ik rijd altijd motor-jeans met ALTIJD pads erin.
Als je gaat vallen dan zijn je knieën en heupen het eerst aan de beurt voor de harde klap.
Daarna begint het schuiven. Dan moet de kevlar het werk gaan doen.
Vwb je enkels moeten de laarzen de klap opvangen.

In mei met de BB naar CZ (noord) en PL geweest.
Afgelopen weken met de FZ naar CZ (zuid)-A-SK-H-RO. Nee , gelukkig geen klapper gemaakt.

Maar soms scheelt het toch niet veel.
Ik was in H op zoek naar een camping die ik niet snel kon vinden.
Half op de kruising ineens van: Hé hier rechtsaf! Flink aan de rem, maar had effe het gruis niet gezien.
Scheelde weinig, maar alles is overeind gebleven. Had ik bijna de jeans met kevlar getest.
 
Beginnend rijder en dan al overwegen om met weinig bescherming te rijden vind ik best wel spannend.

Als je woon werk gaat doen zou ik ook een regenbroek overwegen.
 
Zou een (doorwaai)broek die je over je gewone broek draagt geen optie zijn. Op t werk trek je hem uit. Geen gedoe met broeken wisselen.

Daarnaast zijn er volgens mij ook jeans met de opening voor de pads aan de voorzijde. Zijn dan makkelijker eruit te halen
 
Nee niet te weinig, meer pragmatisch gedachte hoor. Tijdens de rijlessen avb en nu avd niet zo spannend aan een broek die niet top zit. Dadelijk wel. Maar ben er al achter waarom ik denk dat die niet fijn zit, ik heb nu van die belachelijke dikke pads, niet bepaald flexibel, maar daar zit dus wezenlijk verschil in. Dankjewel voor de tips en info, weer wat slimmer geworden.

Ps. geen zorgen over veiligheid, goede helm en jas gekocht, wil geen racer, en mijn dagelijkse wagen is een volvo v70 classic. ;-)
 
Zou een (doorwaai)broek die je over je gewone broek draagt geen optie zijn. Op t werk trek je hem uit. Geen gedoe met broeken wisselen.

Daarnaast zijn er volgens mij ook jeans met de opening voor de pads aan de voorzijde. Zijn dan makkelijker eruit te halen
Hoi Rob, dankje! Waar moet ik dan aan denken? heb je tips?
 
Als het gaat om ww-verkeer, zou ik een gewone textiel-broek aantrekken.
Op het werk kan die in 2 tellen uit, en loop je in je gewone spijkerbroek.
Beter om één met Gore-tex membraan te nemen. Bij evt regen blijf je dan ook altijd droog.
Hoef je niet te hannesen met ook nog eens een regenbroek.
Vwb het jack is niet echt nodig. Die trek je, ook onderweg, heel snel over je motorjas heen.
 
Zou een (doorwaai)broek die je over je gewone broek draagt geen optie zijn. Op t werk trek je hem uit. Geen gedoe met broeken wisselen.

Dit zou ik persoonlijk ook doen, dan kun je gewoon je normale kleding aan tijdens het werk. Dat zit toch altijd een stuk beter dan dat kevlar spul.
Ik zou het niet te moeilijk maken, gewoon zoiets: Google Linkje
 
Antwoorden van Bart en Mean machine dekken de lading.

Voordeel van goretex is dat dat meteen waterdicht is. Geen gedoe met nog een extra regenbroek.
 
Ah top. Zou de Dainese broek uit mijn link wat zijn? Of moet het een goretex broek zijn? Kan net wel/niet passen, heb een smalle maat (s) normaal. Vond het geen dure broek..
 
Terug
Bovenaan Onderaan