• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Motorkleding en wet(s)voorstel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
8 jun 2007
Waarderingsscore
0
Eindelijk is het dan zover,mogelijk wordt het in 2009 verplicht gesteld beschermende kleding
voor de motor te dragen.
Inhoudelijk wordt nog aan het voorstel gerepareerd want wat verstaat men onder beschermende kleding.
Wel is het zo dat in 2009 rijden met een t-shirt dan wel met korte broek art.5 wvw strafrecht in kracht treed.
Een fikse boete,maar mogelijk ook nog door het gewraakte art.5 wvw inname van het rijbewijs...
Deze informatie is tot op heden nog voorgehouden,maar leden van motorsurveillance KMar en KLPD bevestigen deze informatie dan wel uit te voeren wetsvoorstel.

Persoonlijk dan wel aktief in een van de groepen surveillance als bovengenoemd ben ik het hier 50-50 mee eens.
Een ieder mag daarom zelf weten hoe hij of zij zich kleedt op de motor,maar mogelijk heeft hij of zij nooit eerder nog nooit met een motor onder uit gegaan,en wat daaruit de gevolgen zijn zonder beschermende motorkleding.
2e pinksterdag heb ik en vele van de collega,s KMar en KLPD alsmede diverse politiekorpsen in het land,geconstateerd vele motorrijders zonder niet al te veel bescherming rondreden,en dan bedoel ik ook NIET AL TE VEEL...
Helaas ook de partner m/v die als duopassagier meereden vond mijn aanspraak in mijn vrije tijd tot hen een vervreemding vonden uit een andere wereld komende.
Beste mensen de zomer is nog niet ten einde,ongetwijfeld krijgt Nederland meerdere warme dagen....bedenk dan HOE je gaat motorrijden.
TIP: neem altijd een flesje water mee,motorrijden is inspannend,door de warmte en vochtverlies verminderd ook het concentratie.
Wat betreft het bovengenoemde wet(s)voorstel....U bent gewaarschuwd !!

Wat een kutwet... vind echt onzin dat beschermende kleding verplicht word. Ik vind dat iedereen het zelf moeten weten, en ik rijd ook wel eens in mijn t-shirt als ik aan de andere kant voor het dorp moet zijn als de temp. rond de 25 graden ligt. Kan een heel duur ritje worden dan...

Ik zeg: NO

Wat betreft het bovengenoemde wet(s)voorstel....U bent gewaarschuwd !!

Is het weer eens zover? Waar bemoeien ze zich in Godsnaam weer mee? Eerst de helmplicht, nu beschermende kleding, straks nog rondom kerstverlichting, gevolgd door de reflecterende kleding, de APK keuring, en tot slot nog rondom valbeugels en steunwieltjes voor de beginnende motorrijder.
Ik wordt er schijtziek van !! :r

Ik zeg prima voorstel... :Y
Ik vind het net zoiets als autogordels om doen...
Al die pipo's die zich te pletter rijden en 10 jaar moeten revalideren o.i.d. kunnen wij er met z'n allen voor betalen...
En o zo zielig doen als ze in de puinpoeier liggen en als de ziektekosten weer omhoog gaan...

Je bent gewoon o zo oliedom echt olie olie oliedom als je alleen met een t-shirtje en/of korte broek al dan niet in combinatie met slippertjes gaat rijden... |(

En voor al die mensen die even aan het andere kant van het dorp moeten zijn: Waarom pak je niet de gewone fiets of de benenwagen? Dan hoef je je ook niet druk te maken over deze nieuwe verplichting... ;)

Het enige wat beetje twijfelachtig is is wat ze precies bedoelen met beschermende kleding.
Ik persoonlijk vind dat een lederen jas en broek voldoende moet zijn of textiel met protectie erin.

Laatst bewerkt:
Okay, verhaal is duidelijk, maar WAT verstaat men onder geen goede motorkleding, ben ik dus strafbaar als ik op mijn Harley een leren jas zonder protectors en mijn Levi's 501 draag ipv een leren broek met protectors?
Een combileren pak op een Harley is geen gezicht, zeg nou zelf....

Wat een kutwet... vind echt onzin dat beschermende kleding verplicht word. Ik vind dat iedereen het zelf moeten weten, en ik rijd ook wel eens in mijn t-shirt als ik aan de andere kant voor het dorp moet zijn als de temp. rond de 25 graden ligt. Kan een heel duur ritje worden dan...

Ik zeg: NO

ben je dan er ook mee eens dat jij de extra ziekenhuiskosten en dergelijke gaat betalen die veroorzaakt worden door het niet dragen van beschermende kleding als jij op je bek gaat?

heb wel eens filmpjes gezien van amerikanen die tijdens het stunten met een lage snelheid een schuiver maken terwijl ze shorts, teenslippers en een hempje draagden.
nou, die lagen goed open in het ziekenhuis en naast veel pijn, littekens ook veel medische kosten.

het minimale dat ik heel af en toe draag is helm, handschoenen, motorjack en spijkerbroek. als ik echt ga rijden dan in compleet goed lederen pak.

ik vind het een goed wetsvoorstel.

Okay, verhaal is duidelijk, maar WAT verstaat men onder geen goede motorkleding, ben ik dus strafbaar als ik op mijn Harley een leren jas zonder protectors en mijn Levi's 501 draag ipv een leren broek met protectors?
Een combileren pak op een Harley is geen gezicht, zeg nou zelf....

je kunt tegenwoordig ook motor spijkerbroeken kopen ;)

Eerst maar eens in heel Nederland motorvriendelijke vangrails en dan beginnen we eens na te denken over kledingsvoorschriften.

ben je dan er ook mee eens dat jij de extra ziekenhuiskosten en dergelijke gaat betalen die veroorzaakt worden door het niet dragen van beschermende kleding als jij op je bek gaat?
Je kan het ook omkeren. Krijg ik een flinke korting op mijn ziektekosten als ik in beschermende motorkleding ga rijden?

Als laatste wil ik even reageren op enig reactie die hierop ongetwijfeld zal volgen.

50-50 ben ik met het wet(s)voorstel eens...

Heeft men idee wat consequenties zijn van het NIET dragen van beschermende kleding?
Los daarvan dat dit het een wet(s)voorstel is wat van kracht gaat komen.
NIET elke zorgverzekaar vergoedt medische kosten bij een eventueel ongeval ZONDER beschermende kleding,lijkt mij dan een dure verzorging dan wel opname in het ziekenhuis.

Ooit wel eens een valpartij/schuiver met een motor gezien die "even" 25km aan de andere
kant van het dorp moest zijn met 32 graden?
Dit ging met een snelheid van 73 km/u.....u wilt vast niet weten wat het asfalttemperatuur
was?
Maar ook een motorrijder aangetroffen op de snelweg met een schuiver van meer dan 145 km/u.......en u raadt het al...met t-shirt en korte broek..
Voordat men reageert houdt u in gedachten een een pond gehakt vast en bedenk dat het uw ledemaat is..?...Wedden dat u geen of nooit meer filet americain eet als u dit aantreft bij een motorrijder die geen beschermende kleding droeg bij 145 km/u.
Ik moest overgeven van deze aanblik werkelijk waar.
Maar goed,ieder moet dit zelf weten hij of zij geen beschermende kleding draagt.
Als het boven de 28 graden is rijdt dan gewoon geen motor als u van mening bent deze kleding niet te gaan dragen.
Als ik moet werken bij meer dan 28 graden als surveillance op de motor,baal ik ook gerust,want ik rijdt liever dan in een auto met climate-control..

Eerst maar eens in heel Nederland motorvriendelijke vangrails en dan beginnen we eens na te denken over kledingsvoorschriften.

en dat heeft te maken met zelf verantwoordelijkheid nemen en zelf al goede voorzorgsmaatregelen treffen?

die vangrails is heel erg vervelend maar echt zo'n zwak excuus om een goede maatregel te boycotten.

ik neem ook aan dat jij nu of later zegt tegen de gemeente: maak eerst maar overal 30 km zones voordat ik mijn kind verantwoord leer oversteken...

...En in 2010 wordt het nieuwe wetsvoorstel betreffende beschermende kleding voor automobilisten ingevoerd. Verplicht brandwerende kleding aan, en een helm, voor het geval de auto over de kop slaat. Een nekbrace wordt niet verplicht, maar wel aangeraden, en dus naar eigen keus...

Heyyy...was het maar zo. Waarom voeren die hufters dat dan niet in??? Krijg je nog minder gewonden johhhhhhhh! BETERRRR!

Ik wil er dus gewoon mee zeggen dat deze nieuwe zogenaamde art.5 blablala wet regeling whatever de zoveelste bullshit regel is. Ik kan me hier echt over opwinden. En terecht vind ik, want straks leven we ons leven niet meer naar ons leven, maar naar commando's, regels en nog eens regels?

Straks wordt het ontbijt ons ook nog verplicht! Want dan zit je met voldoende brandstoffen achter het stuur, en kan je je dus beter concentreren!!! WAUW! Ideetje???

Laatst bewerkt:
In Engeland betaal je geen belasting op beschermende kleding zoals een motorhelm. Zouden ze hier ook moeten doen.........

Als iemand zonder goede kleding op z'n smoel gaat en dan van onder tot boven open ligt moet hij dat zelf weten. ik heb iig geen medelijden met hem. Van mij mogen ze dan best stellen dat iemand die alleen een korte broek en een t-shirt aan heeft niet verzekerd is.

Op zich heb ik niets tegen zo'n wet. Het probleem is wat ze verstaan onder "beschermende kledij". Zou wel eens kunnen uitdraaien in een keurmerk, waardoor je bepaalde merken wel en andere niet mag dragen (omdat die laatste de moeite niet doen zich te laten keuren voor enkel de NL markt). Bovendien zullen gekeurde bedrijven dan sowieso hun prijzen gaan verhogen.

Ik ben dus tegen :(

Je kan het ook omkeren. Krijg ik een flinke korting op mijn ziektekosten als ik in beschermende motorkleding ga rijden?

man je bent toch geen kleuter meer die je alles op kinderlijke manier moet vertellen dat iets gevaarlijk is of niet.
je hebt geleerd en je hoort te weten dat motorkleding zeer belangrijk is om lichamelijke schade te voorkomen bij een ongeluk.

dit wetsvoorstel is belachelijk, niet dat hij er komt maar dat het nodig is.
iedereen zit te klagen over de overheid met kinderachtige regels maar als mensen zulke idiote kortzichtige reacties geven dan geef ik de overheid groot gelijk dat ze speciale kinderlijke wetten maken voor kleuters op gevaarlijk speelgoed |(

Wat een bullshit.

Het wordt pas echt veilig als alle motorrijders verplicht in zwembroek en teenslippers moeten gaan rijden, zonder helm.
Alle automobilisten verbieden de gordel te dragen. Auto's voorzien van een roestvrijstalen pen van 30cm, midden op het stuur.

Broodje aap, is het eerste wat in me opkomt als ik het verhaal van TS lees.

en dat heeft te maken met zelf verantwoordelijkheid nemen en zelf al goede voorzorgsmaatregelen treffen?

die vangrails is heel erg vervelend maar echt zo'n zwak excuus om een goede maatregel te boycotten.

ik neem ook aan dat jij nu of later zegt tegen de gemeente: maak eerst maar overal 30 km zones voordat ik mijn kind verantwoord leer oversteken...
Begrijp me niet verkeerd, ik draag ook beschermende kleding, omdat ik veel kilometers maak en redelijk sportief rijd. Maar er zijn ook hobbyisten. Mensen die voor hun hobby en plezier een stukje tuffen met mooi weer. Bijv. op een shopper/custom, die hebben over het algemeen een defensieve rijstijl. Voor die categorie vind ik het nogal betuttelend. Natuurlijk er kan altijd iets misgaan, maar je kan ook thuis van de trap vallen. Er zijn belangrijker zaken voor de overheid om zich druk over te maken.

En weer een verpliching, kun je i.p.v. 1 twee, of drie prenten krijgen voor een overtreding.

Denk aan de identificatieplicht, ook zo'n geldmachine. :r

Allemaal lid worden van de MAG, voor het te laat is!

Dode link

VOOR DE DUIDELIJKHEID......................

MOGELIJK BIJ ZICHTBAAR NIET DRAGEN VAN BESCH.KLEDING DUS GEBRUIK VAN T-SHIRT EN KORTE BROEK....TREEDT ART.5(kapstokartikel) WETB.STRAFRECHT IN WERKING!!!

Dat is MOGELIJK INNAME RIJBEWIJS...

Laten ze eens een keer een wetsvoorstel maken dat motorrijders zwakkere deelnemers aan het verkeer zijn, als er 1 groep is waarbij er relatief weinig ongelukken en doden maken zijn wij het wel.
Dit ondanks een risicofactor 17 vergeleken met koekblikkers, dus wie rijden er beter?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan