• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Motorlampje tracer 900 2020

its_Lars

Rookie
Lid geworden
3 dec 2025
Waarderingsscore
8
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb laatst onderhoud gepleegd aan mijn tracer900 (bouwjaar 2020).
Wegens een kapotte schroefdraad in de carterpan (aftapplug) een nieuwe draad gezet.
Hiervoor zijn de volgende onderdelen losgeweest:
-> Uitlaatbochten incl uitlaat (want carter pan kan er anders niet onder vandaan)
-> carterpan

Nu zit alles weer netjes op zijn plek. Maar ik zie het motorlapje branden. Nu zo'n 150km gereden en het lampje staat nogsteeds aan.

Alles nog eens nagelopen maar alle stekkertjes/sensoren zitten ook op zijn plek.

Ik heb geprobeerd in de zelfdiagnosemodes te komen (contact uit, TCS en RESET knop ingedrukt houden, contact aan). Echter werkt dit niet. Ik lees op andere forums dat ze dit vanaf de latere bouwjaren hebben afgeschaft.

Wie o wie heeft nog een idee voordat ik de garage ga belllen.
Thanks alvast.

Bijlagen

• af081f5e-345b-4890-b144-410b71a140fc.webp
    af081f5e-345b-4890-b144-410b71a140fc.webp
    128,5 KB · Weergaven: 0
En anders een OBD lezer aansluiten. 2020 dus euro5 verplicht. Standaard rode OBD stekker.

zo'n ding dus nodig.

1764837295262.webp

En dan kun je je standaard OBD lezer aansluiten en gebruiken

Je hebt inderdaad een OBD lezer nodig.
Als je bvb. even het contact hebt opgezet terwijl de lamba niet of slecht aangesloten was,geeft dat een foutmelding.
En in tegenstelling tot oudere Yamaha's met foutcode melding met cijfers op dashboard,gaat bij de nieuwere de foutmelding alleen weg via OBD apparaat,ook al is de fout al opgelost.

Thanks iedereen voor de reacties.

Foutmelding is inderdaad waarschijnlijk ontstaan na het aanzetten van het contact tijdens sleutelen.
Foutcodes zijn uitgelezen en uitgezet. Oliedruk en Lamba.
Nu geen problemen en motormeldingslampje meer.

Veilige kilometers iedereen

Thanks iedereen voor de reacties.

Foutmelding is inderdaad waarschijnlijk ontstaan na het aanzetten van het contact tijdens sleutelen.
Foutcodes zijn uitgelezen en uitgezet. Oliedruk en Lamba.
Nu geen problemen en motormeldingslampje meer.

Veilige kilometers iedereen
Kosten voor een reset? :)

Terug
Bovenaan Onderaan