Motormuis 2.0

Monster 2.0

Toch geen Monster;)
19 jun 2020
11
8
Enter
Goedenavond leden,

Hans is de naam, bijna 47 is de leeftijd en dan weet je het wel: het begin te kriebelen. In mijn geval begint het alweer te kriebelen, zie mijn nickname. in 2003 hing ik mijn Ducati 906 Paso aan de wilgen om de stichting van het gezinnetje mede te financieren. Wellicht een bekend verhaal voor sommigen.

Na het nodige brommeren begon ik op mijn 18e direct na het behalen van het A-rijbewijs met een '80 Yamaha RD350LC (voor de kenners een 4L0) in wit/blauw met wat minder legale "dempers". Wat een machine, tweetakt, heerlijk. De volgende tig motoren vind ik minder interessant, maar ik eindigde in '01 met een '90 Ducati 906 Paso met Laser-"dempers". Een Ducati moest en zou er een keer komen, ik was ook fan van Doug Polen, die op zijn 851 de Superbike domineerde. Het geluid bij gas-dicht herinner ik me nog.

In de nineties had ik een motorsite: motormuizen.nl, misschien kennen jullie die uit een ver verleden. Ik wilde alle motormerken en -types erop kwijt, aangeboden/gezocht en geluidsfilmpjes (YouTube was er nog niet). Dat heb ik een jaar of 10 gehad en aan een motormaatje overgedaan. De site is er niet meer, maar de leuke herinneringen wel!

Enfin: ik ga weer rijden en ben na heel veel zoeken en denken op een top-3 uitgekomen:

3. Moto Guzzi V11 Sport, serie 1, appeltjesgroen met rood frame, naked, carbon Lafranconi-dempers. Deze heb ik voor Motormuizen.nl een weekje mogen lenen voor een review/fotoverslag. Op slag verliefd!
2. Ducati 800 Supersport 2003, rood, de uitvoering met volledig instelbare Showa-voorvork en 5-spaaks Marchesini-wielen. Wat een machine zeg. Niet de zilvergrijze versie, niet de donkergrijze Senna met rode wielen, maar de knalrode.
1. Ducati 1000 DS Supersport, begin zeros, rood, met liefst hoge (carbon) Termignoni-dempers. Droge koppeling, Öhlins demper, alles erop en eraan. En Twin Spark.

Zolang ik geen haast heb (en de jeuk kan weerstaan) ga ik voor goud, dus no. 1. Hier word ik tegenwoordig wakker van, zo graag wil ik hem. En dat op je 47e.

Zie foto's voor enkele voorbeelden. Ik maak hier ook een "gezocht"-advertentie voor aan.

Ik hoop hier weer veel te leren en lezen.

Groeten van een verdwaalde Fries uit Enter
Hans
 

Bijlagen

  • ducati-supersport-1000-ds-2005-6.jpg
    ducati-supersport-1000-ds-2005-6.jpg
    40,8 KB · Weergaven: 3
  • ducati-supersport-1000-ds-fullfairing-2003-6.jpg
    ducati-supersport-1000-ds-fullfairing-2003-6.jpg
    283,5 KB · Weergaven: 4
  • Moto_Guzzi_V11_b.jpg
    Moto_Guzzi_V11_b.jpg
    219,7 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Welkom Hans,

Enter, daar kom ik regelmatig door op mien brommert.
(de weg van Wierden- Enter en dan van Enter richting Bornerbroek) of ff een bakkie bij Oost :t
Bedankt voor je welkom! Mocht je weer eens in de buurt zijn, misschien leuk om een bakkie bij mij te doen in het altijd onrustige Enter? Laat tzt maar eens weten!
 
Ik ben helaas niet met de verkoper tot overeenstemming gekomen, maar inmiddels is mijn aanvankelijke honger naar een 1000 SS wat afgenomen en is mijn interesse in een rode Monster S2R gewekt. Het kan verkeren (herkenbaar?).

Iedereen bedankt voor het warme welkom in elk geval!
 
Terug
Bovenaan Onderaan