FietsFanatic
MF veteraan
- 16 sep 2009
- 13.333
- 3
Nou Marco, dat vind ik wel een beetje jammer hoor
Dat daar geposed wordt en het vooral gezellig is, heeft hier niets mee te maken. Je hoeft er maar een rijlessers-gerelateerde-vraag te stellen en het antwoord/tips wordt gegeven.
Zolang je niet te veel gas geeft, anders doe je daarlijke een niet AVB oefening, de wheelie
Maar als je naar je 2 gaat, kan je hem vlotter loslaten dan als je optrekt in z'n 1, probeer het anders maar een keer als je in z'n 2 zit, steeds vlotter loslaten, je trekt heus niet per ongeluk een wheelie ofzo, valt ook niet
leuk!
Zit trouwens niet echt verschil tussen een lichte en zware motor. Stuurtt hetzelfde, alleen is een lichte stukken langzamer. Heb altijd op zwaar gelest, tot een paar weken geleden. Vlak voor mijn rijles tankte mijn voorganger de motor af met diesel... Ze hadden alleen nog een lichte motor vrij, waar ik dus op ging lessen. Het is alleen dat als je de snelweg opgaat je goed het gas erop moet houden en doortrekken tot in de begrenzer. Maar ik ben blij dat ik straks gelijk zwaar mag gaan rijden.
@iedereen
Nou, hartstikke bedankt. Zojuist de 8 gedaan met jullie tips en hij ging nu prima!
Wat dus voor mij werkte:
- Duim naar rechts op het stuur houden
- Iets sneller blijven rijden
- Doorkijken volgens de kruisjes
- Niet meer aan 't gas denken (proberen he)
Ook de uitwijk oefening gedaan, wat is die leuk zeg! Daar teken ik voor hoor op mijn examen.
Langzame slalom nog niet helemaal lekker, ik ga hier ook iets te hard en raak uit balans.
Vrijdag weer even oefenen.
Maar heeft iemand nog tips voor mij? Ik heb ze hard nodig! thnx.Mij linker spiegel staat naar buiten gericht zodat ik de baan naast me goed kan zien.Ik kijk als ik van baan verander altijd in mijn spiegel en draai mijn hoofd (en lichaam ook een beetje) zo om dat ik zowel mijn dode hoek als achter mij kan kijken.
Mijn rechter spiegel staat ook iets meer naar achteren gericht zodat als ik mijn elleboog intrek ik zicht hebt op de rijbaan naast me als achter mij.
Hai,
Ik heb even een serieuze vraag over het rijden. Het is mij een aantal keren voorgekomen, dat ik in mijn spiegels keek en niets zag en even snel in mijn dode hoek, en nu ook weer niets zag. Ik doe mijn richting aanwijzer aan en maak een poging om te zwiepen naar de rechterkant of linkerkant. Maar in mijn linkeroor hoor ik: "Nee, Nee, Nee!!". Met alle kalmte ga ik weer terug naar het midden van mijn eigen strook. Maar ik heb niets gezien in mijn spiegels? Wat doe ik fout? Moet ik vaker in mijn spiegels kijken, of zijn die zelfs niet goed afgesteld? Deze tip ga ik wel toepassen:Maar heeft iemand nog tips voor mij? Ik heb ze hard nodig! thnx.
aaah okeey, hoelang duurt t gemiddeld dat je klaar voor je avb bent?
na hoeveel lessen mag je ongeveer examineren?
Chubbie.
Ten eerste, die tip, daar staat dat ie zn lichaam een beetje meedraait. NIET DOEN. Als je je lichaam ook maar een piesbeetje draait, trek je de motor mee. Dan ga je een klein stukje op zij, en daar zak je op als een baksteen op je examen.
Tip voor je spiegels, zorg dat je eerst weet wat voor je zit, zodat je iig weet dat in die halve seconde dat je in je spiegels kijkt niets gaat raken. Dan kijk je rustig in je spiegel of je iets ziet aankomen. Er mag niets aankomen, je gaat je motor nergens voor gooien. Zorg dus dat je spiegels goed afgesteld staat!
1. Spiegels goed afstellen, zodat je lekker ver kan kijken.
2. Rustig in je spiegel, zodat je zeker weet dat er niks aankomt.
3. Over je schouder, niet helemaal meedraaien, nergens voor nodig, want het deel dat je niet over je schouders kan zien heb je al in je spiegel gezien.
4. Richting aan.
5. Rustig gaan.
Gaat het trouwens fout, vraag even aan je rijleraar wat je fout deed he, die weet het beste waar de examinatoren op letten. En daar is die man (vrouw) voor natuurlijk
Ohja, en succes! Rustig aan dan gaat het nooit fout.
ik heb dan wel me rbw al een jaar of 3...zon halve draai wil me maar niet lukken...nu rijd ik een nukkige 2 cilinder, hoe smoor ik die voldoende om de draai te kunnen maken? rem en gas of ook koppeling erbij ....ben het gewoon glad vergeten
Thnx man!, dit stukje ga ik uitprinten en elke dag rustig doornemen. Alleen heb ik rest nog een vraagje met betrekking tot mijn rechter spiegel. Daarmee kan ik achter mij kijken en voor de helft op de baan links mij. Is dit normaal, of is de stelling incorrect? Nogmaals bedankt!
Scheelt per persoon, ik had 7 lesjes, maar er was bijvoorbeeld nog een meisje bezig die al ongeveer ook iets van 6 lessen had gedaan, en die kon alleen nog de remoefeningen doen. Maar denk dat tussen de 10 a 20 blokuurtjes AVB wel het gemiddelde is.
Ligt eraan hoe snel je die oefeningen onder de knie krijgt, ken je het goed, dan nog 1 of 2 lessen om het vast te houden en dan examen lijkt mij.
.....Voor alle lessers btw nog een hele belangrijke tip:
Niet te zenuwachtig he, afrijden is gewoon een lesje zoals je dat altijd hebt, maar dan met een andere instructeur.
...
Thnx man!, dit stukje ga ik uitprinten en elke dag rustig doornemen. Alleen heb ik rest nog een vraagje met betrekking tot mijn rechter spiegel. Daarmee kan ik achter mij kijken en voor de helft op de baan links mij. Is dit normaal, of is de stelling incorrect? Nogmaals bedankt!
Bolski in "Het grote rijlesserstopic deel 49: Heet ..."
Als er in dit topic gechat gaat worden, spreek elkaar daar dan op aan. De crew heeft een hekel aan politieagentje spelen (sommigen doen dat al de hele dag). Maak in het uiterste geval een topicreport (met dat oranje driehoekje rechtsboven), maar als dat niet helpt, gaat dit topic op slot.
Misschien nog een tip: Denk even na over een andere topictitel, waar bij het voor een nieuwe user, die nog geen rijbewijs heeft (jullie doelgroep) duidelijk is dat hij hier moet zijn.
Kijk wel'n béétje uit met die voetrem. Door die te hard in te duwen heb ik twee keer m'n motor laten afslaan waardoor ik ompleurde tijdens de halve draaiWat ik deed met het 8tje (beetje laten reactie misschien), verdomd goed kijken naar waar je heen gaat/wilt, dan rij je er automatisch heen.
En goed met je voetrem werken, deze moet je gewoon echt induwen hard.