pim_smeets
Die hard MF'er
- 17 feb 2010
- 792
- 0
Als de examinator vraagt waarom je die knie uitstak tijdens een winderige rit waar je bijna van de weg word geblazen geef je gewoon antwoord en zeg je dat als je je knie uitsteekt dat je motor recht word getrokken en niet de volle lading van de wind op je krijgt.Alleen zou het me niet verbazen dat de examinator graag zoveel mogelijk contactpunten met de motor ziet, dus ook de knieen tegen de tank.
Afgelopen zaterdag de eerste officiele avd-les gehad. We gingen de dijkjes rondom Nijmegen pakken en de zevenheuvelenweg enzo. Omdat van de motor waar ik standaard op rijd (een er6) de step was afgebroken, moest ik op de <25kW er5 met een afgebroken koppelingshendel. En dat was allemaal gebeurd die zaterdagochtend, typisch pechgevalletje voor de rijschool.
Afijn, ik vond het wel leuk om de dijkjes te doen, kreeg een goed gevoel bij het afschuinen, en het nemen van bochten. Probleem was alleen dat ik zo rond het punt zat dat ik steeds een versnelling moest wisselen. Kruissnelheid was ongeveer 65, maar ik durf nog niet alle bochten zo snel te nemen.
Hoe zouden jullie dat doen? Steeds terugschakelen voor de bocht? Of gewoon wat meer toeren houden in de lagere versnelling?
Hoe zouden jullie dat doen? Steeds terugschakelen voor de bocht? Of gewoon wat meer toeren houden in de lagere versnelling?
gefeliciteerd! 1e keer of heb je het al vaker geprobeerd?
heb wel weer ernstig zin in zaterdag
uhm hoezo zou je daar niet van leren? Positie kiezen is ook een belangrijk onderdeel van het examen. Ik les in Maastricht. Maar we rijden altijd meteen de stad uit om in het prachtige Limburgse heuvellandschap heerlijke wegen te rijden. Ook dan heb je genoeg kruispunten en afslagen zodat de kijktechniek voldoende aan bod komt. En op bochtige wegen wordt er op gelet of je goed en op tijd je positie kiest, niet te vroeg naar binnen komt en goed doorkijkt.
Toen ik Tussen Tijdse Toets had, reden we ook zo'n route door de weilanden.
En..........gefeliciteerd! vandaag met rijles een sprintje getrokken tegen een honda s2000! hahah rijles instructeur vond het nog goed ook...
hoop snel op!!
Pink en ringvinger net het stuk wat niet beweegt en met de overige kun je de gashendel bewegen.mn vingers mn handpalm?
mn vingers mn handpalm?
okey thanks sal het uitproberen zaterdag!
Gefelicitaart ook!Staan heel veel goede tips over het achtje aan het begin van het topic! Ik kon hem na die tips ook doenBij mij werkte het beste om zo'n 2500 toeren aan te rijden en dan naar zo'n 2000 toeren remmen en met de rem je snelheid regelen. Voelt raar, gas geven en remmen, maar het werkte bij mij uiteindelijk wel. En na vandaag mag ik eindelijk van het geile parkeerterrein af