Welkom Sangroid & vrouwtje
Leuk zeg dat jullie samen lessen. Dan kun je thuis nog even lekker napraten ook.
Geen idee of iemand hier net zo zenuwachtig kan zijn als dat ik kan zijn voor een examen - zelfs mijn MEK-examen zorgt voor onrustige nachten - maar ik voel me nu een stuk rustig voor mijn AVB-examen. Hij is voor mij vrijblijvend en als ik bepaal om hem toch maar niet te doen wegens een te kortheid aan dapperheid, hoef ik niks te betalenDus als je ook zoveel last van zenuwen heb, vraag dan ook zo'n vrijblijvend examen aan. Dat scheelt zoveel stress en zenuwen. Ik ben nu zelfs zo rustig dat ik het gevoel heb om het gewoon te doen Of komt het omdat ik op vakantie ben?
AVD vraagjes:
Ik reed dus tijdens mijn AVD lesje aan op een rotonde. In mijn oortje hoor ik we gaan driekwart rond, linksaf dus. Dus ik laat mijn gas los, rem iets bij, schakel 1 versnelling terug, en rijd de rotonde op. Na het passeren van de 2e afslag geef ik richting naar rechts aan en ga die weg in. Dat was dus niet goed. Ik moest voor de rotonde op te rijden als links aangeven. Nu weet ik dat tijdens de theorie geleerd wordt dat dit NIET mag. Maar nu moet ik het op mijn AVD examen wel doen??Mijn instructeur zeg, ja dat is theorie, nu hebben we met praktijk te maken en het is als motorrijder zaak om jezelf zo duidelijk mogelijk op de weg te begeven, dus geven we dit van tevoren aan.
Iemand anders ervaringen hierover??
AVD vraagjes:
Ik reed dus tijdens mijn AVD lesje aan op een rotonde. In mijn oortje hoor ik we gaan driekwart rond, linksaf dus. Dus ik laat mijn gas los, rem iets bij, schakel 1 versnelling terug, en rijd de rotonde op. Na het passeren van de 2e afslag geef ik richting naar rechts aan en ga die weg in. Dat was dus niet goed. Ik moest voor de rotonde op te rijden als links aangeven. Nu weet ik dat tijdens de theorie geleerd wordt dat dit NIET mag. Maar nu moet ik het op mijn AVD examen wel doen??Mijn instructeur zeg, ja dat is theorie, nu hebben we met praktijk te maken en het is als motorrijder zaak om jezelf zo duidelijk mogelijk op de weg te begeven, dus geven we dit van tevoren aan.
Iemand anders ervaringen hierover??
dan zou ik toch eens andere boeken kopen
En verwarrend is het richting aangeven naar links ook als je op een driebaans-weg-rotonde rijdt met weet ik veel hoeveel afslagen. Gewoon richting aangeven als je van baan wisselt, of van de rotonde afwilt, dat lijkt me duidelijk genoeg voor de rest van het verkeer.
De theorie is dat een rotonde een doorgaande weg is met alleen afslagen naar rechts. Je *kan* niet naar links.
De praktijk is dat het een weg is is waar je links aanhoudt of rechts afslaat. De praktijk is ook dat lang niet iedereen aangeeft dat ze afslaan. Daardoor is de praktijk *ook* dat mensen er van uitgaan dat geen richting aangeven afslaan betekend.
Tel uit je winst.
AVD vraagjes:
Ik reed dus tijdens mijn AVD lesje aan op een rotonde. In mijn oortje hoor ik we gaan driekwart rond, linksaf dus. Dus ik laat mijn gas los, rem iets bij, schakel 1 versnelling terug, en rijd de rotonde op. Na het passeren van de 2e afslag geef ik richting naar rechts aan en ga die weg in. Dat was dus niet goed. Ik moest voor de rotonde op te rijden als links aangeven. Nu weet ik dat tijdens de theorie geleerd wordt dat dit NIET mag. Maar nu moet ik het op mijn AVD examen wel doen??Mijn instructeur zeg, ja dat is theorie, nu hebben we met praktijk te maken en het is als motorrijder zaak om jezelf zo duidelijk mogelijk op de weg te begeven, dus geven we dit van tevoren aan.
Iemand anders ervaringen hierover??
In dat geval zijn vaak de verschillende banen tevens een andere richting, dus sorteer je voor voordat je de rotonde op rijdt. (linker baan voor driekwart middelste voor rechtdoor en de rechter baan voor de eerste eraf)
mvg
db
AVD vraagjes: Nu weet ik dat tijdens de theorie geleerd wordt dat dit NIET mag. Maar nu moet ik het op mijn AVD examen wel doen??
Moet dus als volgt.AVD vraagjes:
Ik reed dus tijdens mijn AVD lesje aan op een rotonde. In mijn oortje hoor ik we gaan driekwart rond, linksaf dus. Dus ik laat mijn gas los, rem iets bij, schakel 1 versnelling terug, en rijd de rotonde op. Na het passeren van de 2e afslag geef ik richting naar rechts aan en ga die weg in. Dat was dus niet goed. Ik moest voor de rotonde op te rijden als links aangeven. Nu weet ik dat tijdens de theorie geleerd wordt dat dit NIET mag. Maar nu moet ik het op mijn AVD examen wel doen??Mijn instructeur zeg, ja dat is theorie, nu hebben we met praktijk te maken en het is als motorrijder zaak om jezelf zo duidelijk mogelijk op de weg te begeven, dus geven we dit van tevoren aan.
Iemand anders ervaringen hierover??
AVD vraagjes:
Ik reed dus tijdens mijn AVD lesje aan op een rotonde. In mijn oortje hoor ik we gaan driekwart rond, linksaf dus. Dus ik laat mijn gas los, rem iets bij, schakel 1 versnelling terug, en rijd de rotonde op. Na het passeren van de 2e afslag geef ik richting naar rechts aan en ga die weg in. Dat was dus niet goed. Ik moest voor de rotonde op te rijden als links aangeven. Nu weet ik dat tijdens de theorie geleerd wordt dat dit NIET mag. Maar nu moet ik het op mijn AVD examen wel doen??Mijn instructeur zeg, ja dat is theorie, nu hebben we met praktijk te maken en het is als motorrijder zaak om jezelf zo duidelijk mogelijk op de weg te begeven, dus geven we dit van tevoren aan.
Iemand anders ervaringen hierover??
Nee hoor je moet het doen want je slaat gewoon links af.Voor zover ik weet is het niet verplicht om richting naar links te geven als je 3 kwart gaat, maar wel wenselijk. Ik dacht dat het precies zo genoemd wordt in het theorieboek. Daarnaast zou ik het wel altijd doen voor de duidelijkheid en je eigen veiligheid. Ik vind het irritant als mensen het niet doen en vervolgens wel 3 kwart gaan omdat ik dan niet kan inschatten of ik de rotonde op kan...