Motorroute naar en in Tsjechie

Kamikaze

Die hard MF'er
26 nov 2002
793
122
Hoi Allemaal,

Heeft er iemand misschien een motorroute naar Tsjechie beschikbaar ? En toevallig ook een route(s) in Tsjechie zelf ? Ik ben van plan om over twee weken een naar Tsjechie te rijden, paar dagen aan het Lipno-meer gaan liggen en dan via het zwarte Woud weer terug te rijden naar Nederland. De route voor de terugweg heb ik wel, maar nog niks voor de heenreis of in Tsjechie zelf. Alle suggesties zijn welkom !

tnx,

Kami
 
Hoi Kami,

Ik ben een keer in tsjechie geweest (was wel met de auto toen). Maar het ligt eraan waar je ergens zit. Ik weet dat noord tsjechie (boheems paradijs) erg mooi is. Vooral rond Liberec en Turnov.
Je kan van daaruit naar het oosten rijden en een rivier volgen (erg mooie route), je komt dan langs skipistes etc. Hoe het precies heette weet ik ook niet. Maar volgens mij zijn er niet echt veel skigebieden daar. In iedergeval is het erg mooi rijden daar.
Alleen wel goed op de weg letten, vooral de hoofdwegen wil nog weles slecht zijn (maar dat was in 2002 dat ik er was, kan een hoop veranderd zijn ondertussen.)
 
Je kan natuurlijk ook via Google maps kijken, via de satelliet kun je redelijk zien hoe de omgeving er dan uitziet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan