motorrugzak, welke?

Ortlieb, packman pro. Iets groter dan standaard formaat, dikke A4 ordner gaat er ruim in. Borstband en heupband, absoluut waterdicht, rolsluiting, dus geen ritsen die het kunnen begeven op verkeerde momenten. Geen rubberzak. Rij er al een jaar of 4 mee rond, zomer en winter, in zon en regen. Perfecte zak.

tlh
 
Gewoon een Eastpack. Gaat al jááááren mee en nog nooit gezeur mee gehad :) .

Moet m'n nog maar eens inspuiten, want hij is niet helemaal warenafstotend meer :X B|
 
Heb zo'n minimistress. Wel een beetjeonstabiel als je hard rijd. En erg bocht gevoelig
 
Ik gebruik zelf een Axio Swift rugzak met harde buitenkant.
In tegenstelling tot die dingen die je kado krijgt bij een rol koekjes biedt deze goede stoot en regenbescherming en is aerodynamisch waardoor de zak niet wappert bij hogere snelheden.

Het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel je mee wil kunnen nemen, hoevaak je hem gebruikt, hoelang hij mee moet gaan en vooral hoeveel je bereidt ben te betalen.

De Axio Swift die ik heb is perfect voor m'n laptop, accesoires en wat klein spul, veel meer kan er echter niet in. Ondanks de hoge aanschafprijs zou ik hem zo weer kopen. Er is echter ook nog veel mooi ander spul op de markt...

Misschien heb je hier wat aan.
Een paar reviews en namen:
http://www.atpm.com/11.04/axio.shtml

axio.jpg
 
Ik heb een tanktas die je kan afritsen en dan als rugzak kan gebruiken.
Hij is waterafstotend en als het echt extreem gaat regenen dan kan je een ingebouwde regenhoes uit een vakje trekken en eroverheen trekken.
Merk is Schuh en type is tourline.
 
d_RUGZ-2002_1.gif


ik heb deze rugzak en die bevalt uitstekend!!
Lekker groot, veel vakjes en heel belangrijk: een systeem om je helm in vast te zetten. Hoef je niet meer te lopen met de helm in de hand maar aan de rugzak.

Gekocht bij martijnsmotorkleding
 
ik heb een rugzak van het merk bagster. het leuke van die tas is dat je hem tijdens het rijden voor je op de tank kan monteren. (heb je wel een speciale tankhoes voor nodig)


ideaal. en het geeft me ook een goed gevoel dat je bij een val niet je slot tussen je tuggewervels terug hoeft te zoeken.
 
(Afbeelding)

ik heb deze rugzak en die bevalt uitstekend!!
Lekker groot, veel vakjes en heel belangrijk: een systeem om je helm in vast te zetten. Hoef je niet meer te lopen met de helm in de hand maar aan de rugzak.

Gekocht bij martijnsmotorkleding

Heb ik ook perfect ding!

Sprak ik jou dr over aan op de PPP?
 
Neem nou een echte canvas rugzak gewoon bij de dump te koop en die dingen slijten niet...... :W
 
tijdens mijn 2 jarige carierre als fietsenmaker heb ik veel goede ervaringen gehad van tourfietsers betreft de ortlieb tassen die je dichtrolt zeg maar
die tourfietsers reden ermee naar spanje en terug zelfs naar polen dus zeer goede reacties daarover. maar wel prijzig maar dat is wel iets waard

gr fritskes
 
heb sinds een paar maandjes een Held adventure.
www.testberichte.de/test/produkt_tests_held_adventure_p72988.html is een link naar een testje.
echt een hele fijne tas. sluit mooi aan op je lichaam door buik en borst bandjes. is waterafstotend en er zit een regen hoes voor de hoosbuien in. goeie stevige schouderbanden en rug bescherming. he niet het id dat hij erg "windvangend" is.
te bestellen bij loewiespuntde. (59,95)
10025409_710_FR_06.JPG
 
(Afbeelding)

ik heb deze rugzak en die bevalt uitstekend!!
Lekker groot, veel vakjes en heel belangrijk: een systeem om je helm in vast te zetten. Hoef je niet meer te lopen met de helm in de hand maar aan de rugzak.

Gekocht bij martijnsmotorkleding
Heb al heel wat rugzakjes geprobeerd cq versleten maar deze is inderdaad een supertopper!!

Ontzettend handige sluiting ook, je hoeft maar 1 "klik" te doen.

En al die vakjesssssssss :}

Is waterafstotend maar doe er altijd een vuilniszak in zodat ik er zeker van ben dat ook bij een paar uur in de stromende regen m'n fototoestel enz. nog droog is.

En is de eerste rugzak die ik heb die zelfs bij 250+ nog comfortabel zit.

En dat voor maar (ongeveer) 29 euro !!!

Kortom : :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Heb laatst de VRO-1 opleiding gedaan en daar werd ten zeerste een rugzak
AFGERADEN !!!
Als je gaat schuiven na een lancering dan ga je door je rugzak rollen en dan krijg je meer letsel dan wanneer je gaat glijden.
 
Heb laatst de VRO-1 opleiding gedaan en daar werd ten zeerste een rugzak
AFGERADEN !!!
Als je gaat schuiven na een lancering dan ga je door je rugzak rollen en dan krijg je meer letsel dan wanneer je gaat glijden.

Theoretisch gewauwel allemaal, hangt toch helemaal vd situatie af.

Laatst vanachter aangereden vloog 3 meter omhoog en kwam op mn rugzak neer. Blij dat ik hem had. Dat had mn rug niet overleefd.

Kortom alle variabelen moeten bekend zijn dan pas dient een advies te volgen.
 
Ik heb al 10 jaar een Kipling tas voor school en heb die de afgelopen 1,5 ook wel eens om op de motor. Die kan het prima aan, ik ben er vorig jaar zelfs mee met 120 mee onderuit gegaan en hij doet nog steeds dienst. Kan ook prima een laptop in, in het aparte vak.
Al moet ik wel zeggen dat hij nu toch wel aan vervanging toe begint te raken.
 
een kleine duizend views en in iedere post een andere mening :P

toch komen er zo ook aanraders naar voren, bedankt hiervoor!

maar meer suggesties of aanvullingen zijn nog steeds welkom :]
 
Theoretisch gewauwel allemaal, hangt toch helemaal vd situatie af.

Laatst vanachter aangereden vloog 3 meter omhoog en kwam op mn rugzak neer. Blij dat ik hem had. Dat had mn rug niet overleefd.

Kortom alle variabelen moeten bekend zijn dan pas dient een advies te volgen.

hmmm, vind ik geen gewauwel, stel dat jij nu net iets hards en puntigs in je rugtasje had, en die was na die smak een beetje ongelukkig door je ribbetjes gegaan, praat je dan nog zo? en ga nu niet zeggen dat je alleen maar je brood in je rugtas doet, want ik wil niet weten wat de meeste wel niet in een rugzak op de motor vervoeren.
 
Ik heb een Litealp van Macpac. Doet het perfect, is nog nooit een druppel water doorheen gekomen en gaat al een aantal jaar mee :) Al rij ik bij voorkeur zonder rugzak ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan