Motorvakantie door europa

zijn julie ook al in de pyrenëen geweest?zelf ga ik 3sept. weg en hou me aanbevolen voor leuke tips en trips.

Een paar jaar terug zijn we de Pyreneneeen ingeweest en ook is dat weer een mogelijkheid voor de trip van volgend jaar.

Wat me bij is gebleven....de weg richting Andorra :} :} :} :} :}

Helaas heb ik van die tijd geen film of digitale foto's :+
 
Ben zelf net terug van een rondje Belgie, Duitsland, Zwitserland, Italie, Frankrijk, Spanje en Andorra.
En natuuuuuurlijk ook de Pyreneen in geweest!

full
 
Een paar jaar terug zijn we de Pyreneneeen ingeweest en ook is dat weer een mogelijkheid voor de trip van volgend jaar.

Wat me bij is gebleven....de weg richting Andorra :} :} :} :} :}

Helaas heb ik van die tijd geen film of digitale foto's :+
welke weg?naar Andora la vella of stad,plaats Andora.weet je misschien hoe ze in spanje een goedkoop hotel noemen,zoals gasthof in Duitsland of albergo in Italie.
 
welke weg?naar Andora la vella of stad,plaats Andora.weet je misschien hoe ze in spanje een goedkoop hotel noemen,zoals gasthof in Duitsland of albergo in Italie.
Andorra La Vella IS Andorra stad ;) (Vella betekent stad)
In Andorra La Vella sterft het trouwens van de hotels in alle prijsklasses dus dat moet geen moeite kosten. Wij hebben daar op een camping gestaan aan de rand van de stad: perfekt gewoon! Hartstikke goeie camping met perfecte sanitaire voorzieningen en een goed restaurant. Aanradertje!
En als je rookt: pakje peuken kost daar 2 euro! Wees wel voorzichtig met wat je daarvandaan meeneemt want de douanecontrole is erg streng!

P.S. het sterft daar trouwens ook van de motorzaken en winkels in aanverwante artikelen!
 
Waar ga je allemaal naartoe? Ook de Alpen in of alleen de Pyreneen?
de bedoeling is de eerste dag zo ver mogenlijk voorbij Parijs te komen en dan van de snel weg af. maar we willen wel over de A75 gaan ,schijnt erg mooi te wezen.we hebben een week om in Andorra dus gaan we eerst naar Figueres om Dali te zien en naar de kust ook voor dali,maar dat weet hij nog niet.een week in Andorra lekker rijden zonder bagage en dan via het Tarn gebied terug, dus onder de brug door.richting Duitsland door het zwarte woud op naar Fulda daar ergens in de buurt is mijn dochter aan het werk (stage).moet effe kijken.Hebben een kennis bij Wurzburg in de buurt (Iphofen) dus gaan we daar maar over nachten.en dan een dagje naar kindlief.de rest naar huis zien we wel .van Andorra af kunnen we er een week over doen om thuis te komen. in spanje is nog een plaats dat Andorra heet volgens een rout66 progamma,van daar mijn vraag.
 
de bedoeling is de eerste dag zo ver mogenlijk voorbij Parijs te komen en dan van de snel weg af. maar we willen wel over de A75 gaan ,schijnt erg mooi te wezen.we hebben een week om in Andorra dus gaan we eerst naar Figueres om Dali te zien en naar de kust ook voor dali,maar dat weet hij nog niet.een week in Andorra lekker rijden zonder bagage en dan via het Tarn gebied terug, dus onder de brug door.richting Duitsland door het zwarte woud op naar Fulda daar ergens in de buurt is mijn dochter aan het werk (stage).moet effe kijken.Hebben een kennis bij Wurzburg in de buurt (Iphofen) dus gaan we daar maar over nachten.en dan een dagje naar kindlief.de rest naar huis zien we wel .van Andorra af kunnen we er een week over doen om thuis te komen. in spanje is nog een plaats dat Andorra heet volgens een rout66 progamma,van daar mijn vraag.

Andorra is qua natuur heel mooi maar veel te klein voor een week dus ik zou daar een andere planning voor maken. Pittoreske plaatsjes hoef je daar ook niet te verwachten want buiten Andorra de Vella (hoofdstad) zijn bijna alle overige plaatsen uit de grond gestampte skidorpen. Ik vond het een regelrechte tegenvaller! Maar het ligt tussen Frankrijk en Spanje ingeklemt dus bevalt het niet ben je er ook zo weer weg! ;)

Ik kan trouwens de kustweg van Frankrijk naar Spanje erg aanraden!

Voor wat betreft overnachtingen heb ik nog een handige link voor je: home.wanadoo.nl/smr/wwwlinks/campho.htm
 
Andorra is qua natuur heel mooi maar veel te klein voor een week dus ik zou daar een andere planning voor maken. Pittoreske plaatsjes hoef je daar ook niet te verwachten want buiten Andorra de Vella (hoofdstad) zijn bijna alle overige plaatsen uit de grond gestampte skidorpen. Ik vond het een regelrechte tegenvaller! Maar het ligt tussen Frankrijk en Spanje ingeklemt dus bevalt het niet ben je er ook zo weer weg! ;)

Ik kan trouwens de kustweg van Frankrijk naar Spanje erg aanraden!

Voor wat betreft overnachtingen heb ik nog een handige link voor je: home.wanadoo.nl/smr/wwwlinks/campho.htm
bedankt voor de tip.de bedoeling is om van daar uit ,Hotel Piolets in Soldeu de Pyreneeen te verkennen.dit is de eerste keer dat ik wat besproken heb moet dus nog zien of het bevalt.nomaal ryden we naar het gebied waar we willen toeren en zien we wel waar we slapen.langs de kust van Frankrijk was voor de terug weg een optie maar het kind dacht anders. ben zelf ook wel nieuwsgierig naar waar ze zit 2 maanden lang en zeg nou zelf het zwarte woud is niet echt rot ryden :Y
 
de bedoeling is de eerste dag zo ver mogenlijk voorbij Parijs te komen en dan van de snel weg af. maar we willen wel over de A75 gaan ,schijnt erg mooi te wezen.we hebben een week om in Andorra dus gaan we eerst naar Figueres om Dali te zien en naar de kust ook voor dali,maar dat weet hij nog niet.een week in Andorra lekker rijden zonder bagage en dan via het Tarn gebied terug, dus onder de brug door.richting Duitsland door het zwarte woud op naar Fulda daar ergens in de buurt is mijn dochter aan het werk (stage).moet effe kijken.Hebben een kennis bij Wurzburg in de buurt (Iphofen) dus gaan we daar maar over nachten.en dan een dagje naar kindlief.de rest naar huis zien we wel .van Andorra af kunnen we er een week over doen om thuis te komen. in spanje is nog een plaats dat Andorra heet volgens een rout66 progamma,van daar mijn vraag.

Mooie plannen hoor....Dali in Figueres zijn we toen ook geweest...best leuk !!

Ben jaloers op je dat je nog weg kunt, zou zo weeeer willen :Y
 
Ziezo, de tour 2007 zit er weer op en dus maar eens een oude traditie oppakken, namelijk wat foto's plaatsen in dit topic. Ik heb reeds een hoop geplaatst in het 1000RR topic, maar aangezien niet iedereen daar meeleest hier ook nog maar wat posten 8-)
 
De trip heeft zich dit jaar voornamelijk gericht op de franse Alpen.
We zijn ook Zwitserland in geweest en zelfs een stukje Italie (Aosta) maar dus hoofdzakelijk Frankrijk. Wel hebben we vanwege de weersvoorspellingen dagelijks gechecked of de route/richting die we op wilden niet teveel regenkansen hadden maar met slechts 15 minuten regen in 3258km mogen we niet klagen denk ik :P maar altijd bleef de optie open om naar bv Nice te knallen indien nodig.

Enkele collen die we gepakt hebben dit jaar zijn:

Col de la Madeleine
Col du Galibier
Col du Lautaret
Alpe D'Huez
Col La Rosiere
Col de la Croix du Fer
Col la Colombiere
Col dus Grand Ballon
Col du petit St Bernard
Col du grand St Bernard
Routes des Crepes
etc etc

Dit jaar waren we vanwege 2 uitvallers met een groep van 6 man met als materiaal:

VFR750 1994
GSXR1000 2001
RSV1000R 2004
749S 2004
CBR1000RR 2006
GSXR1000 2007

Alle motoren en berijders hebben het prima gedaan met alleen wat last voor de K7 die in de 2e helft van de vakantie bij een warm motorblok na het starten meteen 5000 toeren stationair begin te brullen. Na enkele keren opnieuw starten was het weer OK.
 
Terug
Bovenaan Onderaan