Motorvirus steekt opnieuw de kop op...

Laverda750SFormula

Looking for a Laverda750SFormula... Info welcome
28 mrt 2023
36
47
Hoi motor-forummers,
Yep, motorvirus heeft me weer in zijn greep (nooit echt losgelaten, maar als je kleinere kinderen hebt, is het toch wat lastiger combineren)...
Tussen 2010 en 2022 motorloos geweest en sinds vorig Mei 2022 besloten om definitief een einde te maken aan die motorloze periode.
Toen kwam de Triumph Street Triple 675 (uit 2010, want dan kan ik de verloren tijd inhalen vanaf waar ik gebleven was... 🤔 )

Ooit gestart op een Aprilia Moto6.5 (Oranje/Zilver), met nieuwe WP Upside-downs en een ruitje tegen de wind... (Je kunt een Rotax 1-cilinder niet goed aanduwen blijkt, zelfs niet in zijn 2 of 3 |()... Anyway: absoluut een leuke wendbare en betaalbare beginnersmotor!
apriliamoto65x8056001.jpg

Ik was toch wel verslingerd aan die kleuren, dus mijn volgende motor werd deze:

motorbike58993.jpg

Een Laverda 750 S Formula uit 1998. Dat was de absolute hemel om op te rijden trouwens!
Uiteindelijk verkocht aan een verzamelaar uit België die 'm in zijn collectie in de garage ging zetten, haha.

En nu dus een Triumph Street Triple 675 (2010):
Street-Triple-675-2010-2-600 (1).jpg

Heel wat anders, maar zeker een superfijne motor! Wendbaar, pittig, stabiel in het bochtenwerk en een heel indrukwekkend geluidje, zo'n 3 cilinder!

Blijf echter toch stiekem wel een Laverda750SFormula fan...
Maar goed, mijn vriend heeft een BMW R1200R en die wil natuurlijk niet mat panne langs de weg komen te staan tijdens één van onze motorreizen... dus ik denk niet dat ik hem overtuigd krijg van zo'n zeldzaam oranje dingetje -O-

Volgens mij is het hier, op MF, heel erg gezellig trouwens!
Happy to be here :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan