Ik neem aan dat hij het merkte toen hij zijn velgen in zijn motor monteerde en ging rijden.Hoe bedoel je dit? Als nieuwe band meteen laten controleren, of bij vervanging na 10k km nog even nagekeken en toen kwam onbalans naar voren?
Ik geloof namelijk niet dat een band die nieuw gemonteerd, mooi in balans in gebracht, dit bij vervanging (door slijtage) nog steeds is als je zou nameten. Maar das onderbuikgevoel en dat kan hier vast bevestigd/ontkrachtigd worden.
Hoe bedoel je dit? Als nieuwe band meteen laten controleren, of bij vervanging na 10k km nog even nagekeken en toen kwam onbalans naar voren?
Ik geloof namelijk niet dat een band die nieuw gemonteerd, mooi in balans in gebracht, dit bij vervanging (door slijtage) nog steeds is als je zou nameten. Maar das onderbuikgevoel en dat kan hier vast bevestigd/ontkrachtigd worden.
Ik neem aan dat hij het merkte toen hij zijn velgen in zijn motor monteerde en ging rijden.
Een enkel keertje meet ik een oude band wel eens na op de balanceermachine als een klant klaagt over onbalans voordat de band versleten is. Soms meet ik dan wel een verschil, maar soms ook (bijna) niets. Maar als er wel verschil is, dan kan dat ook zijn doordat er een gewichtje vanaf is gekomen, of dat de band op de velg is gaan roteren (zie je wel eens als er met vet i.p.v. zeep gemonteerd wordt).
Maar zelfs als een band onregelmatig zou afslijten en dus onbalans zou geven, dan nog is het geen reden om te zeggen dat je niet hoeft te balanceren. Dan is het namelijk nog erger.....
Of heb je een andere reden om aan balancering te twijfelen?
Ik twijfel niet aan het nut van balanceren, zeker bij een voorband.
Waar ik op doelde was, stel dat een band bij vervanging nog even wordt nagemeten, want 'hij reed toch wat trillerig, nu we de boel toch uit elkaar hebben' en er wordt op dat moment een onbalans gemeten, dan ben ik er niet van overtuigd dat deze onbalans er bij montage ook per se heeft gezeten.
Vandaar mijn vraag, wanneer de band was nagemeten. Voortijdig nameten komt, naar ik aanneem, altijd door klachten
Nee, voor de vervanging reed hij prima, zonder trillingen. Maar we dwalen af: Waar het op neer komt, is dat ik gewoonweg slechte ervaringen heb met de zogenaamde dealers die op de site van Pneus staan. En daarom breng ik mijn motor sindsdien weer weg naar de reguliere motorzaken / bandenleveranciers die alles in 1x goed doen. En die gun ik dan ook een redelijke marge.
Ik snap je, vertrouwen qua banden moet 100% zijn. Dat begint al bij kiezen waar/wat je bestelt. Eenmaal een fijne plek gevonden is dat soms goud waard en dat mag wat kosten.
Wilde alleen ff checken wanneer je de foute montage opmerkte. In jouw geval, klare zaak
Heeft hij ook bier?Mijn Transalp gaat naar Wang in Den Haag. Die is eigenlijk Barista en doet er motoronderhoud bij om van te leven heb ik het idee :-D
Heeft hij ook bier?
Als je alleen met mooi weer en op pliot roads rijdt, dan ben je zeker pas om de 2-3 jaar aan de beurt voor nieuwe banden. En maken die paar centen meer of minder niet uit.
Voor iemand die racet of veel sportief rijdt worden banden kostenpost nummer 1, en is het logisch dat je gaat kijken hoe je dit enigszins betaalbaar kunt houden.
Er zit hier een MF-held die zich elke maand een nieuwe band á 340 euro kan permitteren, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Hoe bedoel je dit? Als nieuwe band meteen laten controleren, of bij vervanging na 10k km nog even nagekeken en toen kwam onbalans naar voren?
Ik geloof namelijk niet dat een band die nieuw gemonteerd, mooi in balans in gebracht, dit bij vervanging (door slijtage) nog steeds is als je zou nameten. Maar das onderbuikgevoel en dat kan hier vast bevestigd/ontkrachtigd worden.
Ik zoek ook wel uit waar mn banden het goedkoopst zijn, maar dan wel inclusief montage.
Ik ga niet naar een bandenboer die zelf ook banden verkoopt om even te vragen of hij mijn ergens anders gekochte banden wilt monteren, ik zou me schamen, ondanks dat mijn bandenboer dat wel op zijn site heeft staan.
Maar zo veel mensen zoveel meningen
Die bestaan niet. Iedereen maakt wel eens een foutje.En daarom breng ik mijn motor sindsdien weer weg naar de reguliere motorzaken / bandenleveranciers die alles in 1x goed doen.
Die bestaan niet. Iedereen maakt wel eens een foutje.
Zelfs ik maak ook wel eens een foutje.....
Je banden niet naar de monteur durven brengen omdat je je schaamt is echt het meest idiote wat ik gehoord heb.
Je betaald 15-20euro per wiel voor iets wat in totaal 10 minuten kost. Dat is een keurig inkomen waar je als monteur zijnde (vrijwel) niks aan kwijt bent qua kosten.
En als je meer dan dat moet betalen dan lacht de monteur zich dood, en hoef je je al helemaal niet te schamen, of ja eigenlijk wel omdat je jezelf moedwillig van je geld
Je banden niet naar de monteur durven brengen omdat je je schaamt is echt het meest idiote wat ik gehoord heb.
Je betaald 15-20euro per wiel voor iets wat in totaal 10 minuten kost. Dat is een keurig inkomen waar je als monteur zijnde (vrijwel) niks aan kwijt bent qua kosten.
En als je meer dan dat moet betalen dan lacht de monteur zich dood, en hoef je je al helemaal niet te schamen, of ja eigenlijk wel omdat je jezelf moedwillig van je geld beroofd
Je banden niet naar de monteur durven brengen omdat je je schaamt is echt het meest idiote wat ik gehoord heb.
Je betaald 15-20euro per wiel voor iets wat in totaal 10 minuten kost. Dat is een keurig inkomen waar je als monteur zijnde (vrijwel) niks aan kwijt bent qua kosten.
En als je meer dan dat moet betalen dan lacht de monteur zich dood, en hoef je je al helemaal niet te schamen, of ja eigenlijk wel omdat je jezelf moedwillig van je geld beroofd
Ik ben vreselijk benieuwd wat jij voor werk doet.
Gezien je reactie zal het te zot voor woorden zijn als een werkgever jou meer dan 900 euro per maand gaat betalen.
Dan zal ik even gaan bepalen wat een ander mag verdienen.
Jouw reactie is eigenlijk de meest idiote wat ik hier heb gelezen.
Edit : laat ook maar
Ik ben vreselijk benieuwd wat jij voor werk doet.
Gezien je reactie zal het te zot voor woorden zijn als een werkgever jou meer dan 900 euro per maand gaat betalen.
Dan zal ik even gaan bepalen wat een ander mag verdienen.
Jouw reactie is eigenlijk de meest idiote wat ik hier heb gelezen.
Ik was ook begonnen aan een reactie op dat briljante verhaal, maar na een halve zin dacht ik 'laat maar'
Natuurlijk! In het ZAC topic las ik laatst zelfs dat de bandenboeren op het circuit 10e vragen per bandwissel. Ga je naar een motorzaakje wordt dat logischerwijs iets meer (de prijzen die jij bv. ook aangeeft). Gezien de tijd en moeite is dat een prima ROIDus de getallen kloppen niet..
So what, strekking vh verhaal zit wat in toch?
(De laatste keer dat ik een losse velg bracht betaalde ik ook iets meer dan 10-20 euro en was de monteur idd iets langer dan 10 minuten bezig.)