Is gewoon een vicieuze cirkel
Jij verdient minder, dus geef je minder uit, dus de motorzaak verdient minder, waardoor de monteur minder verdient, waardoor de monteur minder uitgeeft bij de bakker, waardoor de bakker weer minder uitgeeft in de techniek, waardoor jij minder verdient etc etc etc
Vrijwel alleen de betere bedrijven kunnen dynamisch balanceren. Ik ken tenminste geen enkele consument die een dynamisch balanceerstation van een paar duizend Euro thuis heeft staan.
En het verschil tussen statisch en dynamisch balanceren kan behoorlijk groot zijn.
Zie ook de reactie van Mechanism hierboven.
En voor jouw informatie: wielen van een straaljager worden totaal niet gebalanceerd.
Hoe weet je met een balanceer bokje of je onbalans op de hartlijn, linker of rechter kant velg zit? Zelfs een spaakwiel met een slag er in kan vaak trillingsvrij gebalanceerd worden (door de juiste persoon met de juiste spullen).
Hoe weet je met een balanceer bokje of je onbalans op de hartlijn, linker of rechter kant velg zit? Zelfs een spaakwiel met een slag er in kan vaak trillingsvrij gebalanceerd worden (door de juiste persoon met de juiste spullen).
Kun je ook eens anders reageren dan "Onzin" te roepen? Moeilijk als je een andere mening hebt, maar probeer het eens.
Er zit in mijn tekst namelijk geen woord onzin ALS je tenminste snapt hoe het werkt om een winkel/shop/bedrijf te runnen. (Economie was klaarblijkelijk niet jouw sterkste vak op school). En het woord MEER, als in meer betalen, heb ik nergens genoemd toch?
P.H.C. Ritzen benoemd het mooi
Ik denk trouwens dat ze niet op de wielen van de straaljager doeldenSchenck noemde 0,01 mm/s straaljagerkwaliteit.
Vooral met betrekking tot het onderwerp van dit topic, is het zo en niet andersVolgens mij is de basis van economie nog steeds vraag en aanbod hoor.
Ik denk trouwens dat ze niet op de wielen van de straaljager doelden
En dat is precies de dynamische onbalans, die je ook oplost door een gewichtje op een x plek vd velg te plaatsen. Itt statisch balanceren, at altijd in het hart vd velgrand gebeurt.Ik weet niet hoe het met een wiel zit, maar bij een ventilator is dat in de meeste gevallen niet belangrijk.
Of ik het corrigeergewicht er nu aan de linkerkant of de rechterkant van de fan vast las of plak, dat maakt meestal geen verschil om de waarde binnen de norm te krijgen.
Een slag is wat anders. Zo af en toe zat er wel een hele vervelende fan tussen.
1 keer had ik een hele smalle fan met in verhouding een hele grote diameter, en ook nog van wappiewappiestaal, dat ding was niet stabiel te krijgen.
Waarschijnlijk vervormde dat rotding tijdens het draaien. (en waarschijnlijk metaalmoeheid)
Een slag veroorzaakt dynamische onbalans.Wat heeft een slag in het wiel met onbalans te maken?
Twee verschillende dingen.
En dat is precies de dynamische onbalans, die je ook oplost door een gewichtje op een x plek vd velg te plaatsen. Itt statisch balanceren, at altijd in het hart vd velgrand gebeurt.
Tis basis natuurkunde, alles is in balans te krijgen.Je hebt wel gelijk.
Het is een vak apart, ervaring.
De mensen bij Schenck die balanceerden, gaven ook curcussen.
Turbines van centrales krijgen op meerdere plaatsen op de x en y as een balanceergewicht.
Verschilt per turbine en onbalans, af en toe kwam zo'n turbine ongeveer naar "buiten" lopen. Klant had van te voren het idee dat dit nooit meer goed kon komen.
Na een dagje diverse keren opstarten en balanceren liep het apparaat weer als nieuw.
Tis basis natuurkunde, alles is in balans te krijgen.
Is gewoon een vicieuze cirkel
Jij verdient minder, dus geef je minder uit, dus de motorzaak verdient minder, waardoor de monteur minder verdient, waardoor de monteur minder uitgeeft bij de bakker, waardoor de bakker weer minder uitgeeft in de techniek, waardoor jij minder verdient etc etc etc
Een balanceermachine is een meetinstrument. Die geeft meetwaardes aan (lokatie en gewicht).Maar, ik wil nog graag antwoord op de vraag, wat is de grens bij een wiel uitbalanceren?
Geeft de display alleen aan dat het goed is?
Of geeft de display alleen waardes weer, en mag je zelf bepalen wat goed genoeg is?
En dan het krenterig vinden als mensen eerst shoppen/zoeken voor een betere prijs,
in plaats van het blind naar de eerste middenstander met een lekker wijf achter de
balie omdat je ze ook wat gunt
( ok, wat kort door de bocht.. maar het komt er wel op neer )
Ok, ik woon.. 15ish kilometer van de grens ( belgië )
Uiteraard, tank ik in Belgenland wegens de zeer gunstige prijs tegenover die bij
de Nederlandse pomp ( woon.. 1km van een pomp )
Scheelt me 28 cent de liter..
Haal meestal 120 liter per keer ( scheelt me 33 euro )
Kost me 20 minuten..
Tja.. dat verdien ik niet per uur.. dus rij ik naar "de buren"...
Dus, ben ik dan een zuinige krent, dat ik die besparing pak.. en in Belgenland tank..
Of gebruik ik de mogelijkheden ?
Zo bekijk ik ( en vele ) het ook met aanschaffen van producten / diensten.. of
de keuze tussen zelf doen of uitbesteden.
Vind het eerder dom als je het niet doet, of je -bent zo rijk- dat het je niet boeit.
( nette positie , goed bezig )
Je hebt ook wel weer een punt.
Vroeger waren de prijzen veel minder transparant.
Mijn schoonvader zei altijd, als de middenstanders in de buurt het goed hebben, dan heb jij het ook goed.
Maarja, hij had een schildersbedrijf en hij bleef dus ook in de regio.
Hij was er wel heel strikt in. Feestjes werden verdeeld onder de plaatselijke horeca, enz.
Het geld moest in de regio blijven, dat was goed
Een slag veroorzaakt dynamische onbalans.
Je kunt dat oplossen op een (goede) balanceermachine, je neemt er natuurlijk de slag zelf niet mee weg
Wel apart dat we in de hele wereld al tientalen jaren autowielen dynamisch balanceren, en als het op motorfietswielen aankomt, men opeens doet alsof het apart is
En dan het krenterig vinden als mensen eerst shoppen/zoeken voor een betere prijs,
in plaats van het blind naar de eerste middenstander met een lekker wijf achter de
balie omdat je ze ook wat gunt
( ok, wat kort door de bocht.. maar het komt er wel op neer )
Ok, ik woon.. 15ish kilometer van de grens ( belgië )
Uiteraard, tank ik in Belgenland wegens de zeer gunstige prijs tegenover die bij
de Nederlandse pomp ( woon.. 1km van een pomp )
Scheelt me 28 cent de liter..
Haal meestal 120 liter per keer ( scheelt me 33 euro )
Kost me 20 minuten..
Tja.. dat verdien ik niet per uur.. dus rij ik naar "de buren"...
Dus, ben ik dan een zuinige krent, dat ik die besparing pak.. en in Belgenland tank..
Of gebruik ik de mogelijkheden ?
Zo bekijk ik ( en vele ) het ook met aanschaffen van producten / diensten.. of
de keuze tussen zelf doen of uitbesteden.
Vind het eerder dom als je het niet doet, of je -bent zo rijk- dat het je niet boeit.
( nette positie , goed bezig )
Heeft ie een punt, in zijn positie ( zelfstandig ) , en zoals het hier in de regio werkt.
"ze gunnen het elkaar onderling".
Van buiten, word er onder de middenstanders , alleen ingehuurd als het lokaal niet kan.
( of, zoals wel vaker.. er ergens ruzie is)
Heb zelf deze belangen niet , werk bij een landelijk bedrijf in een uitvoerende functie.
( lees, het boeit niemand waar ik m'n boodschappen doe ;p )
Ga ik bij de lokale alleen nog shoppen, gaan ze echt niet overstappen naar "mijn bedrijf".
En zelfs zouden ze dat doen, verdien er dan nog niks extra mee..
Ofwel.. mijn motivatie om lokaal boodschappen te doen, is er niet..
( waarom zou ik? krijg zeker geen tegenorders )
Dus beoordeel op prijs/kwaliteit .. en dan word de kiesgroep, met het huidige internet..
Wereldwijd..
Ik vind dat een beetje bekrompen. Tuurlijk snap ik wel dat je de buurman wat gunt. Maar per saldo maakt het geen bal uit als iedereen bij de buurman koopt of juist niet, de hoeveelheid geld wordt er niet meer of minder van.Je hebt ook wel weer een punt.
Vroeger waren de prijzen veel minder transparant.
Mijn schoonvader zei altijd, als de middenstanders in de buurt het goed hebben, dan heb jij het ook goed.
Maarja, hij had een schildersbedrijf en hij bleef dus ook in de regio.
Hij was er wel heel strikt in. Feestjes werden verdeeld onder de plaatselijke horeca, enz.
Het geld moest in de regio blijven, dat was goed