Leefbaarheid van jouw regio?
Ik doe het wel, de laatste super in het dorp sponsoren.
Als die er niet meer is, moet ik minimaal 6 km rijden.
Maar ik hoor het wel. Je bent niet echt betrokken bij je woonomgeving. Dat kan.
Een slag veroorzaakt dynamische onbalans.
Je kunt dat oplossen op een (goede) balanceermachine, je neemt er natuurlijk de slag zelf niet mee weg
Wel apart dat we in de hele wereld al tientalen jaren autowielen dynamisch balanceren, en als het op motorfietswielen aankomt, men opeens doet alsof het apart is
En dan het krenterig vinden als mensen eerst shoppen/zoeken voor een betere prijs,
in plaats van het blind naar de eerste middenstander met een lekker wijf achter de
balie omdat je ze ook wat gunt
( ok, wat kort door de bocht.. maar het komt er wel op neer )
Ok, ik woon.. 15ish kilometer van de grens ( belgië )
Uiteraard, tank ik in Belgenland wegens de zeer gunstige prijs tegenover die bij
de Nederlandse pomp ( woon.. 1km van een pomp )
Scheelt me 28 cent de liter..
Haal meestal 120 liter per keer ( scheelt me 33 euro )
Kost me 20 minuten..
Tja.. dat verdien ik niet per uur.. dus rij ik naar "de buren"...
Dus, ben ik dan een zuinige krent, dat ik die besparing pak.. en in Belgenland tank..
Of gebruik ik de mogelijkheden ?
Zo bekijk ik ( en vele ) het ook met aanschaffen van producten / diensten.. of
de keuze tussen zelf doen of uitbesteden.
Vind het eerder dom als je het niet doet, of je -bent zo rijk- dat het je niet boeit.
( nette positie , goed bezig )
Mag zeker niets kosten?Heeft er iemand nog popcorn?
Ja en nee.Wat heeft een slag in het wiel met onbalans te maken?
Twee verschillende dingen.
Niet meer dan inkoop, en dan graag nog wat korting.Mag zeker niets kosten?
De display geeft (bij juist invoeren van de parameters) de onbalans aan in grammen, en de plaats waar je de gewichtjes zou moeten plakken. In de praktijk moet je na het plakken de machine nogmaals laten balanceren, en zie je soms/vaak nog een kleine afwijking. Wat wel en niet acceptabel is, dat is aan de monteur.Maar, ik wil nog graag antwoord op de vraag, wat is de grens bij een wiel uitbalanceren?
Geeft de display alleen aan dat het goed is?
Of geeft de display alleen waardes weer, en mag je zelf bepalen wat goed genoeg is?
De display geeft (bij juist invoeren van de parameters) de onbalans aan in grammen, en de plaats waar je de gewichtjes zou moeten plakken. In de praktijk moet je na het plakken de machine nogmaals laten balanceren, en zie je soms/vaak nog een kleine afwijking. Wat wel en niet acceptabel is, dat is aan de monteur.
De reden dat de aflezing afgerond is op 5 gram is omdat je anders een enkele klant krijgt die pas tevreden is als er alleen maar nullen op het apparaat staan...... Niet dat hij er iets van zal merken als de waarde ongeveer nul is in plaats van precies nul.
Ik hanteer de regel dat bij voorbanden er niet meer dan 5 gram links of rechts op het display mag staan, en bij achterbanden 10 gram. In beide gevallen moeten ze dan statisch wel nul aangeven, dus alleen een kleine dynamische onbalans mag overblijven.
De display geeft (bij juist invoeren van de parameters) de onbalans aan in grammen, en de plaats waar je de gewichtjes zou moeten plakken. In de praktijk moet je na het plakken de machine nogmaals laten balanceren, en zie je soms/vaak nog een kleine afwijking. Wat wel en niet acceptabel is, dat is aan de monteur.
De reden dat de aflezing afgerond is op 5 gram is omdat je anders een enkele klant krijgt die pas tevreden is als er alleen maar nullen op het apparaat staan...... Niet dat hij er iets van zal merken als de waarde ongeveer nul is in plaats van precies nul.
Ik hanteer de regel dat bij voorbanden er niet meer dan 5 gram links of rechts op het display mag staan, en bij achterbanden 10 gram. In beide gevallen moeten ze dan statisch wel nul aangeven, dus alleen een kleine dynamische onbalans mag overblijven.
Met een handmatige balanceerbok van 4 tientjes kun je anders ook prima balancerenIk meen dat 2/3 pagina's terug nog gesteld wordt dat "het de bandenboer vrijwel niks kost", terwijl het verschil tussen een matig en een goed standaard balanceerapparaatje al €3000,- is.
Ik stuur vaak mensen met aanhoudende problemen naar de lokale specialist, die heeft een Hunter Roadforce machine van €20.000 neergezet en lost vrijwel iedere fout van een "bandenhalletje" op. Ik heb moeite om in te schatten hoe hij die machine moet terug verdienen in het huidige handelsklimaat (zie topic).
Ik vind het wel een informatief topic.
Vooral het offtopic gedeelte, maar toch is het één van de weinige topics waar je 2 kanten van een verhaal voorbij ziet komen!
Daarmee kun je behoorlijk balanceren.Met een handmatige balanceerbok van 4 tientjes kun je anders ook prima balanceren
Er komen er vast nog wat bijEr vraagt iemand wat de marge op motorbanden is, en we weten er gewoon 13 pagina's mee vol te lullen .....
Er vraagt iemand wat de marge op motorbanden is, en we weten er gewoon 13 pagina's mee vol te lullen .....
Goed genoeg voor de moto gp.Daarmee kun je behoorlijk balanceren.
Een goede machine (niet een brakke chinees) zorgt voor goed balanceren.
Ik denk dat dat gauw 50% zal zijn.
Van de nieuwwaarde, dat dan weer wel.
Anders zal het iets minder zijn, en beter duur dan niet te koop.
Alle waar is naar zijn geld.
Denk ik.
Ik vind dat een beetje bekrompen. Tuurlijk snap ik wel dat je de buurman wat gunt. Maar per saldo maakt het geen bal uit als iedereen bij de buurman koopt of juist niet, de hoeveelheid geld wordt er niet meer of minder van.
Nope.Als je als motorzaak/bandenmonteerder de prijzen van de bandenleaders/oponeo's een beetje wil benaderen (want anders kopen ze de banden zelf bij die bandensites), dat je het met 10% wel gehad hebt qua marge denk ik.
Heeft er iemand nog popcorn?