8<
De inkoopprijs van banden ligt voor veel motorzaken hoger dan de prijs waarvoor je als consument via Internet banden kunt bestellen.
Ik kan dit bevestigen.
Als bedrijf inkopen bij de groothandel, is duurder dan als particulier online kopen.
Wie geen vieze handen wil zal betalen.
Importeurs, vooral de oude, gevestigde namen, denken dat het zo'n vaart niet zal lopen en passen hun model niet aan. Daar komen ook de smoezen en fabels vandaan dat internetbanden van een mindere kwaliteit zijn, ouder zijn, B-keus etc.Dit! Dan gaat er toch iets structureel mis? Hoe kan dat dan?
Importeurs, vooral de oude, gevestigde namen, denken dat het zo'n vaart niet zal lopen en passen hun model niet aan. Daar komen ook de smoezen en fabels vandaan dat internetbanden van een mindere kwaliteit zijn, ouder zijn, B-keus etc.
Vervelend eh, zo'n vrije markt waarbinnen mensen zelf mogen bepalen of ze ergens wel of niet 100+ euro meer uitgeven aan hetzelfde.Beter idee is om eens een banden importeur te bellen en daar eens vragen hoeveel marge een bedrijf heeft op de banden. Met die info ga je naar een bedrijf en dan ga jij bepalen wat een redelijke prijs is wat het geheel mag gaan kosten.
Dat bespaart hier weer een hoop geneuzel, dit doe ik trouwens ook bij de Albert Heijn.
Bij je aangehaalde supermarkt is het zelfs normaal om van hetzelfde product 2 a 3 verschillende merken te hebben op een apart prijsniveau (met bijbehorende verwchillende marges). Misschien kun je je hersens eens kraken over het feitje waarom ze dat precies doen... Hmmmmmm
Zo simpel is het uiteindelijk gewoon. Bellen, duidelijk vragen/aangeven wat je wilt. Bevalt de prijs je, afspraak maken en klaar.. en anders wens je elkaar en fijne dag en kijk je verder..Ikzelf heb ook contact opgenomen met onze vriendelijke bandenboer. Kreeg een prijs waar ik me prima in kon vinden en heb een afspraak gemaakt om ze op zaterdag te laten wisselen.
Over het algemeen zijn de budget varianten zelfs met iets meer inhoud. En veelal staat er een prijs/kg bij. Dus het wordt die consument wel heel makkelijk gemaakt om te vergelijken.Resultaat: Bijvoorbeeld de JUMBO roept "wij hebben het zelfde, voor nóg mindâh!" en de gretige / gulzige consument heeft niet door dat ze een fractie minder inhoud in de verpakking stoppen.
Dit! Dan gaat er toch iets structureel mis? Hoe kan dat dan?
Internet en globalisering is wat er mis gaat. Je kunt nu vanuit lage-lonenlanden je diensten en producten aanbieden in hoge-lonenlanden. Op korte termijn lijkt dat leuk voor de consument in die dure landen, op lange termijn is het de doodsteek voor de welvaartsstaat.
Geen duidelijke offerte vragen, niet doorvragen als er iets wordt gemompeld.........
En dan verbaasd zijn als het anders is dan verwacht.
Aan de lage lonenlanden?Verander gewoon mee. Pas je aan.
Internet en globalisering is wat er mis gaat. Je kunt nu vanuit lage-lonenlanden je diensten en producten aanbieden in hoge-lonenlanden. Op korte termijn lijkt dat leuk voor de consument in die dure landen, op lange termijn is het de doodsteek voor de welvaartsstaat.
Aan de lage lonenlanden?
Ik denk dat hier inmiddels alles wel gezegd is in relatie tot de vraag van TS. Ik vermoed dat er wel een slotje op kan.
Als dat een goede reden zou zijn om slotjes te plaatsen, waren er maar 3 actieve topix op MF.Ik denk dat hier inmiddels alles wel gezegd is in relatie tot de vraag van TS. Ik vermoed dat er wel een slotje op kan.
Waarom kan een Duitse groothandel (geen lage lonen land) mij een setje aanbieden, voor 170 euries, terwijl de dealer voor de achterband alleen al 160 vraagt. Zelf omleggen en balanceren is met het eigen 3e hands omgebouwde wisselaartje zo gepiept. Als de Nederlandse importeur overvraagt, ga je toch naar een ander. Het was nog nooit zo makkelijk, om over de grens inkopen te doen. De EU doet veel fout, maar dit is redelijk goed geregeld.
In de zeevaart gebeurde dat al voordat er chauffeurs bestonden.Moeten chauffeurs al jaren..
Kraait geen haan naar,
Zal ik me zeker druk gaan maken als een ander in de verdrukking komt..
*hahaha* nee..
"told you so..." ...
Pas je maar aan, moesten -wij- ook..
Je zal als consument zelf moeten reclameren bij de verkoper, als er iets is.Dit zie ik in mijn handel helaas ook, waarbij het probleem pas aan het licht komt als er een artikel met bijv. een productiefout op de markt komt. Dan zijn de klanten die iets kopen via het NL dealer netwerk op eens enorm in het voordeel, terwijl de mensen die zelf iets via een Engelse of Duitse shop gekocht hebben óf 0 op het rekest krijgen, óf op kosten worden gejaagd om een verbeterd product in huis te krijgen.
Geldt dat in de bandenhandel ook?