In Duitsland is de consumentenbescherming nog even beter geregeld dan hier, dus dat gaat niet op.Je zal als consument zelf moeten reclameren bij de verkoper, als er iets is.
Als bedrijf zal je consumentengarantie moeten bieden. Dat is 1 factor waardoor de prijs bij een NL bedrijf al meteen hoger moet liggen, dan bij een DLD webshop.
Als ik als bedrijf de banden inkoop bij duitse webshop, en hier verkoop aan klanten....In Duitsland is de consumentenbescherming nog even beter geregeld dan hier, dus dat gaat niet op.
Als ik als bedrijf de banden inkoop bij duitse webshop, en hier verkoop aan klanten....
Dus...
Omdat ze heel goed hun best doen om een Duits bedrijf te zijn, maar eigenlijk Pools zijn?
Precies. En de tijd en moeite alleen al kost iets.Ja, dan zal jij de consumentenbescherming mogen leveren.
En die bescherming gaat niet op als je zakelijk inkoopt volgens mij.
Als er hier op mijn werk (Brussels Airport), iets niet goed verstaan wordt, dan zeg je "say again please". Er wordt geen actie gevoerd of toestemming tot iets gegeven als er iets niet duidelijk was. Dat kan vervelend zijn voor ATC (air traffic control) als je wilt dat ze het herhalen, maar het moet als het moet.Het zat hem er een beetje in dat ik de tweede keer dat ik belde haast had, omdat de ANWB bij me was om een plug in de band te stoppen. Daarnaast was dat net tijdens de storm, dus verstond ik niet alles goed
... in dat geval lijkt de prijs mij idd best normaal.Ik heb de complete motor gebracht.
Ik haal mijn wielen er uit en zet ze zelf weer terug. En als het geen te stijve banden zijn vervang ik ze ook nog zelf ... en ik krijg er géén vieze handen van ...Wie geen vieze handen wil zal betalen.
Je zal als consument zelf moeten reclameren bij de verkoper, als er iets is.
Als bedrijf zal je consumentengarantie moeten bieden. Dat is 1 factor waardoor de prijs bij een NL bedrijf al meteen hoger moet liggen, dan bij een DLD webshop.
Goedkoop of duur is allemaal te verklaren, en niet echt ter zake doende (voor de ondernemer).Bij banden loont het heel erg om even om je heen te kijken idd.
Eerst liet ik mn achterband vervangen bij een grote "glazen showroom" dealer, voor bijna dat geld heb ik daarna bij quikservice bleiswijk een compleet set gekregen.....
Banden speciaal zaken zijn gewoon veel goedkoper.
Super blackbird zal vast meer kunnen zeggen over dit onderwerp.
Nee, omdat in Duitsland onderhouds- en slijtageproducten zoals banden standaard 30%-40% onder de prijs liggen van Nederland. En de montagekosten zijn ook nog eens een stuk lager. Dat is al jaren zo. ...
Ik laat de dealer bij een servicebeurt de banden vervangen als ze eraan toe zijn. Ik heb weinig zicht op wat dat kost, want de rekening laat nettobedragen zien en onder de streep wordt het totaal bruto gemaakt. Hij geeft mij de keuze tussen zelf vervoer regelen, leenmotor (regelmatig een fraaie demo) of haalt en brengt mijn motorfiets.
Hij weet dat ik 1x per jaar mijn motor aan hem geef, om daarna minstens een jaar onbezorgd te rijden, of dat nou 1000 of 10.000 km is. En ja, dat kost geld en dat kan goedkoper. Maar ik wil het gevoel hebben dat mijn motor veilig en betrouwbaar is en dat, mocht er eens iets mankeren, ik geen discussie krijg over wie daarvoor verantwoordelijk is.
Afgezien van het gemak gun ik hem dat. Voor niets gaat de zon op.
P.s. Ik heb toch even nagegaan wat mijn banden per km kosten: ca 1,2 cent. Dat is ca 5% van de totale kosten...
Mijn inziens sla je hier dan ook de spijker op de kop voor velen:
Onkundige sleutelaars (en ik hoor daar absoluut bij, heb gelukkig 2 ongekend goede monteurs in mijn omgeving) hebben alleen vertrouwen in dealers en betalen daarvoor.
Terwijl de betere beunen in de wereld weten dat juist monteurs bij garages en dealers vaak qua kennis en kunde enorm tegenvallen
als ik online kijk dan kost een:
pilot road 4 120/70 zr17 92 euro.
pilot road 4 180/55 zr17 115 euro.
leg ze er zelf op, ben je helemaal goedkoop uit.
Goeie tip inderdaad! De meeste mensen doen dat ook met hun trapfiets!
Dus waarom de motorfiets dan niet?
Ik denk ook dat (on-)kunde van monteurs etc hier ook eigenlijk niet het argument is. Zoals eerder aangegeven heb ik forse prijsverschillen bij 2 officiële merkdealers gezien. Dan heb ik het over 120 euro verschil op 1 set banden incl montage. Ik deed dus onderhoud bij de één en banden bij de ander.Dit gaat vast lullig klinken, maar ik bedoel het niet persoonlijk: eigenlijk zeg je hier meer iets over je eigen kunde en het gebrek aan vertrouwen daarin. Dat je daarvoor betaalt, vind je normaal (ik ook hoor).
Als je kan sleutelen en dat weet, heb je daar meer of net zoveel vertrouwen in dan de motor aan een dealer afgeven, normaal gesproken
Zoals je het nu stelt, komt het op mij over dat je het goed praat (voor jezelf) om veel te veel voor banden te betalen. Het argument dat je daarbij levert is 'vertrouwen in de montage' (en in andere gevallen, zoals door jezelf, een beun of een niet merk-dealer dus niet).
Mijn inziens sla je hier dan ook de spijker op de kop voor velen:
Onkundige sleutelaars (en ik hoor daar absoluut bij, heb gelukkig 2 ongekend goede monteurs in mijn omgeving) hebben alleen vertrouwen in dealers en betalen daarvoor.
Terwijl de betere beunen in de wereld weten dat juist monteurs bij garages en dealers vaak qua kennis en kunde enorm tegenvallen
Omdat een apparaat best prijzig is en als jij niet meermaals per jaar banden wisselt dan duurt dat jaren voordat je dit er uit hebt.
Ik heb de prijs gedeeld met een maat en wij rijden samen op het circuit. Inmiddels hebben wij in 1 (of 2) jaar zoveel keren banden gewisseld dat we het er wel uit hebben.
Dat doe ik gewoon met 3 bandenwippers, komt geen machine aan te pas
Ik laat de dealer bij een servicebeurt de banden vervangen als ze eraan toe zijn. Ik heb weinig zicht op wat dat kost, want de rekening laat nettobedragen zien en onder de streep wordt het totaal bruto gemaakt. Hij geeft mij de keuze tussen zelf vervoer regelen, leenmotor (regelmatig een fraaie demo) of haalt en brengt mijn motorfiets.
Hij weet dat ik 1x per jaar mijn motor aan hem geef, om daarna minstens een jaar onbezorgd te rijden, of dat nou 1000 of 10.000 km is. En ja, dat kost geld en dat kan goedkoper. Maar ik wil het gevoel hebben dat mijn motor veilig en betrouwbaar is en dat, mocht er eens iets mankeren, ik geen discussie krijg over wie daarvoor verantwoordelijk is.
Afgezien van het gemak gun ik hem dat. Voor niets gaat de zon op.
P.s. Ik heb toch even nagegaan wat mijn banden per km kosten: ca 1,2 cent. Dat is ca 5% van de totale kosten...
Omdat een apparaat best prijzig is en als jij niet meermaals per jaar banden wisselt dan duurt dat jaren voordat je dit er uit hebt.
Ik heb de prijs gedeeld met een maat en wij rijden samen op het circuit. Inmiddels hebben wij in 1 (of 2) jaar zoveel keren banden gewisseld dat we het er wel uit hebben.