• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

MT 09 met dynamische knipperlichten

• Onderwerp starter Onderwerp starter MT09FS
  • Startdatum Startdatum
  • Featured

MT09FS

MF'er
Lid geworden
24 apr 2023
Waarderingsscore
5
Hallo,

Ik heb een MT 09 van 2020.
Hier heb ik dynamische knipperlichten op gemonteerd. Ik heb tevens de standaard relais vervangen voor een LED relais alleen nu loopt de balk van de dynamic knipperlichten maar tot de helft en niet helemaal vol. Iemand een idee waaraan dit aan kan liggen ?

Laatst bewerkt:
volgens mij zorgen de knipperlichten zelf voor de loop beweging en moet je gewoon permanent 12V toedienen, dus niet knipperend
probeer eens met een knipperlicht rechtstreeks op de batterij aan te sluiten om te zien wattie doet

Instelbaar relais gebruiken. Kan je hem langsamer laten knipperen, dan maakt hij de volle balk af.

Bijlagen

• Screenshot_20250324-220040.Chrome.webp
    Screenshot_20250324-220040.Chrome.webp
    60,6 KB · Weergaven: 0
volgens mij zorgen de knipperlichten zelf voor de loop beweging en moet je gewoon permanent 12V toedienen, dus niet knipperend
probeer eens met een knipperlicht rechtstreeks op de batterij aan te sluiten om te zien wattie doet
Dit is inderdaad vaak de reden. Het relais schakelt sneller dan de knipperlichten, die hun cyclus dan niet afmaken.
Ik heb het op deze manier bij een MT-07 opgelost. Als ik me goed herinner heb ik een draadbrugje gelegd en het relais verwijderd. Ik weet even de details niet meer helaas.

Klein nadeel is alleen dat je knipperlichten “uit sync” gaan als je ze gedurende langere tijd aan hebt. Je voor- en achterknippers gaan dan ongelijk. Bij de alarmlichten gaan ze uiteindelijk alle 4 ongelijk, dat ziet er raar uit.
Eigenlijk moet je een relais hebben dat instelbaar is qua interval zodat je het precies goed kan instellen.

Edit: zoals @FLYCUTTER41 al zegt :)

Bijlagen

• IMG_2402.webp
    IMG_2402.webp
    40,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2401.webp
    IMG_2401.webp
    43,1 KB · Weergaven: 0
Nee dat zijn ze niet inderdaad.

Ik heb nu een 2-pins LED relais.
Die verstelbare relais is dit een relais welke ook op de motor zit buitenom die 2-pins LED relais?

Iemand een foto of tekening hoe ik die moet doorverbinden? Zoals jullie al begrijpen heb ik er weinig verstand van maar wil het wel proberen.

Jep maar da’s te moeilijk
Als ik het goed zie heeft dat relais een draadje met stekker eraan
Die afknippen en draden aan elkaar draaien al te moeilijk.
Liefst dan solderen en krimpkous, maar alleen elektro tape zou ook al gaan.

1000000629.webp

Of twee van deze en een stukje draad ertussen, maar dan moet je iets verzinnen dat het niet los trilt.
1000000628.webp

Dus dat kastje is niet meer van belang? Als ik het goed begrijp kabels doorknippen. Dan deze aan elkaar vast solderen oid en dan stekker terug doen?

Als ik het goed zie heeft dat relais een draadje met stekker eraan
Die afknippen en draden aan elkaar draaien al te moeilijk.
Liefst dan solderen en krimpkous, maar alleen elektro tape zou ook al gaan.

Bekijk bijlage 2109194

Of twee van deze en een stukje draad ertussen, maar dan moet je iets verzinnen dat het niet los trilt.
Bekijk bijlage 2109195
Zeker.
Mogelijkheden genoeg om een brugje te leggen, al zou je dat relais van de steker knippen en er een kroonsteentje tussen doen. Maar ze zijn de weg ingeslagen om twee dingen met elk een eigen cyclus proberen op elkaar af te stellen omdat dat zoveel makkelijker lijkt.
Zit er een ander relais tussen dan is het een iets ander verhaal daarom eerst een schema en dan intekenen, of roepen wat er moet gebeuren en hopen dat de brommer niet affikt.
Daarbij is dit het zoveelste gestarte onderwerp met exact hetzelfde probleem. Alleen de kleur van de motor is anders.
Ik kom net bij de zoekfunctie vandaan, je zou er een stofallergie aan overhouden.

Maar ik zou bijvoorbeeld ook de kabeltjes kunnen doorknippen en hier stekkers op één kant kunnen maken en de andere kant de 2 pins stekker laten zitten en deze aansluiten op de dit oranje 2 pins verstelbare relais?

Bijlagen

• IMG_2403.webp
    IMG_2403.webp
    17,4 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan