MT09 Sport tracker, hoge Akrapovic uitlaat tegen knipperlicht

vGlabbeek

Rookie
2 apr 2020
3
0
Beste,

Ik heb een MT09 Sport tracker uit 2015 gekocht en heb hier afgelopen week een Akrapovic High Mount uitlaat onder gemonteerd.
Nu kom ik in de knoei met mijn knipperlicht, deze zit namelijk op dezelfde plek als de uitlaat (zie foto's). Ik kan de uitlaat niet anders monteren.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kunnen jullie meedenken aan een goeie oplossing?

Ik zat zelf te denken aan andere knipperlichten, de originele zijn niet heel mooi..
Lager maken van de kentekenplaat houder, als deze een centimer lager zou zijn past het allemaal wel. (weet alleen niet hoe).

Hoor graag of jullie nog goede ideeën hebben!
motor 4.jpg

motor 3.jpg

motor 2.jpg

motor 1.jpg
 
motor 2.jpg

Is het mogelijk de in rood omcirkelde schroeven los te draaien en dan kentekenplaathouder naar achter te kantelen en dan weer vast te zetten?
Misschien past het dan net
 
Thanks, zal het proberen! ik heb meerdere sport tracker versies met korte kentekenplaat en dezelfde uitlaat gezien.

Zelf het showmodel op de beurs had led lichten die tegen de uitlaat aankomen zo te zien:
1585920013203.png
 
Zelf beugels maken zodat de knippers er net onder komen. Rechte strips buigen en zwart spuiten en klaar is ts.
Inderdaad,ofwel de huidige L vormige steunen van de knippers lager zetten,die zitten met boutjes vast op de plaathouder.
Ik zou de kunststof kentekenplaathouder wel vervangen door een aluminium exemplaar.
Daar kun je dan de originele L vormige steunen op vast zetten op een lagere plaats.
En dan gewoon je kentekenplaat er op.
Je moet dan hoogstens een paar gaatjes boren in die alu plaathouder.
 
Kan je de beugels/adapters van de knipperlichten niet naar onder verplaatsen? Dat ze wat meer aan de onderkant (zijkanten) van de kentekenplaathouder zitten? Er zijn universele korte kentekenplaathouders waarbij dit verstelbaar is namelijk. Ik had dit zelfde probleem met een high mount Mivv op een oude Hornet namelijk zo opgelost.
 
Klinkt misschien vreemd, maar voor de Tracer 900 heb je een korte en een lange versie van de verkorte kentekenplaathouder, daar zit een soort tussenstuk bij wat je wel of niet kan gebruiken. Daarbij heb je namelijk het probleem dat de korte versie in de knel komt met het kofferrek, dus bij het gebruik van koffers moet je de lange versie gebruiken. Misschien kan je daar eens naar informeren, mogelijk past diezelfde houder ook op de MT09.
 
Kan je de beugels/adapters van de knipperlichten niet naar onder verplaatsen? Dat ze wat meer aan de onderkant (zijkanten) van de kentekenplaathouder zitten? Er zijn universele korte kentekenplaathouders waarbij dit verstelbaar is namelijk. Ik had dit zelfde probleem met een high mount Mivv op een oude Hornet namelijk zo opgelost.
Dat is net wat ik bedoel,en daarom zeg ik ook om een alu kentekenplaathouder te gebruiken,op die kunststof plaat gaat dat niet lang houden.
 
Is dit opgelost? Kan ik zomaar een high mount akrapovic monteren op een std mt09. Er komt wel een apart beugeltje bij voor onder het zadel. Maar het lijkt mij dat de kappen de mt in de weg zitten iemand ideeen enof tips. Linker foto kwam ik via Google tegen maar daar lijkt een aanpassing aan gedaan. Rechts is de foto van mijn mt. Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • A009F710-0737-4CE1-B7D1-0C1F3E1D25CB.jpeg
    A009F710-0737-4CE1-B7D1-0C1F3E1D25CB.jpeg
    130,3 KB · Weergaven: 21
  • 13281C00-735C-4DC3-9657-7A9ED0BCB0FF.jpeg
    13281C00-735C-4DC3-9657-7A9ED0BCB0FF.jpeg
    98,5 KB · Weergaven: 20
Terug
Bovenaan Onderaan