MWR filter reinigen en oliën, Hoe?!

VMC

Die hard MF'er
20 feb 2014
614
0
Heb dit filter in mijn GSX-R 600 K9 zitten.

MC-070-06HE%20%20GSXR600-750.JPG


Filter zat al in de motorfiets toen ik hem aanschafte, geen boekjes of verpakking erbij gekregen. Ik heb bij JVP (Sinds kort Frontrow Components) originele reinigingsvloeistof en luchtfilterolie besteld.Kwamen allebei in een flesje.

Schoonmaken ging verder best goed, filter echt brandschoon gekregen. Oliën is een heel ander verhaal. Olie is en stuk dikker dan olie zoals ik die ken voor crossmotoren en ik krijg de olie niet genoeg door het hele filter heen zonder dat het voelt alsof ik teveel olie aan het opbrengen ben. Schuim zit gelijmd en is dus verder niet van het frame af te halen. Zachtjes uitknijpen is dus ook niet mogelijk.

Op de website van MWR noch op hun Facebookpagina kom ik handleidingen tegen. Ik heb ook nog even onverrichterzake op Youtube gezocht.

Ik heb al een mailtje naar MWR gestuurd maar aangezien ik maandag afreis naar Assen en het filter graag goed geolied in de fiets heb stel ik de vraag hier dus ook nog maar even.
 
je hoeft alleen de aanvoer kant in de spuiten met de olie , dit vangt dan de kleine deeltjes als eerste en dit was je er dus uit als je het schoonmaakmiddel gebruikt, het hoeft dus niet door en door , veel plezier op assen
 
Terug
Bovenaan Onderaan