Nóg weer zo'n cafe project.. XS650

Appexs

Rookie
3 mei 2010
25
0
Dronten
Voor dat ik wat over de motor begin te ouwehoeren, zou ik eerst eens iets over mezelf vertellen.

Ik ben Albert Albring, ben 20 jaar oud en kom uit Dronten.
Ik volg een opleiding voor vliegtuig monteur, in Zwolle.

Ik heb in mei vorig jaar een Yamaha XS650 (heritage special) gekocht. Eigenlijk was deze veel te netjes nog(en te duur) maar goed ik, in al mijn enthousiasme, zo snel mogelijk zo'n mooie machine gekocht. Om daarna maar eens een jaar (behalve het uit elkaar halen en wat kleine dingetjes) lekker niks aan te doen B| :) Ow ow ow, ik toch!! Met mijn luie reet!

Het wordt nu dus de hoogste tijd om er wat aan te doen.

Wat ik nu al heb gedaan is:
- Frame gedeeltelijk aangepast.
- Kroonplaat aangepast.
- Originele dempers vervangen door megatonnetjes. 8-)
- Lagerbussen in de achterbrug vervangen door een paar bronzen exemplaren.
- Ben nu bezig met de rearsetjes (wat ik stiekem een beetje heb afgekeken van Miob, sst.. niet zeggen *D )

Dus dat schoot mooi op in zo ongeveer een jaar :z

Binnenkort komen er een paar conische lagers in het balhoofd en dan kan ik m weer op wielen zetten zodat ik kan kijken hoe ik t frame verder aan ga passen. Ook komen er een paar 7-spaaks velgen op. De velgen die bij een heritage special horen staan (naar mijn idee) niet bepaald onder een cafe racer.

Verder weet ik eerlijk gezegd nog niet precies hoe ik wil dat mijn cafe racer er uit komt te zien. Ik vind de stijl van de wrench monkees echt super gaaf. Maar de stijl van een 'originele' cafe racer ook erg mooi. Daar bedoel ik de tritons en zo mee.

Dit was t wel even zover. Hoop natuurlijk het nodige advies en zo te krijgen zoals dat altijd zo mooi gebeurd hier op t forum.

Weet iemand ook hoe je foto's kan posten of kleiner kan maken? Ik kan nu maar foto's uploaden van 360kb ofzo??
 
Ik ben benieuwd! Een XS650 is een prachtige motor en ik ben gek op café's, old skool racers èn caferacers.

Ik snap alleen niet dat je voor gietwielen gaat. Naar mijn idee hoort een caferacer een parallel twin blok te hebben (het liefst Engels, maar ja een xs650 was toch een beetje de Japanse Triumph), een stel spaakwielen met een flinke remtrommel in het voorwiel.

Wat jij gaat bouwen is in mijn ogen meer een oldskool streetfighter, maar goed ook die kunnen heel vet zijn :)

Succes, ik ga je volgen!
 
Laatst bewerkt:
Dankje!

Dat is dus ook wat ik bedoelde met 'originele' cafe racer. Misschien is cafe racer stijl een betere omschrijving van wat ik wil gaan doen. :)

Toevallig bekend met het plaatsen van plaatjes op t forum??
 
Plaatjes uploaden op bijv imageshack en dan kan je dze hier in een bericht plaatsen met de "forumcode" die je daar krijgt. Klinkt lastig, is het niet. Succes en ben benieuwd!

Ps zitten er nu dus spaakwielen in en je gaat voor gietwielen? Grappig, is 9 vd 10 keer andersom.
Wel lekker origineel ;)
 
Deze ga ik ook volgen, een XS650 is namelijk de volgende on my wishlist :Y

Wel vreemd dat je geen spaakwielen wilt. Ze zijn zeldzaam, dus sla er maar wat poen uit als je ze verkoopt!

Om foto's up te loaden gebruik je volgens mij best Tinypic.
Maak een account aan (duurt 2 sec.), dan kan je je eigen foto's netjes structureren in albums. En je kan er 5 tegelijk uploaden aan acceptabele snelheden. Je foto kan je verkleinen naar keuze op de site, "standaard" betekent 2 mpxl 1600x1200, maar je kiest best voor 600x800. Ik heb ondertussen al 600 foto's en video's op mn account *O*
 
Jaa jullie hebben opzich ook wel gelijk hoor.. maar ik heb nou velgen met dit soort spaken




naar mijn idee niet echt iets wat heel mooi staat onder een caferacer.

Verder is dit hoe t er nu bij staat:



Niet heel bijzonder, maar het begin is er zeg maar
 
Laatst bewerkt:
Correct me if I'm wrong:
Je kan toch de velgen opnieuw laten inspaken maar met een ander patroon? Spaakwielen staan toch het mooist op een caféracer :9~

Ik ga het project volgen ;)
 
Zou ook mooi zijn..

Nouja ik bewaar deze dan nog wel even voor als die gietwieltjes echt niks zijn.. mij lijkt het juist wel stoer. Omdat ik toch de hoofdkleur zwart wil hebben met wat grijze accenten zeg maar.
 
Zou ook mooi zijn..

Nouja ik bewaar deze dan nog wel even voor als die gietwieltjes echt niks zijn.. mij lijkt het juist wel stoer. Omdat ik toch de hoofdkleur zwart wil hebben met wat grijze accenten zeg maar.

Moet je zeker doen, als ik het zo lees zijn dit zeldzame wielen. Zonde om ze weg te doen ;)
 
Je kan toch de velgen opnieuw laten inspaken maar met een ander patroon? S
:^
Gewoon omspaken, weg met dat moderne vlechtwerk.
Je ziet nu al hoeveel kapers er op de kust zijn, voor een paar doodnormale wielen :X
 
Laatst bewerkt:
Je ziet nu al hoeveel kapers er op de kust zijn

Ja inderdaad, bewaar ze toch nog maar even *D

@ rijdergijs, zijn er ook nog foto's van de motor zonder poppetje? Ziet er wel gaaf uit.
Kan je nog wat kwijt van het spul wat je er af hebt gehaald? Heb eigenlijk wel belang bij de kickstarter (als die tenminste aangepast is voor rearsets):)

Ben afgelopen week niet meer verder bezig geweest. Wacht nog op shims.. B| En of een vriend van mij een paar conische lagers voor in het balhoofd kan bestellen. Of heeft er hier misschien nog iemand een paar liggen waar die voor een mooi prijsje vanaf wilt?

Edit: @ rijdergijs laat maar.. ik heb de rest van je artikelen net even gelezen. Mooi apparaat!!
 
Laatst bewerkt:
Albert wilt het liefst nu al wel rijden.. vooral met een weertje als vandaag 8-)

Maar ik hoop haar voor de lente volgend jaar klaar te hebben, mag nu toch nog niet rijden.

Hoe loopt t bij jou? Van de zomer de wegen al onveilig maken?
 
Van de zomer?? Deze lente is de bedoeling! Kost me een vlaai als ik hem niet in april af rond :9 (wordt wel krap...)

PS je hebt mail.
 
Laatst bewerkt:
Zeer nobel steven:P
Maareh, wat doe je nog op het forum.. hup hup, aan de slag met je luie reet :P

Als je toch van de zomer op de weg zit moet je Dronten maar even aan doen.
 
FFtjes oma terug naar het verzorgingstehuis gestuurd :P
Al een tank gevonden? Verder nog vooruitgangen?
 
:^
Gewoon omspaken, weg met dat moderne vlechtwerk.
Je ziet nu al hoeveel kapers er op de kust zijn, voor een paar doodnormale wielen :X

Omspaken gaat niet, deze zijn zodanig gespaakt dat de hele spaakhoek in de velg volledig anders is dan normaal...andere velg is ook geen optie volgens mij is 48(?) spaaks..in ieder geval meer dan de normale 36 of 40 gaats velgen
 
Goed bezig!:P Mocht ook wel weer eens keer..

Nee niet echt heel veel, beetje aan het polijsten geweest enzo.. Wil m zo snel mogelijk weer even op zijn wielen hebben. Kan ik er er lekker op scheuren.
736200_h.jpg

Kom er voor de rest maar weinig aan toe.

Maar zodra er weer een beetje vorderingen zijn wordt het uiteraard gemeldt!!
 
Leuk project, ga ik volgen.

Ja die velgen omspaken gaat niet, want zijn simpelweg meer spaken dan de originele 36. De gietvelgen zijn trouwens niet bepaald lichtgewicht. Een van de redenen dat ik ze heb omgeruild voor spaakwielen.

Mag jij trouwens al zwaar rijden? ik moet nog wachten tot augustus :( ja of nu nog keer gaan afrijden maar daar heb ik geen zin in :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan