• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

na 19 januari 2013, 35kw voor beginners?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cooltruck

Die hard MF'er
Lid geworden
15 jul 2012
Waarderingsscore
0
Beste mede forum genoten!
Ik ben sinds vorige week dinsdag in het bezit van mijn (licht) motor rijbewijs (dus zit voor de duidelijk heid niet in de nieuwe regeling) *D en mag daarom ook maar een 25 kw motor rijden, maar hierover hoorde ik vandaag (van de rijschool) iets anders namelijk het volgende:
Als ik een motor koop en deze na 19 januari 2013 op mijn naam laat zetten hoef ik mij niet aan de 25 kw regeling te houden, maar mag ik 35 kw rijden (meende ik laatst ook al gelezen te hebben), maar mijn vraag aan jullie: is dit juist? zou natuurlijk heel mooi zijn en goed uitkomen, maarja voordat we problemen krijgen toch even een check hierzo.

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Evert-Jan

Laatst bewerkt:
het lijkt mij dat je gewoon onder de huidige regel geving valt dus gewoon 25 kw.

hier kan je de nieuwe en huildige wetten lezen, [TOPIC=347549/0]11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen[/TOPIC]

en zover ik weet is het zo, als er een nieuwe wet komt en je zit op het moment in die situatie, geld de nieuwe wet alleen voor jou als je er voordeel bij hebt

Nope, jou rijbewijs word een a2 rijbewijs dus een 35kw rijbewijs, even zoeken en er zijn ineens enorm veel motoren die 35 kw standaard zijn.
Als de regeling voor beginnende motor rijbewijs nou op 50kw was gezet dan kun je praktisch alle beginner motoren rijden maar 35 kw is een stap in de goeie richting.
helaas is dat a1 rijbewijs een sprong achteruit, welke sukkel die regeling er doorheen heeft gedrukt.

(dit is trouwens ook wat ik "gelezen heb, maar als ook jou rijschool dit zegt lijkt het me te kloppen. je kunt ook altijd de rdw/cbr erover lastig vallen daar verdienen zij hun geld mee)

Laatst bewerkt:
Op welke datum je een motor op jouw naam laat zetten heeft geen enkele invloed op welke motorfietsen je met jouw rijbewijs mag rijden.

Ten eerste bedankt voor de snelle reacties!!
De rijschoolhouder (die net een curcus heeft gehad over het nieuwe motor rbw) zei dat het echt waar was, maarja mensen kunnen fouten maken en dingen verkeerd opvatten, vandaar deze vraag!
Maar mijn rijbewijs word dan automatisch A2 (zou wel beter zijn)??, want dan is het inderdaad waar, en mag ik 35 kw! Maar ik zou inderdaad nog wel even cbr een berichtje sturen en deze hier posten als ik antwoord heb gekregen!
En dat was dus het belangrijste Mike Schenk: Motor moest na 19 januari op je eigen naam gezet worden om in deze regeling van 35kw te vallen!
EJ.

er staan 2 hele mooie datums om je pas: 1tje wanneer je 25 kw afloopt en 1 wanneer je vol vermogen start :). dat laatste kan de nieuwe wetgeving je niet meer afpakken als je dan nog geen 24 bent. gefeliciteerd met je pas !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan