Naar 4655 meter op carburateurs

Dat is wel de route die ook mijn voorkeur heeft. Mooi dat je een visa voor Turkmenistan hebt gekregen.

Tja, vragen... wat niet. Ben eigenlijk gewoon benieuwd naar een heel reisverslag zeg maar. Vette foto's op insta, maar ben ook zeker benieuwd naar de verhalen. Of moet ik dan inloggen ofzo?

Heb je al een visum voor het kleine stukje Rusland wat je door moet richting Mongolië? En dan weer terugrijden of motor achterlaten of... nog verder? Veel plezier in elk geval, mogen de grenzen je gunstig gestemd zijn ;)
Thanks! Onder iedere foto staat een stukje tekst met wat er die dag is gebeurt.

Ik heb inderdaad al een visum voor Rusland. Maar die is slechts voor 48u wat nu te kort lijkt. Donderdag kan ik hier naar de ambassade om te proberen te verlengen.

In Mongolië gaat de motor in een truck en ik vlieg naar huis.
 
@FTW

Heeft ermee te maken dat je op zo’n reis beter niet aan dingen kan gaan schroeven als het niet kapot is. Zeker niet als zoiets verfijnds als je carburateurs, als je daar iets in kapot draait ben je zuur want je gaat geen vervangende onderdelen vinden. Dus ik heb liever dat de motor een lange periode te rijk loopt dan dat ik twee keer m’n carburateurs open leg.

(En je hebt sowieso een tweede set banden nodig en mijn achterband is 17” die niet overal ter wereld te vinden is.) 😉
 
Heeft ermee te maken dat je op zo’n reis beter niet aan dingen kan gaan schroeven als het niet kapot is. 😉
Dat moet je sowieso nooit doen.
Wat goed loopt, lekker vanaf blijven.

Vorig jaar liep mijn FZ niet goed.
Uiteindelijk was de conclusie dat de gasbuizen en/ of naalden waren versleten.
Uit verweggistan nieuwe onderdelen kunnen scoren. (bleek zoektocht)
Maar onderwijl had ik uit een sloopcarb de verdachte onderdelen gewisseld.
Wat denk je? Motor loopt nu vrijwel oke.
Nee, ik ga voorlopig effe nix doen. De spares liggen in een doosje te wachten voor als nodig........................
 
Terug
Bovenaan Onderaan