Naheffing parkeerbelasting..

Dank voor een antwoord waar ik wat mee kan.

Op flitsservice.nl zitten nogal wat mensen die denken dat ze kennis hebben of denken dat ze grappig zijn.

Puntje wat ook nog wel van belang is, toen ik anderhalf jaar geleden MP3 ging rijden en voor het eerst parkeerde in Amsterdam heb ik het aan een agent gevraagd, die gaf aan, lekker neerzetten. Je bent een motor en je vormt geen hinder of gevaar.

Maar ik zal de uitkomst hier melden.
Je vroeg het aan de verkeerde :)

De gemeente heeft een lokaal beleid.
En vaak is dat "alles op drie of meer wielen is bekeuren'.

Uiteraard verschilt het beleid per gemeente.

Je zegt het trouwens zelf ook al: je hebt een naheffing voor parkeerbelasting gehad. En een agent gaat niet over belastingen.
 
Lindengracht TO 19 interpreteer ik als in de middenberm voor huisnummer 19. Daar mogen auto's parkeren en blijkbaar is het daar betaald parkeren. Motoren moeten daar ook betalen. Vanaf ongeveer huisnummer 11 staan paaltjes. Daar kunnen auto's niet parkeren en sta je met de motor gratis op de stoep. De grote vraag is dan: waar stond je precies?

Hier O-)
 
Laatst bewerkt:
Op een winderige avond, na een drukke dag, parkeer ik mijn auto snel op de eerste vrije parkeerplaats die ik zie. Een plaats voor invaliden.

Bij terugkomst zit er een bon onder mijn ruitenwisser en degene die hem heeft uitgeschreven loopt nog rond op de parkeerplaats.

Ik snel naar hem toe en zeg: „Mijnheer, sorry maar ik kon het bord niet zien.” Waarop hij de bon in ontvangst neemt en zegt: „Tja, dan bent u invalide.”
 
Op een winderige avond, na een drukke dag, parkeer ik mijn auto snel op de eerste vrije parkeerplaats die ik zie. Een plaats voor invaliden.

Bij terugkomst zit er een bon onder mijn ruitenwisser en degene die hem heeft uitgeschreven loopt nog rond op de parkeerplaats.

Ik snel naar hem toe en zeg: „Mijnheer, sorry maar ik kon het bord niet zien.” Waarop hij de bon in ontvangst neemt en zegt: „Tja, dan bent u invalide.”

Sterk _O-
 
Als ik dit kenteken door de RDW tool haal,
staat er bij voertuigsoort : Driewielig motorrijtuig (L5e)

Haal ik hem bij VWE door de filter, staat er: Personenauto

Op de bon staat echter MF (motorfiets?)
Wat is nou wijsheid en waarheen linkt het systeem van Cition?

MF van Motor Foertuig, het is Cition, je oeweet toch....
 
Bezwaar is afgewezen.Controleur stelt dat ik in een parkeervak stond en niet op de stoep.

Is dus een leugen, heb gelukkig getuigen (nu 3) en ga in beroep...
 
Ik stond naast de parkeervakken, op de stoep, naast de paaltjes.

Controleur blijkt een leugenaar.

Lindengracht TO 19 interpreteer ik als in de middenberm voor huisnummer 19. Daar mogen auto's parkeren en blijkbaar is het daar betaald parkeren. Motoren moeten daar ook betalen. Vanaf ongeveer huisnummer 11 staan paaltjes. Daar kunnen auto's niet parkeren en sta je met de motor gratis op de stoep. De grote vraag is dan: waar stond je precies?
 
Bezwaar is afgewezen.Controleur stelt dat ik in een parkeervak stond en niet op de stoep.

Is dus een leugen, heb gelukkig getuigen (nu 3) en ga in beroep...

Tip, ga nog eens ter plaatse en maak een paar foto's....
Leg dmv een bijschrift uit waar hoe en wat alles plaats heeft gevonden.
Rechters waarderen dit over het algemeen ;)
 
Als ik dit kenteken door de RDW tool haal,
staat er bij voertuigsoort : Driewielig motorrijtuig (L5e)

Haal ik hem bij VWE door de filter, staat er: Personenauto

Op de bon staat echter MF (motorfiets?)
Wat is nou wijsheid en waarheen linkt het systeem van Cition?

De eerste letter van een kenteken van een motor begint toch met M?
Of is dat tegenwoordig niet meer zo?
 
overigens zijn politie en parkeerbeheer amsterdam als vuur en water :P zelfs als politie voor een melding de auto neerzetten kan er bij terugkomst een bonnetje onder de ruitenwisser zitten :')
 
overigens zijn politie en parkeerbeheer amsterdam als vuur en water :P zelfs als politie voor een melding de auto neerzetten kan er bij terugkomst een bonnetje onder de ruitenwisser zitten :')
In ieder geval een parkeerwachter die iedereen gelijk behandeld :+
Zonder gekkigheid dan ben je wel een hele erge _O-
 
overigens zijn politie en parkeerbeheer amsterdam als vuur en water :P zelfs als politie voor een melding de auto neerzetten kan er bij terugkomst een bonnetje onder de ruitenwisser zitten :')

Dat komt omdat het gros van Cition uit Premtypes bestaat, en die hebben zo hun eigen waarheid over politie.
 
overigens zijn politie en parkeerbeheer amsterdam als vuur en water :P zelfs als politie voor een melding de auto neerzetten kan er bij terugkomst een bonnetje onder de ruitenwisser zitten :')


NEE. dat kan niet. TENZIJ het een politie auto met buitenlands kenteken is... en raad eens... die komen over het algemeen NIET in de hoofdstad. Dus, dat gaan ze zeker niet aantreffen.

Bron:
Amsterdam schaft papieren bon per 1 februari 2014 af
 
overigens zijn politie en parkeerbeheer amsterdam als vuur en water :P zelfs als politie voor een melding de auto neerzetten kan er bij terugkomst een bonnetje onder de ruitenwisser zitten :')


Gelijk opstoken dat vuurtje, als ze achter elkaar aanzitten hebben ze minder tijd voor ons. })
 
Dank voor een antwoord waar ik wat mee kan.

Op flitsservice.nl zitten nogal wat mensen die denken dat ze kennis hebben of denken dat ze grappig zijn.

Er zit daar echt wel erg veel juridische kennis, je moet alleen weten van wie je wat aan kan nemen :Y
Zelfde als hier op MF: iedereen kan BS neerpennen, maar als je er wat langer zit weet je hoe je het koren van het kaf kunt scheiden...
 
In ieder geval een parkeerwachter die iedereen gelijk behandeld :+
Zonder gekkigheid dan ben je wel een hele erge _O-
Ik verbaasde me daar ook sterk over dat schijnbaar ambulances, brandweerwagens en vermoedelijk ook politiewagens een groot ontheffingspapier achter de ruit hebben zitten dat ze overal mogen staan... Alsof je niet ziet dat het een wagen van de hulpdiensten is ofzo. Bureaucratie ten top.
 
Terug
Bovenaan Onderaan