• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Naked naar streetfighter, het CB500 project

honda tuning

MF'er
Lid geworden
23 aug 2009
Waarderingsscore
0
Welkom in mijn project, en wel deze. ...

Ik ga van een CB500 uit 94 een streetfighter maken, dit word mijn eerste project dus zal nog genoeg problemen tegenkomen. Maar het zal wel lukken.

De grote richlijn van de motor als project is dat het functioneel moet blijven voor woon/werk verkeer, maar dat wil niet zeggen dat er niks aan gedaan kan worden. Hier een lijst met de dingen die zoiezo gaan gebeuren

-ander stuur
-hugger
-bellypan
-mooie demper bij het al andere uitlaatsysteem
-spuitbeurt met polijstwerk er bij
-raw in de spiegels
-andere stuurkuip (niet een van 13 in een dozijn)
-koso teller
-kappen anpassen en waarschijnlijk een andere kont
-andere voor en achter vering
-kop aanpassen naar eigen werk
-de carbs afstellen natuurlijk

Nu zullen jullie wel denken, is dit allemaal een CB wel waard, maar ik vind het gewoon een heerlijke motor en wil hem gewoon aanpassen naar mijn smaak.

Ook zal dit project niet de snelste zijn aangezien de motor eigenlijk rijdend moet blijven en het geld me niet op me rug groeit :9

Waarschijnlijk zullen de plannen naarmate het project verder rolt wel veranderen naar extremer of praktischere dingen, maar dat zien we dan wel weer. :9

Hier dan maar de problemen tot nu toe

Ten eerste loopt hij nu al niet meer, hij heeft geen vonk meer dus dat is al weer even puzzelen.

Ten tweede staat als 25Kw op kenteken maar is hij vol vermogen, dus een paar belletjes met het RDW komen er aan.
Geregeld

Hier nog bij de oude eigenaar
23kqd1h.jpg

De eerste foto's:

aardig kaal
[Dode link verwijderd]

Blokje er uit
[Dode link verwijderd]

Kleppen stellen en kwam er achter dat de NAK goed uitgerekt is, maar kan nog wel een 10.000 met me nieuwe NAKS
[Dode link verwijderd]

Laatst bewerkt:
veel plezier er mee

blijf hem checken

ben benieuwd wat je er van maakt

ziet er uit als een leuke basis, en gelijk een nette uitlaat! (vind ik dan). Blijf hem volgen.

lekker laten zitten dat 25 kw, kan je hem straks nog mooi verkopen en er nu zelf op rijden als zijnde 25kw brommer met vol vermogen })

Weet niet hoe dat gaat om het 25 kw er af te krijgen. Maar ik zou het wel doen voordat je je motor gaat aanpassen. I.v.m. het keuren. Als ze dat doen te minste, is het heel wat minder gezeur als ie nog grotendeels orgineel is.

Wou idd eerst de 25Kw er af halen voor dat ik ga verbouwen. Ben nu eerst aan het kijken voor een andere demper, met E-keur voor rijden in duitsland enzo.

Zal morgen ff een foto maken en kijken voor het keurmerk plus het gat opmeten. De demper komt van mijn Fireblade af, weet niet of dat veel scheelt.

Het gaat om deze demper:

Arrow%20End%20Can%20Carbon.jpg

Heb ff naar de demper gekeken maar er staat "Not for road use" op. Dus denk niet dat het een E-keur is...

@ Quotient, laat maar dan, moet wel een E-keur hebben. Ga morgen kijken voor een Mivv dempertje.

Heb ook contact gehad met het RDW, en kan mijn papieren zo omzetten naar vol vermogen, dus geen keuring nodig gelukkig, dus dat valt tenminste weer mee

update:

Wat spulletjes besteld zoals

-leovinci SBK EVOLUTION II slipon demper
-Rizoma blauw stuurtje
-spiegelsetje met knippers ingebouwd
-nog wat klein spul

Mag van mij zo snel mogelijk binnenkomen :9~

vandaag ook maar gelijk een OPTIMATE-4 accudruppellader gehaalt

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken!
Zo was mijn cb een tijdje terug:

[Dode link verwijderd]

[Dode link verwijderd]

Nu zijn er wat dingen opnieuw gespoten, en volgende week zou die weer in elkaar moeten zitten, dan maak ik wel weer even een foto'tje ;)

update:

Wat spulletjes besteld zoals

-leovinci SBK EVOLUTION II slipon demper
-Rizoma blauw stuurtje
-spiegelsetje met knippers ingebouwd
-nog wat klein spul

Mag van mij zo snel mogelijk binnenkomen :9~

vandaag ook maar gelijk een OPTIMATE-4 accudruppellader gehaalt

Jammer dat je al een andere demper hebt gekocht, want gister kwam ik deze tegen op ebay;

Dode link

Ik zat nog te twijfelen of ik hem zelf zou kopen, maar toch maar niet gedaan, heb al genoeg aan me cb verspijkerd :P

Laatst bewerkt:
dan ga ik ook maar eens kijken voor zo'n zadel. Zometeen mijn blokje er uit halen om kleppen te stellen en de distributieketting eens grondig te inspecteren. Heb ik gelijk tijd om goede foto's te maken

Vandaag blokje er uit gehaald (was een hel, alles zat muurvast en de voorsteblokbout heb ik moeten afzagen). Morgen mooi weer dus alles eens goed schoon maken.

Morgen ook gelijk maar eens foto's uploaden

deze spiegelset trouwens
301-560.JPG

Laatst bewerkt:
wel wat werk gedaan, voornamelijk aan het motorblok wat nu weer bijna klaar is. Alleen voorste blokbout er nog uit hakken. Kleppen zijn al gesteld, dus blokje er dalijk weer in en loopklaar maken.

Ik wou nog foto's uploaden maar de site ligt er tijdelijk uit

pics soon

Terug
Bovenaan Onderaan