Namaak kappenset Honda 954 rr

PeterEnSjaak

Rookie
13 feb 2023
13
3
Helaas is mijn Honda 954 rr uit 2003 aangereden en hebben de prachtige originele kappen scheuren/breuken opgelopen. Mijn plan is om of een tweedehands originele kappenset, of een namaak kappenset te kopen.

- Weet iemand een goede site/shop voor tweedehands originele kappen? Ik kan er niet 123 een vinden namelijk, Marktplaats is ook erg karig.
- Ik heb vernomen dat namaak kappen soms niet helemaal goed passen. Iemand ervaring met motorkuipdelen.nl? Het aanbod is groot en er is volgens mij iets van een 'pas-garantie''. Helaas is de site nu tijdelijk under construction.
- Is er een kans dat als je een bijpassende set koopt, de tank er alsnog mooi bij matcht? Of is dit altijd ruk?
- Hoe duur is het ongeveer om de tank over te laten spuiten?
- Nog algemene do's en dont's mbt namaak kappen?

Bedankt!
 
Oplossing
Het lijkt zo op het oog goed te repareren. De kans dat de verzekering een twintig jaar oude fiets laat repareren met nieuwe onderdelen is nul.

Je kunt het (rijdbare) wrak terugkrijgen en wat geld voor de moeite. Dan kun je gaan zoeken naar tweedehands originele onderdelen. Maar rood is een erg kwetsbare kleur en de kans dat dit na twintig jaar kleurverschil geeft is gegarandeerd.

Repareren (lijmen) kan ook. En als die reparaties er lelijk uit zien of je wilt anderzijds te koop lopen met deze traumatische gebeurtenis dan kan er altijd een stickertje overheen:

Screenshot_20230813-094217~2.png

Screenshot_20230813-094244~2.png
Heb je al bij motorsloperijen gekeken ? Wat het je nodig? Alle kappen, welke kleuren ?
Is repareren en spuiten geen optie ? Heb je foto's ?
Chinese kuipen zou mischien kunnen vinden op Aliexperss.

Verder ben ik wel nieuwsgiering wat er is gebeurd. Je motor is aangereden? Terwijl hij geparkeerd stond? Dan hoop ik dat de schade beperkt is, en zou ik zeker kijken voor reparatie.
 
Sloperijen of AliExpress, goede. Hier wat foto's van de meest prominente breuken. Denk je dat deze schade te repareren is? Zo niet, denk ik dat ik voor een gehele set ga. Ik stond voor een AH bestelbus voor het stoplicht, toen het groen werd zag de bus mij niet en trok vol op tegen mn achterkant. Bedankt!

WhatsApp Image 2023-08-12 at 11.40.35.jpeg
WhatsApp Image 2023-08-12 at 11.40.34 (2).jpegWhatsApp Image 2023-08-12 at 11.40.34 (1).jpegWhatsApp Image 2023-08-12 at 11.40.34.jpegWhatsApp Image 2023-08-12 at 11.40.33.jpeg
 
Ik heb vaak genoeg prachtige kappen gezien via eBay of AliExpress.

Mijn S1000RR'14 had een topkuip van AliExpress en diverse echte carbon delen.
Tevens een goed kunstof kontje carbon swirl.
Kreeg er regelmatig complimenten over, zelfs op de grid van een circuit van mederijders.

Voor de '19 heb ik zelfs de full monty liggen (alle kuipdelen, spatbord, hugger, tank, kontje etc) , maar nog geen zin en spieren/pezen die meewerken.
(Klussen is drie tot vier dagen/nachten spierpijn)
Leuk om een zeldzame livery te hebben. ;)

De tweede winter dat het ligt maar als project doen. 8-)
 
Eerst de schade-expertise afwachten, het kan zijn dat je afstand moet doen van de motor als die (economisch) totallos is. Afhankelijk van jouw polis.
Soms kan je de motor ook terugkopen voor de dagwaarde min het schadebedrag.
 
Het lijkt zo op het oog goed te repareren. De kans dat de verzekering een twintig jaar oude fiets laat repareren met nieuwe onderdelen is nul.

Je kunt het (rijdbare) wrak terugkrijgen en wat geld voor de moeite. Dan kun je gaan zoeken naar tweedehands originele onderdelen. Maar rood is een erg kwetsbare kleur en de kans dat dit na twintig jaar kleurverschil geeft is gegarandeerd.

Repareren (lijmen) kan ook. En als die reparaties er lelijk uit zien of je wilt anderzijds te koop lopen met deze traumatische gebeurtenis dan kan er altijd een stickertje overheen:

Screenshot_20230813-094217~2.png

Screenshot_20230813-094244~2.png
 
Oplossing
Het lijkt zo op het oog goed te repareren. De kans dat de verzekering een twintig jaar oude fiets laat repareren met nieuwe onderdelen is nul.

Je kunt het (rijdbare) wrak terugkrijgen en wat geld voor de moeite. Dan kun je gaan zoeken naar tweedehands originele onderdelen. Maar rood is een erg kwetsbare kleur en de kans dat dit na twintig jaar kleurverschil geeft is gegarandeerd.

Repareren (lijmen) kan ook. En als die reparaties er lelijk uit zien of je wilt anderzijds te koop lopen met deze traumatische gebeurtenis dan kan er altijd een stickertje overheen:

Bekijk bijlage 1913140
Bekijk bijlage 1913141

Wat een onzin, zo lang de motor voor de rest in nette staat is is het geen probleem om reparatie met nieuwe kuipdelen te doen. Er bestaat alleen een (grote) kans dat dr motor economisch total loss gaat.

Bij een nette motor hoef je echt niet akkoord te gaan met gebruikte delen, tenzij in onberispelijke staat.

Ik durf als eigenaar/monteur van een motorzaak dr discussie wel aan te gaan met een schade expert.
 
Wat een onzin, zo lang de motor voor de rest in nette staat is is het geen probleem om reparatie met nieuwe kuipdelen te doen. Er bestaat alleen een (grote) kans dat dr motor economisch total loss gaat.

Bij een nette motor hoef je echt niet akkoord te gaan met gebruikte delen, tenzij in onberispelijke staat.

Ik durf als eigenaar/monteur van een motorzaak dr discussie wel aan te gaan met een schade expert.

Ik heb er nog nooit discussie over gehad met een expert, eigenlijk gaat het altijd wel soepel met nette dagwaardebepaling.
 
Valpartij in Dld en had behoorlijke schade. Motor was allrisk verzekerd. Schade rond de 4000 euro, dagwaarde 954 3500 dus total loss. In mijn polis stond dat ik afstand van de motor moest doen bij total loss. Kon het wel houden maar dan zou de prijs die de handel nog zou geven in mindering komen.
Vond een motorzaak die er 1100 voor wilde geven dus kreeg 3500 - 1100 van de verzekering. Daar heb ik een kuip op AliExpress, een nieuwe helm en reparatie overall van betaald. Hield nog wat over ook.
Kuip past goed, hoefde niks aan te passen. En kuip is nog steeds heel na 7 jaar rijden, ook op circuit. Als de motor verkocht wordt zou het dan ineens niks meer waard zijn? Hoeveel is een 954 uit 2002 waard met originele kuip? En die met Ali-kuip dan? Motor is altijd goed onderhouden. Denk dat het daar om gaat.
 

Bijlagen

  • IMG-20230714-WA0009.jpeg
    IMG-20230714-WA0009.jpeg
    379,8 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan