• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

navigatie met headset?

Ilmar

MF veteraan
Lid geworden
1 jun 2010
Waarderingsscore
36
Ik heb al heel wat topics afgelezen op het forum maar heb niks over het volgende kunnen vinden;

Is er een auto-navigatie systeem dat een audio uitgang heeft voor een headset, dan wel niet via bluetooth zodat de gesproken navigatie aanwijzingen hoorbaar zijn.

Ik zie namelijk wel veel TOMTOM's met Bluetooth maar ik lees dat dat alleen voor telefoneren is?

Ik wil namelijk een gewoon navigatiesysteem in mijn tanktas doen en dan via (liefst) bluetooth op geluid kunnen navigeren.

iemand een idee/oplossing?

bedankt alvast!

Tomtom met bluetooth daar kan ook een telefoon op. Maar ook een headset. Sterker nog op die headset kan je telefoon ook. En je mp3 en nog meer van die ongein.
Ik ben blij met mijn tomtom rider 2 met bluetooth headset alleen gaat mijn telefoon uit. Ik wil niet gestoord worden door dat takkeding als ik rij.

Navigatievragen:
[forum=1]Algemene motorpraat[/forum] > [forum=76]Reizen en toeren[/forum]

Bij de Garmin Zumo 550 is het zo dat hij alleen geluid produceert als hij is aangesloten op een externe voeding (je accu ofzo) en niet wanneer hij werkt op de interne batterij. Dus los in de tanktas met bluetooth gaat dan niet werken. Daarnaast is het vrijwel onmogelijk om te navigeren zonder af en toe op het scherm te kijken, want de aanwijzingen zijn lang niet altijd duidelijk.

Laatst bewerkt:
Bij de Garmin Zumo is het zo dat hij alleen geluid produceert als hij is aangesloten op een externe voeding (je accu ofzo) en niet wanneer hij werkt op de interne batterij. Dus los in de tanktas met bluetooth gaat dan niet werken. Daarnaast is het vrijwel onmogelijk om te navigeren zonder af en toe op het scherm te kijken, want de aanwijzingen zijn lang niet altijd duidelijk.

Mee eens, de aanwijzingen via geluid zijn té summier.
Vaak geeft het scherm duidelijker weer wat er daadwerkelijk bedoeld wordt...

Voorbeeldjes:
Neem de oprit naar de oprit van ...
"... neem de eerste weg naar rechts (en dan moet je gewoon de doorgaande weg volgen)".

@Grandia

bij de 220 werkt BT wel gewoon zonder de Zumo te voeden

Terug
Bovenaan Onderaan