Kuupertje
hampel
Beste MF'ers,
Na drie jaar en bijna 35.000 kilometer heb ik besloten mijn mooie Aprilia Tuono te koop te zetten. Ik wil graag de overstap maken naar een allroad motor.
Ik heb de motor gekocht van de tweede eigenaar met ongeveer 55.000 op de klok (huidige km. stand is 89.000). In mijn bezit is de motor ingezet voor woon-werk, plezierritjes en vakantie. De Tuono is altijd goed onderhouden en voorzien van mooie extras. Alle mindere punten van dit model zijn eveneens aangepakt. Hieronder een lijstje van de spulletjes die er op zitten:
- Lichtgewicht gesmede OZ wielen uit een RSVR
- Carbon hugger, heelplates en dashboard cover
- Titanium Arrow racetech demper met e keur
- Zogeheten collector mod. Twee balanspijpen op de uitlaat gelast voor meer koppel in middengebied
- Gabro F255
- Oud type RSV inlaatmof
- Honda fireblade jiffy
- Yamaha startrelais
- Metalen klepje voor slipperclutch
- Seatcover in kleur
- Ducati 1098 rempomp achter incl. nieuwe leiding
- Nog wat klein spul zoals zwarte valdoppen, verstelbare hendels etc etc.
Van het meeste onderhoud heb ik rekeningen ter inzage, niet alles. Even kleine opsomming wat er zoal aan gedaan is afgelopen tijd.
Dit jaar:
- Nieuwe accu (Yuasa YTX14BS)
- Banden zijn van begin zomer (Michelin, 190/55achter)
- Klein beurtje gedaan, luchtfilter, oliewissel etc.
- Vorkpoten beurtje gegeven, nieuwe olie, keerringen etc.
- Gaskleppen en CO afgesteld bij Roké
Afgelopen jaar:
- Klepspeling controle, alles stond binnen spec zoals zo vaak met deze blokken, gelijk oliewissel gedaan
- Remblokken vervangen, zit ook nu nog voldoende op
- Balhoofdlager vervangen
- Linksysteem aangepakt, alle lagers vervangen en nylon ringen geplaatst tegen water en vuil
Langer geleden:
- Benzineleidingen in de tank vervangen tezamen met filter en klemringen (bekend zwak punt)
- Bougiekabels en doppen vervangen
- Startkoppeling vervangen
- Bruine en witte stekkers verwijderd t.b.v. laadspanning
- Koppelingscilinder gereviseerd
- Kettingsetje, 16-43 verhouding. Kan nog even mee maar is denk ik het eerste dat vervangen moet op termijn
Dat was het wel zon beetje wat me nu te binnen schiet. Motor staat er voor zijn leeftijd en kilometers gewoon knap bij. Heeft natuurlijk wel zn plekjes en gebruikerssporen. Motor is nooit in de pekel gebruikt en heeft dan ook geen roest. Staat ook altijd binnen. De kilometerstand loopt ondertussen op, ik gebruik de motor vrijwel dagelijks. Proefrit onder voorwaarden.
Vraagprijs voor dit moois is 2500, of doe een goed voorstel.Als je serieuze belangstelling hebt; schroom niet en stuur een berichtje (PB'tje) , ik reageer doorgaans vlot, behalve op 'ik bied de helft' figuren.
Vriendelijke groeten en wellicht tot ziens.
Na drie jaar en bijna 35.000 kilometer heb ik besloten mijn mooie Aprilia Tuono te koop te zetten. Ik wil graag de overstap maken naar een allroad motor.
Ik heb de motor gekocht van de tweede eigenaar met ongeveer 55.000 op de klok (huidige km. stand is 89.000). In mijn bezit is de motor ingezet voor woon-werk, plezierritjes en vakantie. De Tuono is altijd goed onderhouden en voorzien van mooie extras. Alle mindere punten van dit model zijn eveneens aangepakt. Hieronder een lijstje van de spulletjes die er op zitten:
- Lichtgewicht gesmede OZ wielen uit een RSVR
- Carbon hugger, heelplates en dashboard cover
- Titanium Arrow racetech demper met e keur
- Zogeheten collector mod. Twee balanspijpen op de uitlaat gelast voor meer koppel in middengebied
- Gabro F255
- Oud type RSV inlaatmof
- Honda fireblade jiffy
- Yamaha startrelais
- Metalen klepje voor slipperclutch
- Seatcover in kleur
- Ducati 1098 rempomp achter incl. nieuwe leiding
- Nog wat klein spul zoals zwarte valdoppen, verstelbare hendels etc etc.
Van het meeste onderhoud heb ik rekeningen ter inzage, niet alles. Even kleine opsomming wat er zoal aan gedaan is afgelopen tijd.
Dit jaar:
- Nieuwe accu (Yuasa YTX14BS)
- Banden zijn van begin zomer (Michelin, 190/55achter)
- Klein beurtje gedaan, luchtfilter, oliewissel etc.
- Vorkpoten beurtje gegeven, nieuwe olie, keerringen etc.
- Gaskleppen en CO afgesteld bij Roké
Afgelopen jaar:
- Klepspeling controle, alles stond binnen spec zoals zo vaak met deze blokken, gelijk oliewissel gedaan
- Remblokken vervangen, zit ook nu nog voldoende op
- Balhoofdlager vervangen
- Linksysteem aangepakt, alle lagers vervangen en nylon ringen geplaatst tegen water en vuil
Langer geleden:
- Benzineleidingen in de tank vervangen tezamen met filter en klemringen (bekend zwak punt)
- Bougiekabels en doppen vervangen
- Startkoppeling vervangen
- Bruine en witte stekkers verwijderd t.b.v. laadspanning
- Koppelingscilinder gereviseerd
- Kettingsetje, 16-43 verhouding. Kan nog even mee maar is denk ik het eerste dat vervangen moet op termijn
Dat was het wel zon beetje wat me nu te binnen schiet. Motor staat er voor zijn leeftijd en kilometers gewoon knap bij. Heeft natuurlijk wel zn plekjes en gebruikerssporen. Motor is nooit in de pekel gebruikt en heeft dan ook geen roest. Staat ook altijd binnen. De kilometerstand loopt ondertussen op, ik gebruik de motor vrijwel dagelijks. Proefrit onder voorwaarden.
Vraagprijs voor dit moois is 2500, of doe een goed voorstel.Als je serieuze belangstelling hebt; schroom niet en stuur een berichtje (PB'tje) , ik reageer doorgaans vlot, behalve op 'ik bied de helft' figuren.
Vriendelijke groeten en wellicht tot ziens.
Bijlagen
-
IMG_20180502_172551.jpg2,2 MB · Weergaven: 236
-
IMG_20180502_172617.jpg1,8 MB · Weergaven: 240
-
IMG_20180502_172630.jpg2,1 MB · Weergaven: 224
-
IMG_20180502_172716.jpg1,4 MB · Weergaven: 208
-
IMG_20180502_192522.jpg2,3 MB · Weergaven: 206
-
IMG_20180504_150946.jpg1,4 MB · Weergaven: 199
-
IMG_20180504_151002.jpg2,4 MB · Weergaven: 176
-
IMG_20180504_151034.jpg2,5 MB · Weergaven: 180
-
IMG_20180502_165130.jpg794,7 KB · Weergaven: 170
Laatst bewerkt: