Newbie tour 01 - 2005 : Salland Edition

Wanneer gaan we deze tocht rijden?

  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 10 14,1%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 5 7,0%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 2 2,8%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 2 2,8%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 1 1,4%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 1 1,4%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 2 2,8%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 48 67,6%

  • Totaal aantal stemmers
    71
9nieuwe pagina, nieuwe kansen ;) )

belangrijk!!!
het infoblad met de noodzakelijke info is hier te downloaden

Lees dit aub zorgvuldig !!!!

Infoblad Newbie Salland Rit

In ieder geval is dit belangrijk :
-!- Zorg dat je afgetankt bent
-!- zorg voor 0,75 gepast klein geld voor de pont en voor gepast geld voor de eet- en drinkgelegenheden (van 50 x betaald worden met een 20-euro biljet worden ze niet vrolijk)
-!- hou je aan het follow up systeem (en zorg dat je het systeem kent)
-!- bij eventuele mankementen is er een kans dat je alleen ergens strandt, wees hierop voorbereid (gsm, ANWB/KNMV kaart)
-!- wees op tijd (11:00) ivm de nog uit te leggen informatie enz. Diegenen die gokken op een aankomst rond vertrektijd, mogen wat mij betreft thuisblijven, omdat zij hiermee belangrijke informatie kunnen missen en voor velen hierdoor deze dag kunnen bederven. (verdwalen in Salland is geen pretje ;) )
-!- ER WORDT NIET GESCHEURD !!!!!
In principe houdt de voorrijder het tempo aan van "maximum snelheid - 10 %", eventueel nog aangepast naar de situatie ter plekke.
-!- ten aller tijde ben je zelf verantwoordelijk !!!
 
9nieuwe pagina, nieuwe kansen ;) )

belangrijk!!!
het infoblad met de noodzakelijke info is hier te downloaden

Lees dit aub zorgvuldig !!!!

Infoblad Newbie Salland Rit

In ieder geval is dit belangrijk :
-!- Zorg dat je afgetankt bent
-!- zorg voor 0,75 gepast klein geld voor de pont en voor gepast geld voor de eet- en drinkgelegenheden (van 50 x betaald worden met een 20-euro biljet worden ze niet vrolijk)
-!- hou je aan het follow up systeem (en zorg dat je het systeem kent)
-!- bij eventuele mankementen is er een kans dat je alleen ergens strandt, wees hierop voorbereid (gsm, ANWB/KNMV kaart)
-!- wees op tijd (11:00) ivm de nog uit te leggen informatie enz. Diegenen die gokken op een aankomst rond vertrektijd, mogen wat mij betreft thuisblijven, omdat zij hiermee belangrijke informatie kunnen missen en voor velen hierdoor deze dag kunnen bederven. (verdwalen in Salland is geen pretje ;) )
-!- ER WORDT NIET GESCHEURD !!!!!
In principe houdt de voorrijder het tempo aan van "maximum snelheid - 10 %", eventueel nog aangepast naar de situatie ter plekke.
-!- ten aller tijde ben je zelf verantwoordelijk !!!

hmmm... als ik dat zo lees zal het wel eens kunnen zijn dat ik heel snel afhaak...

maximum snelheid is geen fuck aan. ik geloof niet dat er motorrijders zijn, hoe newbie dan ook die zich op een leuk weggetje met leuke bochtjes aan de snelheid gaan houden.

Dat followup systeem wordt ik ook niet echt vrolijk van... het kan gevaarlijk situaties creeeren bij het stoppen en wachten. Zeker iemand die net zn rijbewijs heeft kan wel een rare dingen gaan doen. Daarboij is het ook nog eens hardstikke irritant om ipv lekker te rijden steeds op zo'n systeem te moeten letten. God heefd ons ogen gegeven om te kijken waar de mensen voor ons naar toe gaan, en achteruitkijk spiegeltjes om te kijken of er mensen achter blijven. Trouwens, zeker met een vaste achterrijder die de route kent, kan er weinig fout gaan.

Er staan nu 95 mensen aangemeld, reken er op dat er 80-85 komen. das best een aardig groepje, maar niet zo extreem dat de groep elkaar snel kwijt raakt. zeker als je zo rustig rijd kan er niets fout gaan. zelfs de megameeting is tot nu toe ook altijd goed gegaan.

Ook opmerkingen zoals als je er om vertrek tijd pas bent kan je maar beter weg blijven... All rules, no play...

Ben nogsteeds wel van plan te komen, het klinkt ineens allemaal veel minder leuk dan ik gewend ben...

Is overgens niet een aanval of verwijt @ topicstarter hoor, tis alleen hoe ik er over denk, en wat mijn voorkeur is...
 
hmmm... als ik dat zo lees zal het wel eens kunnen zijn dat ik heel snel afhaak...
115223

maximum snelheid is geen fuck aan. ik geloof niet dat er motorrijders zijn, hoe newbie dan ook die zich op een leuk weggetje met leuke bochtjes aan de snelheid gaan houden.
Er zitten genoeg bochten in waar je toch niet met de maximum snelheid doorheen kan, hoe ervaren je ook bent ;)
Dat followup systeem wordt ik ook niet echt vrolijk van... het kan gevaarlijk situaties creeeren bij het stoppen en wachten. Zeker iemand die net zn rijbewijs heeft kan wel een rare dingen gaan doen. Daarboij is het ook nog eens hardstikke irritant om ipv lekker te rijden steeds op zo'n systeem te moeten letten. God heefd ons ogen gegeven om te kijken waar de mensen voor ons naar toe gaan, en achteruitkijk spiegeltjes om te kijken of er mensen achter blijven. Trouwens, zeker met een vaste achterrijder die de route kent, kan er weinig fout gaan.
Het systeem werk prima. Iedereen die oud genoeg is om motor te rijden is ook oud genoeg om veilig langs de weg te gaan staan.

Bij dit systeem hoef je juist minder op de mensen voor en/of achter je te letten omdat er toch niks aan de hand is als je de groep kwijtraakt. Geen rare fratsen nodig dus alleen maar om bij te blijven. Meer aandacht dus voor het verkeer
Er staan nu 95 mensen aangemeld, reken er op dat er 80-85 komen. das best een aardig groepje, maar niet zo extreem dat de groep elkaar snel kwijt raakt. zeker als je zo rustig rijd kan er niets fout gaan. zelfs de megameeting is tot nu toe ook altijd goed gegaan.
Het blijven newbies hoor :+
Ook opmerkingen zoals als je er om vertrek tijd pas bent kan je maar beter weg blijven... All rules, no play...
Ja leuk, maar je moet toch ergens een lijn trekken, anders sta je de hele dag op zo'n parkeerplaats. Wie effe wil ouwehoeren kan wel een half uurtje eerder komen.
Ben nogsteeds wel van plan te komen, het klinkt ineens allemaal veel minder leuk dan ik gewend ben...
Niet miepen, gewoon meerijden. DAn zal je zien dat het best wel meevalt.
 
hmmm... als ik dat zo lees zal het wel eens kunnen zijn dat ik heel snel afhaak...

maximum snelheid is geen fuck aan. ik geloof niet dat er motorrijders zijn, hoe newbie dan ook die zich op een leuk weggetje met leuke bochtjes aan de snelheid gaan houden.

Hey Superkris en anderen met eventueel dezelfde mening ... Vanaf dag 1 heeft het volgende in het openingstopic gestaan :
Voor wie is deze rit bedoeld ???
- de mensen met vers A-bewijs
- mensen die houden van gezelligheid
- voor diegene die eens een mooie route wil rijden in een omgeving die hij/zij nog niet (goed) kent (of juist wel, mag je helpen met de route)
- er wordt niet gescheurd !!!
- en als laatste: Voor iedereen die meewil

Daarnaast zou de titel van de rit al aan kunnen geven dat het geen "rossi-fandag" rijtempo zou gaan worden O-)

Rij zelf ook graag stevig waar het kan als (buiten deze tour dus om) en zal er ernstig op moeten letten komende zondag om me aan de snelheid te houden, maar voor een goed lopende tourrit voor newbies heb ik dat wel over. Omdat er achterin de groep vaak een stuk steviger doorgereden moet worden dan de voorrijder (op ervaringen gebaseerd) hou ik aan kop het tempo rustig zodat er achteraan niet geraced hoeft te worden.
Wat je ook niet moet vergeten is dat je door gebieden rijdt waar je zowieso voorzichtig moet rijden, nog losstaand van het feit dat je het niet kent. sommige delen zullen erg "agrarisch" zijn en er zitten ook erg "touristische" stukken bij, dus grote kans (zekerheid?) op zand/modder op weg danwel fietsers en ander lanzamer verkeer (zondagrijderende automobilisten) op dezelfde rijbaan.

Dat followup systeem wordt ik ook niet echt vrolijk van... het kan gevaarlijk situaties creeeren bij het stoppen en wachten. Zeker iemand die net zn rijbewijs heeft kan wel een rare dingen gaan doen. Daarbij is het ook nog eens hardstikke irritant om ipv lekker te rijden steeds op zo'n systeem te moeten letten. God heefd ons ogen gegeven om te kijken waar de mensen voor ons naar toe gaan, en achteruitkijk spiegeltjes om te kijken of er mensen achter blijven. Trouwens, zeker met een vaste achterrijder die de route kent, kan er weinig fout gaan.

Er staan nu 95 mensen aangemeld, reken er op dat er 80-85 komen. das best een aardig groepje, maar niet zo extreem dat de groep elkaar snel kwijt raakt. zeker als je zo rustig rijd kan er niets fout gaan. zelfs de megameeting is tot nu toe ook altijd goed gegaan.

Ook opmerkingen zoals als je er om vertrek tijd pas bent kan je maar beter weg blijven... All rules, no play...
Vraag me af of je wel eens follow up gereden hebt, of wellicht een ander follow up zoals ik dat ken uit de praktijk ? in ieder geval deel ik jouw ervaringen niet, heb het eerder andersom...

Uiteraard zijn veel regeltjes altijd lastig voor ons "vrije" motorrijders, maar iedereen zal toch wel ergens het nut zien van wat ik er neergepend heb (uitgaande van het doel van de rit)???

Daarnaast "de soep wordt nooit zo heet gegeten als deze opgediend wordt"

Ben nogsteeds wel van plan te komen, het klinkt ineens allemaal veel minder leuk dan ik gewend ben...

Is overgens niet een aanval of verwijt @ topicstarter hoor, tis alleen hoe ik er over denk, en wat mijn voorkeur is...

Je bent nog steeds welkom uiteraard ! Maar wellicht toch handig om (nog eens) het openingstopic te lezen en dan te kijken of deze rit wel is wat jij het hoopt te zijn. Ik weet heus wel dat ik nooit iedere motorrijder tevreden kan stellen, ligt deze rit je niet dan kom je niet (even goede vrienden) of je past je aan ....

Dacht verder dat de route op verschillende manieren goed uitgewerkt is (landkaarten in het openingstopic, routerol in het infoblad, mapsource) dat je altijd op eigen kracht de route kan en mag rijden. Van mij part organiseer je (op een andere dag ;) ) deze exacte route maar dan voor racers O-)

Verder : Ben geen echte ervaringsdeskundige wat rijsystemen betreft (alleen OBT9 in Lenmmer, wat ook zeer goed verlopen is met follow up), maar Follow up is denk ik wel een goed systeem voor rustige tochten, waarbij niet iedereen als aangeschoten wild maar achter de voorrijder aan jakkert uit angst om de groep kwijt te raken. We gaan "ongeveer" 563 x een spoorlijn over, als deze eens sluit en je hanteert geen follow up, wat dan ???? Daarnaast zijn en blijven er de huidige verkeersregels, waar rechts voorrang heeft en ook gaten in de groep gaat maken.

Bij eerdere newbieritten lag overigens het tempo ook erg laag, deze rit is niets anders van een verlenging daarvan, maar nu met de "inkoppertjes" wat regels betreft eens op schrift gesteld, juist zodat mensen weten waar ze aan toe zijn.

Let wel, iedereen mag mee uiteraard, maar in eerste instantie is en blijven deze ritten voor newbies, juist om ook eens rustig met een groep mee te kunnen rijden, ipv onzeker achter een groep "gevorderden"aan te jagen, onderwel duizenden schietgebedjes prevelend :+ (die ritten zijn en komen er nog genoeg O-) )

(en wederom maak ik mijn naam "de grote berichten-poster" waar :X )

* deze mening is puur persoonlijk en kan eventueel niet overeenkomen met andere "newbie (R)"-adepten. De eigenaar van deze mening behoudt zich tevens het recht om van mening te veranderen wanneer dit hem uitkomt :+
 
Laatst bewerkt:
Ik moet helaas afhaken. Heb zondagmorgen andere verplichtingen...
Mooi weer wordt het (volgens de berichten) in elk geval. Rij voorzichtig allemaal en veel plezier gewenst.

Ik hoop dat ik zondagmiddag nog een stukje kan tuffen. We zullen zien.
 
Even op een rijtje:
- parkeerplaats Holkerveen, net na knooppunt Hoevelaken
- vertrektijd:09.30 uur

Daar verzamelen:
01. Kleintje_b
02. Banditstreetfighter
03. Dolfijneflipper
04. vriendin van Dolfijneflipper
05. drsrob
06. ~~no name~~
07. jesje
08. @nne
09. V Fred S
10. glimoog
11. Saskia- introducée van drsrob

Iemand vergeten? Of staat iemand in dit lijstje die er niet in wil?


Ikke!! (en mn broer) we rijden samen met drsrob vanuit leiden tranferium
 
Even op een rijtje:
- parkeerplaats Holkerveen, net na knooppunt Hoevelaken
- vertrektijd:09.30 uur

Daar verzamelen:
01. Kleintje_b
02. Banditstreetfighter
03. Dolfijneflipper
04. vriendin van Dolfijneflipper
05. drsrob
06. ~~no name~~
07. jesje
08. @nne
09. V Fred S
10. glimoog
11. Saskia- introducée van drsrob
12. S@ncho P@nz@
13. broer van S@ncho P@nz@

Iemand vergeten? Of staat iemand in dit lijstje die er niet in wil?

Mocht Holkerveen onverhoopt toch dicht zijn, dan stel ik voor dat we in dat geval doorrijden naar het tankstation vlakbij Nijkerk (Texaco?, Slagmaat? Moet even uit het hoofd, zit op mijn werk). Dat zal een kwartiertje verder zijn. Is dit een goed voorstel?

Is Holkerveen wel open, dan gewoon daar aanhaken, en vetrekken om 9.30 uur.
 
Miischien heb ik het ergens gemist, maar toch even een vraagje:

Afslag A50 ri Hattem, is dat gezien vanaf zwolle, Als je dan van de A28 afkomt, of vanaf het zuiden. Wel even makkelijk om te weten. Is het trouwens makkelijker om vanaf de A28 te komen of om er bij nunspeet vanaf te gaan en vervolgens de A 50 te vervolgen....weet iemand dat?
9.30 bij hoevelaken ga ik nooit redden, dus ik zie iedereen wel bij hattem.
 
Miischien heb ik het ergens gemist, maar toch even een vraagje:

Afslag A50 ri Hattem, is dat gezien vanaf zwolle, Als je dan van de A28 afkomt, of vanaf het zuiden. Wel even makkelijk om te weten. Is het trouwens makkelijker om vanaf de A28 te komen of om er bij nunspeet vanaf te gaan en vervolgens de A 50 te vervolgen....weet iemand dat?
9.30 bij hoevelaken ga ik nooit redden, dus ik zie iedereen wel bij hattem.
Vanaf de A28 is het maar een paar kilometers zuidwaarts. Voor welke afslag je moet nemen, maakt het denk ik weinig uit van welke kant je komt. 't Is sowieso afrit 30. En beneden moet je 100 m richting Hattem rijden.
 
Afslag A50 ri Hattem, is dat gezien vanaf zwolle, Als je dan van de A28 afkomt, of vanaf het zuiden. Wel even makkelijk om te weten. Is het trouwens makkelijker om vanaf de A28 te komen of om er bij nunspeet vanaf te gaan en vervolgens de A 50 te vervolgen....weet iemand dat?
Kan ook- in dat geval rijden we langs mijn ouderlijk huis :)
In afstand en in tijd zal het weinig tot niks uitmaken.
 
Even op een rijtje:
- parkeerplaats Holkerveen, net na knooppunt Hoevelaken
- vertrektijd:09.30 uur

Daar verzamelen:
01. Kleintje_b
02. Banditstreetfighter
03. Dolfijneflipper
04. vriendin van Dolfijneflipper
05. drsrob
06. ~~no name~~
07. jesje
08. @nne
09. V Fred S
10. glimoog
11. Saskia- introducée van drsrob
12. S@ncho P@nz@
13. broer van S@ncho P@nz@
14. Ertje650 (gaat het waarschijnlijk ook redden 8-) )

Iemand vergeten? Of staat iemand in dit lijstje die er niet in wil?

Mocht Holkerveen onverhoopt toch dicht zijn, dan stel ik voor dat we in dat geval doorrijden naar het tankstation vlakbij Nijkerk (Texaco?, Slagmaat? Moet even uit het hoofd, zit op mijn werk). Dat zal een kwartiertje verder zijn. Is dit een goed voorstel?

Is Holkerveen wel open, dan gewoon daar aanhaken, en vetrekken om 9.30 uur.

Ertje denkt dat hij d'r ook wel; bij zal gaan zijn!! *D op z'n nieuwe (2e hands ;) ) 650 V-Twinnetje :P
 
Even op een rijtje:
- parkeerplaats Holkerveen, net na knooppunt Hoevelaken
- vertrektijd:09.30 uur

Daar verzamelen:
01. Kleintje_b
02. Banditstreetfighter
03. Dolfijneflipper
04. vriendin van Dolfijneflipper
05. drsrob
06. ~~no name~~
07. jesje
08. @nne
09. V Fred S
10. glimoog
11. Saskia- introducée van drsrob
12. S@ncho P@nz@
13. broer van S@ncho P@nz@

Iemand vergeten? Of staat iemand in dit lijstje die er niet in wil?

Mocht Holkerveen onverhoopt toch dicht zijn, dan stel ik voor dat we in dat geval doorrijden naar het tankstation vlakbij Nijkerk (Texaco?, Slagmaat? Moet even uit het hoofd, zit op mijn werk). Dat zal een kwartiertje verder zijn. Is dit een goed voorstel?

Is Holkerveen wel open, dan gewoon daar aanhaken, en vetrekken om 9.30 uur.

Helaas ;( die vriendin van mij heeft vandaag gemeld dat ze het niet redt om het huis optijd afgeschilderd te hebben en dat gaat ze liever doen dan met ons mee :+ nee hoor 8-) ze gaat liever mee, maar helaas '(
 
Miischien heb ik het ergens gemist, maar toch even een vraagje:

Afslag A50 ri Hattem, is dat gezien vanaf zwolle, Als je dan van de A28 afkomt, of vanaf het zuiden.
lol, da's voor beide kanten gelijk, omdat na de afrit (van welke kant je ook komt) zo'n grote ANWB-paal staat waarop "Hattem" aangegeven staat. Nou, die kant moet je op :P zo'n 100 a 200 meter die kant op en dan aan de rechterkant is de betreffende carpoolplaats.
Wel even makkelijk om te weten. Is het trouwens makkelijker om vanaf de A28 te komen of om er bij nunspeet vanaf te gaan en vervolgens de A 50 te vervolgen....weet iemand dat?
9.30 bij hoevelaken ga ik nooit redden, dus ik zie iedereen wel bij hattem.
Als loesje inderdaad uit utrecht komt zoals in haar profiel staat, dan de A28 volgen tot knooppunt "hattemerbroek" (dat is na de afrit wezep) daar de A50 richting "hattem/epe/apeldoorn" , na ± begint dan al de afrit voor Hattem,

Bij nunspeet eraf en dan "binnendoor" over de 80 km-wegen naar de a50 bij epe zou ik niet aanraden, is nooit sneller (als je daar te hard rijdt doe je dat op de snelweg ook)
 
Even op een rijtje:
- parkeerplaats Holkerveen, net na knooppunt Hoevelaken
- vertrektijd:09.30 uur

Mocht Holkerveen onverhoopt toch dicht zijn, dan stel ik voor dat we in dat geval doorrijden naar het tankstation vlakbij Nijkerk (Texaco?, Slagmaat? Moet even uit het hoofd, zit op mijn werk). Dat zal een kwartiertje verder zijn. Is dit een goed voorstel?

Is Holkerveen wel open, dan gewoon daar aanhaken, en vetrekken om 9.30 uur.

Ik moet morgen toch ff die kant op, kijk ik ff of de parkeerplaats open is
en meld het hier dan })
 
Even op een rijtje:
- parkeerplaats Holkerveen, net na knooppunt Hoevelaken
- vertrektijd:09.30 uur

Daar verzamelen:
01. Kleintje_b
02. Banditstreetfighter
03. Dolfijneflipper
04. vriendin van Dolfijneflipper --->Ertje650
05. drsrob
06. ~~no name~~
07. jesje
08. @nne
09. V Fred S
10. glimoog
11. Saskia- introducée van drsrob
12. S@ncho P@nz@
13. broer van S@ncho P@nz@

Iemand vergeten? Of staat iemand in dit lijstje die er niet in wil?

Ik moet morgen toch ff die kant op, kijk ik ff of de parkeerplaats open is
en meld het hier dan
Ik lees het wel....
 
Even op een rijtje:
- parkeerplaats Holkerveen, net na knooppunt Hoevelaken
- vertrektijd:09.30 uur

Daar verzamelen:
01. Kleintje_b
02. Banditstreetfighter
03. Dolfijneflipper
04. vriendin van Dolfijneflipper --->Ertje650(gaat het waarschijnlijk ook redden 8-) )

05. drsrob
06. ~~no name~~
07. jesje
08. @nne
09. V Fred S
10. glimoog
11. Saskia- introducée van drsrob
12. S@ncho P@nz@
13. broer van S@ncho P@nz@

Iemand vergeten? Of staat iemand in dit lijstje die er niet in wil?Ik lees het wel....


Dan heeft U Ikke toch niet goed opgelet!! O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan