• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Newbies go Achterhoek 19 September 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandertjer

MF veteraan
Lid geworden
23 jan 2009
Waarderingsscore
0
~
Hierbij zoals beloofd het ritje naar en door de Achterhoek, iedereen mag meerijden!

Als er eventueel voorrijders zijn dan mogen zij zich bij mij aanmelden, het plan is om weer met groepjes te gaan rijden. Mochten er niet genoeg voorrijders zijn dan kunnen we altijd nog kiezen voor follow-up als er veel deelnemers zijn!

Mochten er vragen zijn en ik ben er niet of reageer niet mag je ook bij mede initiatiefnemer/rechter hand/hulpje en snelle jan SoaDmaggot aankloppen!

Route

De route is ongeveer 245km en er zit 2 keer een pauze in. Ik hou de route geheim dus alleen de voorrijders zullen de route krijgen, jullie zien wel waar je terecht komt. ;)

Startpunt/Eindpunt:
Mc Donalds Duiven
Nieuwgraaf 2
6921 RJ Duiven
[Dode link verwijderd]

Verzamelen/vertrektijd:

Rond 10 uur verzamelen bij het startpunt.
Half 11 vertrekken.
Verwachte aankomsttijd eindpunt is 5 uur.

Route is als volgt verdeeld:
98 Kilometer (ongeveer 2 uur)
45 minuten stoppen Eten + Drinken. Hierna rijden we even langs de pomp en dan vervolgen wij onze route.

95 Kilometer (ongeveer 2 uur)
30 minuten Drinken + eventueel wat eten. We kunnen hier ook tanken als dat nodig is!

53 Kilometer (ongeveer 1.25 uur)
2 Keer over de Posbank, ja de posbank!

Wie gaan er mee?

Snel (17)
SoaDmaggot (voorrijder)
ivovanrooij
Lankho09
NielsDerksen
spinnekop
Jefta
SickMind(OVB)
vloei
Sindy
Jagertje
Jellesnietes
Sabracadabra
Cypher
MisterIT
SK-Z
Beemer 1200(OVB)
RidEr_HeLeEn (hekkensluiper) (EHBO) (Luitenant) (Verpleegster) (strak pak)

Normaal/rustig (20)
Paul_K (voorrijder)
Enzo e Dino
jari
dragster
el_canario
honda_mbx80_driver
ThomasB
Rapitt
RemcoNL
jwbierman
Paprikapoeder
revolpathon
jansen007
Cupcake
Yamarco
Baanaan
Floor
g-nome
Bikermama
Remond_FRL (hekkensluiper)

38

OVB'TJES

[/center​

Laatst bewerkt:
Follow Up - De uitleg(met dank aan Paul_K)

We rijden de route volgens het Follow-Up Systeem. Hieronder een beschrijving.

1. Je hebt een vaste voorrijder en een vaste achterrijder.

2. Iedereen rijdt dus tussen deze twee personen in, allemaal achter elkaar.

3. Bij kruisingen, splitsingen en alle onduidelijke situaties moet de rijder direct achter de voorrijder zelf een veilige plek kiezen om de rest de weg te wijzen.

4. Wegwijzerplekken worden niet aangegeven door de voorrijder, deze heeft al genoeg andere taken, zorgen en bezigheden.

5. De rijder achter de voorrijder moet goed afstand houden, zodat hij/zij op tijd zijn wegwijzerplek kan uitzoeken.

6. Als je niet zeker bent of het nodig is --> wel gaan staan voor de zekerheid!

7. Wegwijzers zijn zelf verantwoordelijk voor de gekozen plek, denk daarom aan je eigen veiligheid!! Ga dus niet midden op de weg stilstaan. In stedelijke gebieden wil een fietspad of stoep wel eens uitkomst bieden.

8. Wegwijzers mogen zowel voor als na de 'situatie' staan, mitst het duidelijk (zichtbaar) is. Er mag geen verwarring over de mogelijke richting ontstaan. Als je voor een situatie staat --> knipperlicht gebruiken voor de duidelijkheid. Als je 'na de situatie' staat moet je eveneens goed en op tijd zichtbaar zijn. Bij rotondes staan er twee mensen: één bij de ingang en één bij de uitgang.

9. De wegwijzer blijft staan totdat de achterrijder langskomt en sluit dan weer achter in de groep aan (maar wel voor de achterrijder).

10. De wegwijzer blijft te allen tijde staan totdat de achterrijder langskomt (ook al sta je een half uur te wachten!)

11. Achterrijder is tevens 'bezemrijder'. Als er onderweg pech is, dan zal de achterrijder hierbij stoppen.

12. Het is uitgesloten dat iemand zonder hulp achtergelaten wordt. Als er iemand met pech is, dan blijft de achterrijder erbij totdat het probleem opgelost is óf er hulp onderweg/geregeld is.

13. Achterrijder is de laatste sluitpost, niemand van onze groep zal achter hem rijden/komen.

Laatst bewerkt:
:+

*O* ik wil ook mee

wel graag als achterrijder als dat ook mag :P

en helaas ovb, aangezien ik nogal wat klachten aan mijn arm ervaar de laatste tijd -O-

Amsterdam en Amersfoort Pre-Meet

Zoals gewoonlijk kunnen de mensen van omgeving Amsterdam weer met mij mee rijden naar het startpunt van de rit. Toeval treft dat we ook nog langs Amersfoort komen. Daar kunnen ook nog mensen aanhaken. Let op: we gaan onderweg niet tanken, dat kan bij het startpunt van de rit weer. De rest staat hieronder. Geef maar een gil als je in een van de twee lijstjes erbij wilt.

Amsterdam Foodstrip
Kaartje: Google Maps
Verzamelen: 8.30 uur
Vertrek: 8.45 uur
Deelnemers:
-Paul_K (voorrijder) (naar goede gewoonte weer eens te laat)
-jansen007
-bikermama
-Rider_Heleen
-SilverShadow
-SK-Z

McDonalds Amersfoort
Verzamelen: vanaf 9.00 uur
Vertrek: 9.20 uur
Deelnemers:
-SoaDmaggot
-Revol
-Sabracadabra
-mrbillee

De Lucht pre-meet

Ivo verzorgd de pre-meet vanaf tankstation De Lucht.

Tankstation De lucht Noord Bruchem‎
Verzamelen: Vanaf 9.00
Vertrek: Om 9.20 !!
Deelnemers:
Ivovanrooij
Paprikapoeder

Laatst bewerkt:
maar flinke rit maak je d'r van zeg..

245 km's... + 230 km's aanrij route in mijn geval

Laatst bewerkt:
Als Achterhoeker en newbie wil ik wel mee rijden *O*

Normaal rijd ik ook zon 500km op een dag voor een newbie ritje ;)

Is te doen hoor :Y

full

Doe ik die dag ook 240 km extra dus makkelijk zat 120km in 45 min is haalbaar })

Bij mooi weer ook present, dichter bij huis kan haast niet he?
Nog verschil in snelheid van groepen?

Laatst bewerkt:
Even zien wie er allemaal mee rijden, dan wil ik ook nog wel voorrijden is geen probleem. Moet het wel goed weer zijn en niet met bakken uit de lucht komen.

Route mag je me wel toe mailen kan ik hem vast bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan