Niet-levering Firezone Competition 102 benzine

mean-machine

uut Ee
3 jun 2013
12.049
7.270
Veluwe
We gaan langzaamaan de winter weer in........;(
Ik tank de laatste tankbeurten, voordat de motor op stal gaat, altijd ethanol-vrije benzine. Voor mij is dat Firezone Competition 102.
Als de motor de stalling in gaat dan tank helemaal vol met ethanol-vrij. Tank roest niet en in voorjaar scheelt het een carb-schoonmaakbeurt.
Voor mij heeft dat iig de laatste jaren steeds prima gewerkt. Geen ethanol-bagger meer in de carburateurs.:t

Maar nu blijkt dat in deze regio (Midden NL) alle tankstations de 102-pompen zijn afgeplakt.:( Mss ook wel elders in het land?
Net contact gehad met Firezone. Op dit moment zijn er productie-problemen voor levering van Competition 102. :?
Verwachting is eind oktober weer leverbaar. Dan voorlopig dus nog effe die ethanol-zooi in de tank :X
 
zoals je zelf ook had kunnen lezen in het topic waar je actief bent en dit verhaal ook gepost hebt, is er meer vergelijkbare benzine;

Ethanolvrije en -arme alternatieven bij
Shell V-power 97: ethanolvrij
BP Ultimate 98: <0,5%
Esso/Mobil Energy Supreme +: ethanolvrij
Tango/Q8 SuperPlus: geringe hoeveelheid
Firezone Competition 102: ethanolvrij

edit:

aral ultimate 102 in DlD zou vergelijkbaar moeten wezen en carbs voor de winter aftappen is ook geen enorme klus :)
 
Laatst bewerkt:
Lampolie


Daar loopt je motor niet op.


Belangrijkste bestanddeel van Forte is kerosine. Lampolie is een zeer zuiver geraffineerde vorm van kerosine, omdat het niet mag stinken. Zonder lampolie is de eerste start na de winter moeizaam, met lampolie start de motor meteen.
 
Belangrijkste bestanddeel van Forte is kerosine. Lampolie is een zeer zuiver geraffineerde vorm van kerosine, omdat het niet mag stinken. Zonder lampolie is de eerste start na de winter moeizaam, met lampolie start de motor meteen.
De motor loopt ook niet op kogellagervet. Toch zal hij nog starten wanneer je een kleine hoeveelheid van dit vet door de benzine mengt. Maar dat wil nog niet zeggen dat je dat moet doen.
 
Net mazzel gehad dus..... afgelopen zondag 45 liter aan jerrycans gevuld met 102 competition wat klaar staat om in mijn drie motoren te gooien als de een na laatste rit gereden is. (de laatste rit rijd ik met 102 octaan zodat het ook goed in de carburateurs zit).
 
Als er al werkzame stoffen in een middel als Forte zitten, dan zitten ze opgelost in de kerosine. Kerosine wordt dus als drager gebruikt. Denk aan een biertje, dat bestaat voornamelijk uit water. Daar wordt je niet dronken van, wel van de 5% alcohol die er in zit.
 
Je kunt natuurlijk ook gewoon door rijden
Anders Aspen erin ,
Ik heb trouwens nog nooit roest in een tank gehad ( ik heb 4 tanken liggen voor mijn Ducati en wissel ze soms)
En op mijn shovel heb ik denk ik 8 verschillende tanken gehad ,ook heel ouwe nooit roest
Dus waarom helemaal vol gooien
 
zoals je zelf ook had kunnen lezen in het topic waar je actief bent en dit verhaal ook gepost hebt, is er meer vergelijkbare benzine;

Ethanolvrije en -arme alternatieven bij
Shell V-power 97: ethanolvrij
BP Ultimate 98: <0,5%
Esso/Mobil Energy Supreme +: ethanolvrij
Tango/Q8 SuperPlus: geringe hoeveelheid
Firezone Competition 102: ethanolvrij

edit:

aral ultimate 102 in DlD zou vergelijkbaar moeten wezen en carbs voor de winter aftappen is ook geen enorme klus :)
Dit is oude informatie.
I.i.g bij de Shell V-power (98) komt een E5 sticker bij.
Met een gehalte tussen 2% en 5% bio-ethanol erin.
Diesel krijgt sticker B7 en vpower diesel ook B7.
 
Laatst bewerkt:
Aspen 4T 25L - Oliehandel.nl

10 jaar houdbaar....

Aanvang winterstop, tank leegrijden, reserve aftappen, carbs aftappen. Aspen er in (let op, Aspen 4T) rondje rijden, tank afvullen. Jerrycans bewaren.

Aanvang zomer. Tank aftappen in de jerrycans zonder de reserve leeg te maken. Op de reserve naar de pomp rijden en afvullen met euro 95

Zoals gezegd, je kan dan dus 10 jaar vooruit met die ene jerrycan. Mocht je na een paar jaar wat verloren hebben zodat je net niet meer genoeg hebt, 5 liter bij de welkoop kost €21.49.

Zou ik het zelf doen? Nope, je reinste onzin, speciale brandstof voor in de winter in de tank doen ;)

db
 
jesus :X wat een gedoe allemaal
Gelukkig rijden we over een paar jaar allemaal met een accu :+
Hoe gaat dat uitzien met een winterstop _O-
Ik heb nergens last van
Ik zet ‘m weg met een volle tank 98, acculadder eraan
Ik hoef maar naar de startknop te kijken en het loopt meteen :Y
Allemaal bangmakerij
 
This hier inderdaad wel paniek ja. Ik laat me opnaaien door verhaaltjes op internet_O-

Bij een carburateurfiets óf een fiets voor bouwjaar 2000 zou ik altijd 98 in de tank gooien.
Bij een fiets met injectie van na 2000 gewoon euro95 als ie daar goed op loopt. En de laatste 2 tanks voor de winterstop 98.

Bij een carbfiets de carburateurs aftappen en eventueel Aspenbenzine erin, als je je daar beter bij voelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan